Bios flash fejl
Fra : Kirsten

Dato : 12-06-05 21:36

Jeg har et bundkort af type: gigabyte ga-6zma 1.2.
det understøtter ikke harddiske stører en 8500 mb.
så jeg prøvede at opdaterer bios, men det gik ikke godt
da jeg rebootede var den helt død.
så hvad gør jeg nu?
jeg har et computer med samme type bioschip som sider
i den der er i stykker (det er ikke samme type bundkort)
kan man starte den computer op og pille bioschip ud af den og montere den
fejlflashede bios chip og flashe den om ? eller risikerer man at ødelægge
mere en man laver?
eller hvad gør man?
på forhånd tak karsten

Fra : PA

Dato : 13-06-05 10:48

"Kirsten" <fgdsfga@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlflashede bios chip og flashe den om ? eller risikerer man at ødelægge

nedenstående er eneste redning.
MVH Per

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 13-06-05 20:08

"Kirsten" <skrev
> [...]
> fejlflashede bios chip og flashe den om ? eller risikerer man at ødelægge

Se
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&c2coff=1&th=afe9722241501023&rnum=3
eller
http://home6.inet.tele.dk/moppe/hotswap.html

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Thomas Hansen

Dato : 13-06-05 20:31

On Sun, 12 Jun 2005 22:35:51 +0200, Kirsten <fgdsfga@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> kan man starte den computer op og pille bioschip ud af den og montere den
> fejlflashede bios chip og flashe den om ? eller risikerer man at

Hej
Prøv i første omgang at nulstille cmosen med jumperen på motherboardet.

/Thomas