Live8.
Fra : Amazing_Pudding

Dato : 12-06-05 17:01

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4085484.stm
Det ville jeg aldrig have troet muligt!

A.P.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-06-05 17:51

Amazing_Pudding wrote:

> http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4085484.stm
> Det ville jeg aldrig have troet muligt!

Woohoo! D'OH! Woohoo! D'OH?

Fra : Mads Breddam

Dato : 12-06-05 18:44

> http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4085484.stm
> Det ville jeg aldrig have troet muligt!

www.pinkfloyd.com

Jeg er i chok!

--
Mvh.:
Mads Breddam
mbreddam(a)punkt.ku.dk

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 12-06-05 19:23

Egentlig havde det været rammende med overskriften "hell freezes over",
men den har Eagles jo allerede brugt

Man kan altid diskutere om det overhovedet er ønskværdigt, men med ét
slag er muligheden for en lidt mere permanent gendannelse ikke længere
vanvittigt tankespind. Med mindre naturligvis at Roger og David ryger i
flæsket på hinanden allerede inden 2. juli.

A.P.

Fra : Mads Breddam

Dato : 12-06-05 19:37

> Man kan altid diskutere om det overhovedet er ønskværdigt, men med ét

Ja, det har jeg udtrykt min bekymring om i en anden tråd. Men nu... Nu synes
jeg bare det fint.

Jeg forventer en opfølgning på Livs8 med 4-dobbelt konceptalbum (for at
bruge et begreb fra David Rasmussen?) + efterfølgende verdensturné med
adskillige datoer i København, - alt sammen med Roger Waters og en David
Gilmour der spiller bedre hegn end det nogensinde er hørt før.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Bo

Dato : 12-06-05 20:56

> http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4085484.stm
> Det ville jeg aldrig have troet muligt!

Nej det er vildt. Nogen der har hørt noget om dansk tv dækning?

Fra : Mads Breddam

Dato : 12-06-05 21:31

> Nej det er vildt. Nogen der har hørt noget om dansk tv dækning?

Mon ikke der bliver udgivet en eller anden kæmpe dvd-box med hele
moletjavsen til en endnu mere ublu pris (som man selvfølgelig gladeligt
betaler for en frisk Pink Floyd koncert)?

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Nicki Lolk

Dato : 13-06-05 11:14

> Nej det er vildt. Nogen der har hørt noget om dansk tv dækning?

Pressemeddelelse fra DR:

Live 8 koncert i DR TV

DR er med, når nogle af verdens største rockmusikere 2. juli giver koncerter
fem steder i verden i anledning af det kommende G8-topmøde i Skotland. Sir
Bob Geldof er initiativtager til koncerterne, der vises live hele dagen fra
kl. 15 til kl. 02 skiftevis på DR1 og DR2.

Det er toppen af verdens rocknavne, der 2. juli samler hele verdens
opmærksomhed mod de otte mest magtfulde statsledere, der mødes et par dage
senere for at diskutere situationen i Afrika. For 20 år siden var det penge,
der skulle samles ind, da Bob Geldof stod i spidsen for de berømte Live
Aid-koncerter - denne gang er det opmærksomhed og en stærk fælles stemme fra
de rige landes befolkninger, som den irske musiker vil opnå.

"Ved at fordoble hjælpen, eftergive gælden og oprette retfærdige
handelsforbindelser til Afrika kan G8-topmødets deltagere ændre fremtiden
for millioner af mænd, kvinder og børn", siger Bob Geldof. Og det er dét
budskab, han ønsker bragt med så kraftig en fælles stemme, at de otte
statsledere, der er samlet 6. juli til G8-topmødet, ikke kan overhøre det.

Til at råbe de rige landes statsledere op får Bob Geldof hjælp fra en lang
række store rocknavne, som optræder ved koncerterne rundt om i verden.
Hovedkoncerten finder sted i Hyde Park i London, og her er det navne som
f.eks. sir Elton John, sir Paul McCartney, Mariah Carey, Coldplay, Madonna,
Sting, Robbie Williams, U2 og REM der går på scenen. I Paris kan man bl.a.
opleve Andrea Bocelli, Craig David, Youssou N'Dour og Johnny Halliday.
Berlin får besøg af bl.a. Brian Wilson, A-ha og Crosby, Stills and Nash. I
Rom underholder bl.a. Duran Duran, Laura Pasini og Zucchero. Og i
Philadelphia, hvor Will Smith er vært, kan man opleve bl.a. Bon Jovi, Stevie
Wonder, P Diddy og 50 cent.

DR TV sender hele dagen fra koncerterne starter kl. 15. Indtil kl. ca. 18 er
det på DR1, det foregår. Herefter tager DR2 over indtil kl. ca. 22.30, hvor
det igen er DR1, der sender live fra koncerterne. Seerne vil under hele
begivenheden blive holdt orienteret af danske kommentatorer.

Mvh. Nicki

Fra : Peter

Dato : 13-06-05 12:50

Seerne vil under hele
> begivenheden blive holdt orienteret af danske kommentatorer.

De har bare at klappe i, når der er musik!

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-06-05 21:12

Amazing_Pudding wrote:
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4085484.stm
> Det ville jeg aldrig have troet muligt!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
[...]

Og man kan kun få billetter ved at vinde i en eller anden ussel
sms-konkurrence som man kun kan deltage i når man bor i England!

GGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er en once in a lifetime mulighed... Jeg VIL derover! VIL! VIL! VIL!!

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-06-05 22:02

Jeg begynder at forstå at det nok bliver umuligt for mig at komme ind
til den koncert... Jeg er grædefærdig. Jeg synes det er for dårligt!!!

/David

Fra : Holst

Dato : 13-06-05 07:56

David Rasmussen wrote:

> Jeg begynder at forstå at det nok bliver umuligt for mig at komme ind
> til den koncert... Jeg er grædefærdig. Jeg synes det er for dårligt!!!

Det er da bare et spørgsmål om at tage til England og købe en
mobiltelefon derovre og deltage i konkurrencen om billetterne.