Kan denne speedbåd/speedbil/speedflyver kø~
Fra : BJ

Dato : 12-06-05 15:53

Se sådan en speed?? ville jeg gerne have ..... i fuld størrelse:

http://www.canadianelectricflight.com/images/videos/hfh.wmv

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob

Dato : 12-06-05 16:52

> Se sådan en speed?? ville jeg gerne have ..... i fuld størrelse:

> [...]
nej men du kan da bygge dig en.

Jacob

Fra : BJ

Dato : 12-06-05 16:58

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> nej men du kan da bygge dig en.

Det er også stærkt overvejet.

Jeg vil lige spørge i/foreslå klubben om det ikke kan blive det kommende
vinterprojekt.

Det skulle ikke være så svær at bygge, så alle kan deltage.

Desværre tror jeg ikke lige, det er modellen at lære at slippe vandet med.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob

Dato : 12-06-05 17:25

> [...]
>
> Det skulle ikke være så svær at bygge, så alle kan deltage.
>
> Desværre tror jeg ikke lige, det er modellen at lære at slippe vandet med.

Det er da let nok at slippe vandet. fuld skrald på. så hiver man blot pinden
lidt tilbage. dog vil den lave spændevide gøre at du kan lave et sindsygt
hurtigt rul. det er ikke begyndervenligt.

Jacob

Fra : BJ

Dato : 12-06-05 17:32

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da let nok at slippe vandet. fuld skrald på. så hiver man blot
> pinden lidt tilbage. dog vil den lave spændevide gøre at du kan lave et
> sindsygt hurtigt rul. det er ikke begyndervenligt.

Et 'rul', det må du forklare nærmere..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob

Dato : 12-06-05 19:15

> "Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et rul er når en genstand roterer om sin egen længdeakse.

Fra : BJ

Dato : 12-06-05 19:21

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> et rul er når en genstand roterer om sin egen længdeakse.

Jeg har aldrig set en F1-båd lave et decideret rul, men har set dem
påbegynde et loop.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 12-06-05 18:38

> Se sådan en speed?? ville jeg gerne have ..... i fuld størrelse:
>
> http://www.canadianelectricflight.com/images/videos/hfh.wmv

Alt kan købes for penge, mange penge..... http://www.abrahydroplanes.com/

Mvh
Leon

Fra : BJ

Dato : 12-06-05 18:47

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Alt kan købes for penge, mange penge..... http://www.abrahydroplanes.com/

Det er jo et godt skridt i den rigtige retning.

Nu skal den blot kunne udføre en kontrolleret flyvning også..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 12-06-05 20:23

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev:
>Se sådan en speed?? ville jeg gerne have ..... i fuld størrelse:

> [...]

Hej Bjørn,

Tak for linket, en fantastisk opvisning.
Tilsvarende har jeg kun set på Le-Bourget til airshow udført af en
SU-27. den kunne dog ikke klare det med vandet under.
En SU-27 kan det samme; men den som du viser gør det, blot med
noget større radier, en F-16 nærmer sig som en mellemting.
Opvisningen så jeg, da det stadigt hed USSR. Et fantastisk show
selv alle amerikanerne rejste sig og klappede.

Vil du lave en til vinter, så kontakt lige Statens Lufartsvæsen
forinden, de vil nok have svar på et par spørgsmål.
Det skal dog ikke forskrække dig, hvis du har penge nok, for det
bliver rasende dyrt at leve op til vedligeholdelseskravene.
Det skal dog ikke forhindre os i at drømme.

Mvh/Harding

Fra : BJ

Dato : 12-06-05 20:34

"Harding E. Larsen (slet 3OOWR)" <harding@3OOWRlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11186043640.93710893378012@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Tak for linket, en fantastisk opvisning.

Det var da så lidt.

> [...]
> En SU-27 kan det samme; men den som du viser gør det, blot med
> noget større radier, en F-16 nærmer sig som en mellemting.

Jeg har set mange fly, dog aldrig et mandbårent som kan hoove i propellen.

Det eneste jeg har set hoove, er en engelsk Ses Harrier..

> Opvisningen så jeg, da det stadigt hed USSR. Et fantastisk show
> selv alle amerikanerne rejste sig og klappede.

Russerne kan sandelig både lave flyvemaskiner og flyve dem.

Desværre har de ikke penge til at fortsætte udviklingen og således deltage
på lige fod med andre landes flyproducenter.

> [...]
> bliver rasende dyrt at leve op til vedligeholdelseskravene.
> Det skal dog ikke forhindre os i at drømme.

Jeg havde ikke liiige tænkt på en mandbåren, men vil dog overveje at bygge
en model tilsvarende.

Jeg har masser af grej til det og også en anelse erfaring ud i at styre
modelfly..

PS: Måske vi skulle spare sammen til en tur til Oskosh i år..?

http://www.airventure.org/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 12-06-05 21:40

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev:

>Russerne kan sandelig både lave
>flyvemaskiner og flyve dem.

Ja SU-27 kunne lave en "Copra" d.v.s. at den i lav højde gik idel
og drejede næsen opad og længere tilbage end den lodrette akse og
fløj således fortsat fremad, hvorefter den lagde næsen frem igen
og gik lodret op for fuld powerindtil man næsten ikke kunne se
den. Så slukkede den motoren og faldt som et blad indtil få
hundrede meter over banen, start af motor og fuld power på igen
med mange kunstflyvningsdetaljer.

>Desværre har de ikke penge til at
>fortsætte udviklingen og således deltage
>på lige fod med andre landes
>flyproducenter.

Desværre, de havde nogle dygtige konstruktører. Finishen var også
langt fra amerikanske og europæiske fly. Instrumenterne lignede
noget som Fred Flintstone kunne bruge. Flyenes plader var ikke
nittede sammen men havde store tykke udvendige og meget synlige
alu-svejsninger.
De fløj virkeligt godt på grund af deres store motorkraft.
Der var en dag hvor de lavede en del øvelser med loop m.m.
derefter lavede en F-16 de samme øvelser men på under den halve
bane.

>Jeg havde ikke liiige tænkt på en
>mandbåren, men vil dog overveje at bygge
>en model tilsvarende.

Det lyder mere overkommeligt.

>Jeg har masser af grej til det og også
>en anelse erfaring ud i at styre
>modelfly..

Har du set den med en A-380 model som flyver i en sportshal?
Eller vil jeg finden den i morgen og sende dig linket.

PS: Måske vi skulle spare sammen til
>en tur til Oskosh i år..?
>
>http://www.airventure.org/

Ja det var måske nogetat prøve igen, selvom jeg i en årrække har
været til næsten alle afholdte Air-shows i verden.
Det trækker altid når man ser de nyeste detaljer.
I de senere år har jeg beskæftiget mig med Airbusfly. Det er
teknologisk en stor forandring fra de amerikanske fly.

Mvh/Harding

Fra : BJ

Dato : 12-06-05 21:44

"Harding E. Larsen (slet 7IEPK)" <harding@7IEPKlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11186089840.791974277246496@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Har du set den med en A-380 model som flyver i en sportshal?

Det har jeg ikke.

> Eller vil jeg finden den i morgen og sende dig linket.

Meget gerne, den ryger lige lukt videre til drengene i klubben.

> I de senere år har jeg beskæftiget mig med Airbusfly. Det er
> teknologisk en stor forandring fra de amerikanske fly.

Var du nede til den seneste cre'ation jomfruflyvning..?

Jeg smutter godt nok til Paris i morgen tidlig for en enkelt dag, desværre
får jeg nok kun set CDG's lange gange..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-06-05 13:51

Her er linket: http://grenadeindoor.modelisme.com/A380/a380.wmv

>Var du nede til den seneste cre'ation
>jomfruflyvning..?

Nej et par kolegaer var der, jeg så det på storskærm, flot syn.

Mvh/Harding

Fra : BJ

Dato : 14-06-05 08:18

"Harding E. Larsen (slet H15YY)" <harding@H15YYlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11186672820.544342646681802@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Her er linket: http://grenadeindoor.modelisme.com/A380/a380.wmv

Tusind tak, den er virkelig fin.

> Nej et par kolegaer var der, jeg så det på storskærm, flot syn.

Jeg var så heldig at se de første 6 minutter i går, da jeg var i Paris.

Den er godt nok stor.

Et imponerende og majestætisk syn.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Paludan

Dato : 14-06-05 16:07

Hej

Nogen der ved hvad den koster og hvor den kan købes ??

Hilsen

Jan

Fra : BJ

Dato : 14-06-05 16:10

"Paludan" <jpal@adr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nogen der ved hvad den koster og hvor den kan købes ??

Det er en "hjemmebygger" og gutten har desværre enten ikke betalt sin
hjemmesideplads eller droppet den.

Der kunne tidligere erhverves tegninger.

Måske jeg hører noget mere i klubben, så skal jeg smide en OT'er ind.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Paludan