Legacy 5.0
Fra : SoerenA

Dato : 12-06-05 16:12

jeg har kigget lidt på slægtsprogrammer Legacy 5.0
Kan det fås med dansk tekst og kan man oveføre fra winfam uden tab

mvh

Soeren

Fra : baertel

Dato : 12-06-05 17:06

"SoerenA" <soerenA@soeren.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har kigget lidt på slægtsprogrammer Legacy 5.0
> Kan det fås med dansk tekst og kan man oveføre fra winfam uden tab
>
> mvh
>
> Soeren

Ja, det kan det, og ja det kan man. - Så kig du bare lidt mere

Se http://legacydansk.com

Den danske oversættelse er dog ikke helt 100 % på plads endnu.

Skulle du få problemer med overførslen af din GedCom-fil, så er der hjælp at
hente i http://legacydansk.com/forum

mvh
baertel

Fra : Arne Christiansen

Dato : 12-06-05 17:18

On Sun, 12 Jun 2005 17:12:29 +0200, "SoerenA" <soerenA@soeren.dk> wrote:

>jeg har kigget lidt på slægtsprogrammer Legacy 5.0
>Kan det fås med dansk tekst og kan man oveføre fra winfam uden tab
>
>mvh
>
>Soeren
Der er pt en gruppe der arbejder med en dansk oversættelse af programmet. du kan
læse mere om det i det forum som gruppen har på adressen
http://legacydansk.com/forum/. Gruppen har også en hjemmeside på denne adresse
http://legacydansk.com
Dit spørgsmål om overføring af data fra WINFAM kan ikke besvares entydigt. Det
kommer an på hvordan du har brugt f.eks. de brugerdefinerede felter i Winfam. Hvis
du har brugt dem på en måde så der ikke kan genereres godkendte gedcom tags har du
problemer.
Jeg ved heller ikke om billeder kommer korrekt med, men almindelige oplysninger om
personers familieforhold, fødsel dåb osv kommer med.

Med venlig hilsen
Arne Christiansen

Fra : SoerenA

Dato : 14-06-05 08:22

"Arne Christiansen" <arne.christiansen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
oplysninger om
> personers familieforhold, fødsel dåb osv kommer med.

Nu har jeg prøvet programmet, flot, men ikke alle data kommer med i en en
overførsel fra winfam, så det virker ganske uoverskueligt at skulle
begynde
at rette manuelt, så det ser ud til at jeg må fortsætte med winfam.

Soeren

Fra : baertel

Dato : 14-06-05 16:53

Inden du står helt af, så prøv at beskrive hvilke data du ikke får med over
fra WinFamily. Det kan du gør i http://legacydansk.com/forum/. Du er også
velkommen til at sende mig en mail.
WinFamily er tilsyneladende et dødt program, så efter min mening udsætter du
blot problemerne.
Gedcom-filerne er rene tekstfiler, så der er mulighed for at rette din
Gedcom-fil fra WinFamily i en tekst-editor ved hjælp af 'søg og erstat'.

mvh
baertel