Filmtip i aften: Mulholland Drive
Fra : Kasper Aae

Dato : 12-06-05 13:33

DR2 sender David Lynch' Mulholland Drive i aften kl. 20:00. En af mine
absolutte yndlingsfilm.

http://www.imdb.com/title/tt0166924/

Men lad være med at se den, hvis du ikke bryder dig om film du ikke
forstår :D

XFUT: dk.kultur.film

--
Kasper Aae

Fra : Brian P

Dato : 12-06-05 14:06

"Kasper Aae":

> [...]
> absolutte yndlingsfilm.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0166924/
>
> Men lad være med at se den, hvis du ikke bryder dig om film du ikke

Cool. Tak for tippet, glæder mig til at se den igen! Som et supplerende link
til folk, der gerne vil forsøge at forstå filmen, er her et link til David
Lynchs 10 "clues" til filmen. Læs dem EFTER at have set filmen...!

No hay banda!

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-06-05 14:15

On Sun, 12 Jun 2005 at 13:06 GMT, Brian P <kanal@klog.dk> wrote:

> Cool. Tak for tippet, glæder mig til at se den igen! Som et supplerende link
> til folk, der gerne vil forsøge at forstå filmen, er her et link til David
> Lynchs 10 "clues" til filmen. Læs dem EFTER at have set filmen...!

Der var ikke noget link?

Her er der en analyse af filmen, som er god til bagefter også:

http://dir.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis/index.html

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Brian P

Dato : 12-06-05 14:19

"Anders Vind Ebbesen"

> Der var ikke noget link?
>
> Her er der en analyse af filmen, som er god til bagefter også:
>
> http://dir.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis/index.html

Ups. Her er linket:
http://www.mulholland-drive.net/load.htm?threads/10clues.htm

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-06-05 21:49

Brian P wrote:

> Ups. Her er linket:
> http://www.mulholland-drive.net/load.htm?threads/10clues.htm

Jeg fik set filmen, og jeg må indrømme, at jeg slet, slet ikke forstod
den. Selv efter at jeg har læst de 10 clues og analysen forstår jeg den
ikke rigtig, men jeg har fået det indtryk at det er en rigtig god film
med en meget detaljeret og markaber handling.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 12-06-05 22:11

....man kan jo altid nyde de to kvindelige hovedrolle-indehavere
- Dér er ikke såmeget at "forstå" ....

Anders

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-06-05 14:23

Kasper Aae wrote:
> [...]
> absolutte yndlingsfilm.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0166924/
>
> Men lad være med at se den, hvis du ikke bryder dig om film du ikke

Jeg vil også sige tak for tippet. Jeg kender ikke filmen, men jeg gælder
mig til at se den. Kan være jeg lige kigger på de links, de andre har
givet bagefter

Jeg kan som regel godt lide film, der kan være lidt svære at forstå -
sådan lidt psykologiske og sådan. Tak igen.

--
Michael Kristensen

Fra : Sybil

Dato : 12-06-05 15:45

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> absolutte yndlingsfilm.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0166924/
>
> Men lad være med at se den, hvis du ikke bryder dig om film du ikke

Takker!!

Fra : Basil

Dato : 12-06-05 15:54

Kasper Aae wrote:
> [...]
> absolutte yndlingsfilm.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0166924/
>
> Men lad være med at se den, hvis du ikke bryder dig om film du ikke

Det er virkelig en konge-film.
Læg lige mærke til deres stil, tøjet skiftes afh. af dag eller aften.
Blot en af mange små lækre detaljer i den.
Kai

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 12-06-05 16:35

Kasper Aae<nospam@thanks.com> wrote:

> [...]
> absolutte yndlingsfilm.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0166924/
>
> Men lad være med at se den, hvis du ikke bryder dig om film du ikke

Tak for advarslen!

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 13-06-05 10:14

"Vinnie Boombatz" skrev i en meddelelse

> Tak for advarslen!

Jeg kune godt tænke mig at vide, om Peter Bjerre Rosa har skrevet en
anmeldelse af den.

Ruth

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-06-05 10:59

Ruth Nielsen skrev:

> Jeg kune godt tænke mig at vide, om Peter Bjerre Rosa har skrevet en
> anmeldelse af den.

Jeg takker for tilliden. Jeg har desværre endnu ikke set filmen.

--
Mvh. Peter

Fra : -USH-

Dato : 14-06-05 17:33

Kasper Aae skrev:
> DR2 sender David Lynch' Mulholland Drive i aften kl. 20:00. En af mine
> absolutte yndlingsfilm.

En af mine absolutte yndlingsfilm. Den kan tåle mange gensyn. Især når man
har fået en idé til hvordan den skal forstås og så ser filmen igen for at se
om det passer sammen.

Hvad synes I om den, alle I førstegangsseere?

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 18:14

-USH- wrote:

> Hvad synes I om den, alle I førstegangsseere?

Jeg følte mig godt underholdt igennem hele filmen, men mister
orienteringen efter Rita åbner den blå box. Jeg må nok finde
den på DVD, og se den en gang til.

/Brian

Fra : -USH-

Dato : 14-06-05 19:38

Brian skrev:
> Jeg følte mig godt underholdt igennem hele filmen, men mister
> orienteringen efter Rita åbner den blå box. Jeg må nok finde
> den på DVD, og se den en gang til.

Det er (i min tolkning) også meningen Jeg tror jeg så den fire-fem gange
før jeg fik en idé der fungerede, men nu tror jeg også efterhånden jeg har
forstået store dele af hvad der foregår. Og så er der noget fantastisk
uhyggeligt over glade, gamle mennesker.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-