Hvilken Router?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 13-06-05 10:53

Hej

Står og skal vælge mellem Asus SL500 og Linksys WRT54G, har beboernet fra
Com-X

Har læst i gruppen at Asus SL500 ca. smider 25Mbit igennem, men hvad med
linksysen, hvad tror i den kan smide igennem?

Ved godt at Asusen er bedre, men den er også 400,- dyrer, og routeren skal
kun bruges til at få ungernes 2 computer på. Kan det betale sig at ofre de
sidste penge på asusen?

Ved i om Asus SL500 bliver forhandlet i KBH?

Mvh Sid

Fra : Ole

Dato : 13-06-05 11:10

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste penge på asusen?
>
> Ved i om Asus SL500 bliver forhandlet i KBH?

Jeg har selv gode erfaringer med Linksys router, så jeg vil anbefale den.
Såfremt du vil køre alternativ firmware ville, jeg anbefale S varianten, da
der er mere RAM i den. Den er dog cirka 100 kroner dyrere.

Ole

Fra : Svend

Dato : 13-06-05 11:11

sls(2770) skrev:
> [...]
> sidste penge på asusen?
>
> Ved i om Asus SL500 bliver forhandlet i KBH?

<cut+paste>
>Jeg regner med at købe en linksys WRT54G, hvis det kan lade sig gøre det

Har lige testet den her via ComX netværket.... Via routeren er hastigheden
desværre kun ca. 2,5MB/s. uden router 7MB/s til en bærbar computer med
realtek netkort. Så det er da en brgrænsning med routeren

</cut+paste>

Umiddelbart kan det ikke betale sig, da du skal give penge for den

--
Svend

Fra : sls\(2770\)

Dato : 13-06-05 11:29

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> </cut+paste>
>
> Umiddelbart kan det ikke betale sig, da du skal give penge for den

Nej, ikke hvis det stemmer med de 2,5 MB/s. Men var routeren sat ordentlig
op, og kan man regne med resultaten? Og hvad med WRT54GS som der også bliver
anbefalet, nogen der har testet den?

Mvh Sid

Fra : Svend

Dato : 13-06-05 12:23

sls(2770) wrote:

> [...]
> op, og kan man regne med resultaten? Og hvad med WRT54GS som der også bliver

Ja det er lidt underligt, Tomsnetworking har også testet denne, men med
et andet resultat. Han tester dog med klienten som default dmz hvilket
minimere nat/pat.

--
Svend

Fra : Ole

Dato : 13-06-05 14:21

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]
> [...]
> op, og kan man regne med resultaten? Og hvad med WRT54GS som der også
> bliver anbefalet, nogen der har testet den?

ja og med godt resultat

Ole

Fra : Svend

Dato : 13-06-05 15:57

Ole skrev:
> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
>
> [SNIP]

> ja og med godt resultat
>
> Ole

detaljer ?

--
Svend

Fra : Ole

Dato : 13-06-05 19:02

> detaljer ?
>
> --
> Svend

Forbindelsen er nem er sætter og opsætning af kryptering mv er nem, og
forbindelsen er stabil.

Ole