MS Windows
briani 27239
Hjælp ønskes, ustabil xp maskine.
Fra : MuLLe

Dato : 12-06-05 13:37

Hej.
Jeg har:
A8V-Deluxe Asus VIA K8T800 Pro - Bundbræt
AMD Atlon 64 / 3000+ 1,8 GHz 90nm - Prosessor
AsusCrux K8 64/fx cooler Socket 939/940 - Køler
2 x Kingston 512 MB DDR 3200 400 mhz - Ram
Sound blaster Audigy 2 EX - Lydkort
Cinergy 400 TV - TV kort
Hightech Radeon 9600XT 128 mb ram - Grafik kort

Hvorfor kan jeg ikke installere SP2 ??
Mit system går helt koldt, går ned, fryser og køre meget langsomt.
Det er ligegyldigt om den er et ny installeret system, eller et der har kørt
et stykke tid.
Jeg har forsøgt at installere systematisk, med opdatering af driveres på
forskellige tidspunkter.

Kan det være min psu, der ikke kan leverer nok strøm.
(for mig lyder det lidt mærkeligt, meeeen det kunne jo være)

Kan i fortælle mig hvorfor det er sådan, jeg har aldrig problemer på mine
andre to maskiner.
Én ting mere, ville det hjælpe på BF2, hvis jeg fik et større grafikkort i.
Demoen køre, men med lidt for lidt details på.

Håber på lidt hjælp Morten

Fra : MuLLe

Dato : 12-06-05 14:16

Kan man installere SP2, og afinstallere det hvis det ikke virker?
Bliver systemet ødelagt af det?

MvH Morten

Fra : John

Dato : 12-06-05 16:03

"MuLLe" skrev i en meddelelse

> Kan man installere SP2, og afinstallere det hvis det ikke virker?

Jeps, i Kontrolpanel 'tilføj/fjern programmer'.

Tips fra Microsoft:
http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/sp2_whattoknow.mspx

Mvh John

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 12-06-05 15:06

Bruger du Asus egne drivere til bundkortet?

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 15:10

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i.
> Demoen køre, men med lidt for lidt details på.

Bruger du en lovlig udgave af Windåze?

Mvh. Finn

Fra : John

Dato : 12-06-05 15:27

"MuLLe" skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan jeg ikke installere SP2 ??
> Mit system går helt koldt, går ned, fryser og køre meget langsomt.

Windows skal være 'ren', før du installerer sp2. Scanning for virus og
spyware kan måske løse dit problem.

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 17:06

> Hvorfor kan jeg ikke installere SP2 ??
> Mit system går helt koldt, går ned, fryser og køre meget langsomt.

Jeg har en athlon64 +3500, Abit8 3rd eye og næsten samme problem som dig.
Det er aldrig lykkedes mig at installere sp2 og nu har jeg opgivet.
Så vidt jeg har kunnet finde frem til er det generelt problemer med sp2 på
Athlon64 maskiner.
DEP (data execution prevention) som er indbygget i processoren kan give
problemer.
Se bl.a. disse

"Microsoft today confirmed that there is a problem with SP2 and Athlon 64
systems and the system rebooting indefinitely."
http://www.forums3d.com/index.php/topic,11984.0.html
og en rigtig god her
http://www.michna.com/kb/WxSP2.htm
som dog ikke har løst problemet for mig. Jeg holder mig fra sp2.
Og hvis du har en firewall, antispyware og antivirus har du måske slet ikke
rigtig behov for at installere den.
http://www.theregister.co.uk/2004/09/02/winxpsp2_security_review/

Jesper Fjølner
www.medicinskedatabaser.dk

Fra : MuLLe

Dato : 12-06-05 18:57

"Karl Erik Nielsen" wrote
> Bruger du Asus egne drivere til bundkortet?
Ja det gør jeg

"Finn Holbek" wrote
> Bruger du en lovlig udgave af Windåze?
Ja det gør jeg, men jeg tvivler på det har noget at sige.

"John" wrote
> Windows skal være 'ren', før du installerer sp2. Scanning for virus og
> spyware kan måske løse dit problem.
Det har jeg også gjort, alt er prøvet installeret uden internet.
Det er prøvet med internet, med samme resultat.

"Jesper F" wrote
Snip
> http://www.forums3d.com/index.php/topic,11984.0.html
> http://www.michna.com/kb/WxSP2.htm
> http://www.theregister.co.uk/2004/09/02/winxpsp2_security_review/
Snip

1000 tak for disse links, det forklare jo alt.
"Fejlen" ligger hos micro'snot.
Det er "måske" en smart måde, at få os til at købe 64 bit systemet på.

Mange tak for alles svar....

Der er lige to ting mere.
Ville det hjælpe på battlefield 2, at jeg købte et andet grafik kort.

Som sagt har jeg 2x512 mb ram i, hvis jeg sætter en 256mb mere i.
Så skriver maskinen at jeg kun har 512mb i.
Hvis jeg så sætter ram blokken i den anden ledige slot siger den 768mb.
Der er 1024+256, hvorfor kan den ikke finde ud af det?
Der er 4 slots, som er
1. en blå.
2. en sort.
3. en blå.
4. en sort.
De 2 512'er sidder i de blå.... Hvorfor vil den ikke acceptere 256 mere?
Skal man sætte dem i par vis, eller hvad?

MvH MuLLe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-06-05 21:14

> Der er lige to ting mere.
> Ville det hjælpe på battlefield 2, at jeg købte et andet grafik kort.

Bemærk at det er en demo du har fat i, og jeg har set mange som rapporterer,
at radeon kortene tilsyneladende ikke er særlig godt understøttet til
demoen, som jo også kun er fra en beta version. Så det er ikke grafikkortet
der er dit problem.

Kurt

Fra : MuLLe

Dato : 12-06-05 21:21

"Kurt B. Andersen" wrote
> [...]
> at radeon kortene tilsyneladende ikke er særlig godt understøttet til
> demoen, som jo også kun er fra en beta version. Så det er ikke
Okay det vil sige at jeg ikke vil få grafik problemer, når den fulde version
kommer.
1000 tak for det svar, nu glæder jeg mig igen.....

MvH Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 01:41

> Mange tak for alles svar....

Det var så lidt. En ting mere.
Der er et link til microsoft hvor de forklarer en mulig årsag hvis man har
en bestemt gammel driver installeret.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;878474
Mange inkl. mig selv har problemer alligvel, så det er ikke kun den driver.
Det kan åbenbart også være cursorprogrammet CursorXP, som jeg kører.
http://www.tech-recipes.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=401#1144
Men når man googler efter det er der rigtig mange der har problemer med A64
og sp2.

Jesper

Fra : Lyrik

Dato : 13-06-05 21:30

> [...]
>
> Hvorfor kan jeg ikke installere SP2 ??
> Mit system går helt koldt, går ned, fryser og køre meget langsomt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det kan være et driverproblem. Jeg har erfaring for at det værste man kan
byde sit system er et TV-kort!

Det kan knække en XP-installation fuldstændig. Driverne er som regel ikke
godkendt til XP, den brokker sig ved installation og de er i det hele taget
en pestilens.

Så mit første bud er :"Riv TV-kortet ud"!! og prøv så igen.

Så er der i anden omgang hele det der DEP-fikumdik. Altså en ny funktion som
forhindrer en virusstump i at optræde som et program og køre sig selv!
netop din AMD64 understøtter denne funktion.

Den kan i visse tilfælde blokere systemet!

Der var en henvisning i et af indlæggene om hvordan man kommer i forbindelse
med den så man kan bremse den, hvis systemet går ned. Ellers kan der slukkes
for den i kontrolpanel-system-avanceret-ydeevne-indstillinger-Forhindring af
datakørsel-her kan du slå den fra .
Din CPU understøtter nemlig hardwarebaseret forhindring af datakørsel, så
den er nok blevet slået til.

Hilsen
jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 22:05

> [...]
> datakørsel-her kan du slå den fra .
> Din CPU understøtter nemlig hardwarebaseret forhindring af datakørsel, så

Ja, man skal rette en linje i filen C:\boot.ini
Det låste nu ikke problemet på min A64, så jeg er uden sp2.

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-05 10:20

> [...]
>
> Hvorfor kan jeg ikke installere SP2 ??
> Mit system går helt koldt, går ned, fryser og køre meget langsomt.
Mærkeligt nok så skrives der i kravende til dit grafikkort at det kræver
Celeron processor for at køre!!:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70342

Se under "Flere specifikationer=>detaljer om systemkrav!?

Hilsen
Jens