Sende SMS fra udland til hjemme i DK...
Fra : Coach [4130]

Dato : 12-06-05 21:01

Jeg har netop været i Sverige og ville sende et par SMS'er hjem til
vennerne, men det kunne simpelthen ikke lade sig gøre.

Jeg prøvede i flere dage.
Jeg var i teleselskab "Vodaphone SE"s område.

Jeg sender normalt SMS'er via GSM....er det godt eller skidt?
Hvad gør andre? bruger i GPRS?

Kan man ikke sende SMS fra udland til hjem?

mvh
Bri@n

Fra : Zulu

Dato : 12-06-05 21:06

Coach [4130] wrote:
> [...]
>
> Jeg sender normalt SMS'er via GSM....er det godt eller skidt?
> Hvad gør andre? bruger i GPRS?
>
> Kan man ikke sende SMS fra udland til hjem?

Huskede du at skrive +45 foran nummeret?

Zulu

Fra : Coach [4130]

Dato : 12-06-05 22:32

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Huskede du at skrive +45 foran nummeret?
>
> Zulu

Ja, da.

mvh
Bri@n

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-06-05 09:06

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Huskede du at skrive +45 foran nummeret?

Det er faktisk unødvendigt, hvis man sender SMS til Danmark fra en DANSK mobil i
udlandet, da SMS'en befordres over den danske udbyders SMS-central. Derimod er
det vigtigt at anføre +(det land man befinder sig i) hvis man vil sende en SMS
til det land man befinder sig i fra en DANSK mobil.

Ved OPRINGNING fra en DANSK mobil i udlandet TIL DANMARK, SKAL man anføre
+45 foran telefonnummeret, mens numre lokalt i OPHOLDSLANDET kan kaldes uden
+(det land man befinder sig i).

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-05 21:17

"Coach [4130]" <coach[nospam]@[slet]lite.danmark> skrev:

>Jeg har netop været i Sverige og ville sende et par SMS'er hjem til
>vennerne, men det kunne simpelthen ikke lade sig gøre.

Der må være noget du har glemt. Mine døtre sendte sms'er fra
Sydafrika da de var dernede.

--
Bertel

Fra : Coach [4130]

Dato : 12-06-05 22:35

> Der må være noget du har glemt. Mine døtre sendte sms'er fra
> Sydafrika da de var dernede.

Jeg ved ikke hvad det skulle være?

Jeg har husket +45 foran numrene.
Og jeg kan sende SMS herhjemme idag.

mvh
Bri@n

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-05 23:50

"Coach [4130]" <coach[nospam]@[slet]lite.danmark> skrev:

>Jeg har husket +45 foran numrene.

Har du en roaming-aftale med din udbyder?

--
Bertel

Fra : Coach [4130]

Dato : 13-06-05 16:07

> Har du en roaming-aftale med din udbyder?
>
> --
> Bertel

Nej jeg bruger Sonofon's Debillos abonn.

Jeg ta'r lige en snak med Sonofon idag, og hører om min telefon står
forkert.

Mvh
Bri@n

Fra : xx

Dato : 14-06-05 15:04

Noget tyder på du ikke er tilmeldt udlandstelefoni.

Fra : Coach [4130]

Dato : 14-06-05 21:22

"xx" <grethes@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Noget tyder på du ikke er tilmeldt udlandstelefoni.

Jeg bruger Sonofon Debillos abonnement, og der er ingen begrænsninger ved
brug i udland....så vidt jeg ved?

Jeg har da ringet hjem fra udlandet tidligere, men aldrig SMS'et.

Sonofon ved ikke hvad problemet er.

mvh
Bri@n