Øhh hvordan er det lige det er med dual (a~
Fra : Jakob

Dato : 12-06-05 17:30

Jeg er igang med et større opgør med en albatron km18g pro baseret
maskine (nforce2 chipset) Problemet var/er at jeg forgæves har forsøgt
at installere et 6600gt kort i maskinen. Men den er blevet hamrende
usstabil og går ned med blå skærm i et væk. Jeg har prøvet med anden
psu, og prøvet graffikkortet i anden maskine og her har jeg gamet i 1.5
time uden problemer. Nu er jeg så ved at mistænke rammen, men ved sgu
ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg har prøvet begge ramklodser enkeltvis i anden maskine og her funger
begge 512 mb pc 3200 klodser fint, der var dog det underlige at første
gang jeg smed de i den anden maskine blev det registreret som 756 mb men
nu er det iorden.

Jeg er nu kommet i tvivl om det er monteret forkert i albatronkortet.
Det skal jo monteres almindeligt og der er tre dimm slots. Men i
manualen står der kun omtalt dual channel ddr, og det er jo noget andet
ikke ??.

I manualen står "To enable Dual-Channel DDR functionality, your system
must meet certain configuration conditions. First, you can only use two
of the three DIMM slots. You can use DIMM1 and DIMM3 together, or you
can use DIMM2 and DIMM3 together. Second, the DIMM modules that you use
must be identical"

Betyder det så at hvis jeg skal køre "almindeligt" altså bruge det som 1
gb ram er det ligemeget hvilke to slots jeg bruger ?? eller skal det
være 1 og 2. Indtil nu har jeg brugt 1 og 2.

Hvis man bruger 1 og 3 forsøger den så at køre i dualchannel ddr mode,
eller er det noget der skal aktiveres i bios ??

Håber nogen kan hjælpe for jeg er sgu lidt forvirret :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-05 19:32

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller er det noget der skal aktiveres i bios ??
>
> Håber nogen kan hjælpe for jeg er sgu lidt forvirret :0)
++++++++++++++++++++++++++++++

Du skal bare bruge slot 1 og 3 i stedet for 1 og 2.

Hilsen
jens

Fra : Jakob

Dato : 12-06-05 19:43

In article <42ac7fbb$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
lyrik@heaven.dk says...
lidt forvirret :0)
> ++++++++++++++++++++++++++++++
>
> Du skal bare bruge slot 1 og 3 i stedet for 1 og 2.

OK tror du det kan have noget med de problemer at gøre jeg har oplevet
??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-05 20:20

> [...]
> lyrik@heaven.dk says...
> lidt forvirret :0)

> OK tror du det kan have noget med de problemer at gøre jeg har oplevet

Det kunne det være.

Hej
fra
Jens