Hvorfor 0 none inherit; i validering
Fra : Tidemann

Dato : 13-06-05 11:14

Mit css ark er valid, men den liste der kommer nedenunder ser anderledes ud!

W3C skriver:
#menu {
border : 0 none inherit;
}

når jeg selv skriver:
#menu {
border:0;
}

og hvis jeg skriver:
#menu {
border: none;
}
skriver W3C:
#menu {
border : medium none inherit;
}

Hvorfor nu det, det synes jeg ikke at have set før??

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-06-05 12:09

Tidemann wrote:
> Mit css ark er valid, men den liste der kommer nedenunder ser
> anderledes ud!

> Hvorfor nu det, det synes jeg ikke at have set før??

Må vi se det online? Kom med et link.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 13-06-05 14:06

"Erik Ginnerskov" skrev

http://www.ragdollys-cat-link.dk/csb-island/csb-island.css

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-06-05 14:50

Tidemann skrev:

> http://www.ragdollys-cat-link.dk/csb-island/csb-island.css

Har du et link til den html-side hvor css-arket bliver brugt? Det er dén
der er interessant.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tidemann

Dato : 13-06-05 15:26

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev

http://www.ragdollys-cat-link.dk/csb-island/index-ny.php

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-06-05 17:57

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> writes:

> Mit css ark er valid, men den liste der kommer nedenunder ser anderledes ud!
>
> W3C skriver:
> #menu {
> border : 0 none inherit;
> }
>
> når jeg selv skriver:
> #menu {
> border:0;
> }

Husk at "border" er en shorthand property, hvor man kan angive:
border-width
border-style
border-color
på en gang. Du vælger kun at angive en af dem, så de andre får deres
default-værdi. Validatoren fortæller dig bare hvad det er du har
angivet, inklusive default-værdier ("medium", "none" og "inherit").

/L

Fra : Tidemann

Dato : 13-06-05 19:30

"Lasse Reichstein Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> default-værdi. Validatoren fortæller dig bare hvad det er du har
> angivet, inklusive default-værdier ("medium", "none" og "inherit").

Nåh...OK. ;0))