Duelighedsbevis?
Fra : Grzegorz Nowak

Dato : 12-06-05 14:05

Hej,

Er det lovpligtigt at have duelighedsbevis, hvis man vil sejle i en 13
fods speedbåd? Har det noget med motorstørrelsen at gøre?

Hvor kan man læse mere om disse regler hvis det er?? Jeg har hørt at det
ikke er lovpligtigt med noget som helst bevis i Danmark. Gælder samme
regler for joller og speedbåde?

Venlig hilsen

Gregorz

Fra : Preben Christensen

Dato : 12-06-05 15:29

Hej

Hvis det er en planden båd er der visse regler for hvor stor en motor man må
sejle med uden speedbådskørekort
Følg link
http://www.soesport.dk/sw3189.asp

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Grzegorz Nowak

Dato : 12-06-05 16:48

Hej,

Tak for svaret, men hvad skal et duelighedsbevis bruges til? Er der love
omkring dette?

--
Venlig hilsen

Grzegorz

Fra : Preben Christensen

Dato : 12-06-05 17:06

Her kan du læse om duelighedsbevis
det er f.eks et lovkrav hvis du sejler til Tyskalnd med en motor større
end
5Hk
http://www.scancharter.dk/index.asp?dataUid=10015&language=da

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Grzegorz Nowak

Dato : 12-06-05 17:51

Mange tak for hjælpen!

--
Venlig hilsen

Grzegorz

Fra : Henning

Dato : 12-06-05 19:49

On Sun, 12 Jun 2005 17:48:16 +0200, "Grzegorz Nowak"
<gnowak@gmail.com> wrote:

>Hej,
>
>Tak for svaret, men hvad skal et duelighedsbevis bruges til? Er der love
>omkring dette?

Tja, det er altid en god ide at kende til vandvejenes færdslsregler,
inden man begiver dig derud...

Henning
hsb(at)image.dk