P1 -"debat" Føj for en ækel gang mikrofon~
Fra : Malene P

Dato : 12-06-05 12:01

Lige nu hørte vi i dagens program den evindelige flæben fra ham SF-Kamelen,
der helt uimodsagt sammen med en anden DF-hader (hed noget i retning af
Klappenskrog) fik lov til at give DF skylden for mordforsøget imod Rikke
Hvilshøj. Ikke at de åbent sympatiserede med attentatet -det tør de dog
alligevel ikke endnu -men ingen kunne være i tvivl om især Kamelens
holdning. Det fremstod langt værre at komme med en humoristisk kommentar om
Kamelens fastelavnskostume hos "vores" dronning end at begå mordforsøg på en
minister og hendes familie. Og så væltede det ellers ned fra de to
"debattører" med beskyldninger mod DF og alt det onde DF står for -villigt
støttet af V og K. Det var hæsligt at opleve, at "journalisten" Martin
Sommer ikke gav dem
ét eneste kvalificeret modspil -og feks bad dem dokumentere deres vanvittige
og hadske beskyldninger mod danskerne i almindelighed og DF i særdeleshed. I
morgen kommer så "2. del", hvor vi kan høre "modparten". Mon ikke
MS vil føre sig helt anderledes aggressivt frem i morgen?

Malene P

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 16:02

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> morgen kommer så "2. del", hvor vi kan høre "modparten". Mon ikke
> MS vil føre sig helt anderledes aggressivt frem i morgen?

At DF og enhedslisten bærer en stor del af skylden for at vold i stigende
grad bliver anvendt i Danmark, er en sandhed som alle med en smule indsigt
kan se.

At DF og enhedslisten vil afvise dette kan næppe overraske, al den stund
ingen af de to partier er kendte for at ville stå til ansvar for
konsekvenserne af deres "optræden"

At du malene heller ikke kan se det.......tjae....................det
bekræfter jo så endnu engang at du ikke har noget at lade den anden
"blondine" i gruppen høre for

Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-06-05 16:26

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> At DF og enhedslisten bærer en stor del af skylden for at vold i stigende
> grad bliver anvendt i Danmark, er en sandhed som alle med en smule indsigt
> kan se.

hvordan kommer du frem til at Enhl. bærer en stor del af skylden for at vold
i stigende grad bliver anvendt i Danmark?

> At DF og enhedslisten vil afvise dette kan næppe overraske, al den stund
> ingen af de to partier er kendte for at ville stå til ansvar for
> konsekvenserne af deres "optræden"

Det er ikke korrekt - jeg skal ikke tale for DF, men hvor har du set at
Enhl. ikke vil stå til ansvar for konsekvenserne af deres optræden? Jeg
savner dokumentation for den uhyrlige påstand.

--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 16:51

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> Enhl. ikke vil stå til ansvar for konsekvenserne af deres optræden? Jeg
> savner dokumentation for den uhyrlige påstand.

De fleste tilfælde af politisk vold i nyere tid er blevet begået af folk fra
den yderste venstrefløj

og enhedslisten har forsvaret det. tænk blot på de udtalelser der kom da en
klaphat smed maling efter statsministren, og da en smadrede et æg i hovedet
på ham

Peter

Fra : Pjensen73

Dato : 12-06-05 16:58

Peter K. Nielsen skrev:
> [...]
> klaphat smed maling efter statsministren, og da en smadrede et æg i hovedet

Hvad har det med DF at gøre?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 17:12

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Hvad har det med DF at gøre?

eller fodbold

Fra : Pjensen73

Dato : 13-06-05 16:47

Peter K. Nielsen skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> eller fodbold

Læs lige trådene en gang til, så vil du finde ud af, hvorfor jeg
spørger, hvad det har med DF at gøre.

Til gengæld har det intet med fodbold at gøre

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-06-05 19:15

> Læs lige trådene en gang til, så vil du finde ud af, hvorfor jeg spørger,
> hvad det har med DF at gøre.
>
> Til gengæld har det intet med fodbold at gøre

Du stillede et spørgsmål til et indlæg som var et svar på AHWs spørgsmål om
hvordan jeg kunne påstå at enhedslisten var medskyldig i at politisk vold er
et accepteret politisk middel.

Derfor kan jeg ikke se relevansen af dit spørgsmål lige der hvor du lagde
det.

Jeg har besvaret dit spørgsmål andetsteds i tråden

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-05 17:24

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
>
> og enhedslisten har forsvaret det. tænk blot på de udtalelser der kom da
> en klaphat smed maling efter statsministren, og da en smadrede et æg i

Netop, men da havde AHW taget en klap for begge øjne, som altid når vennerne
laver ulykker.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-05 16:06

> [...]

> At du malene heller ikke kan se det.......tjae....................det
> bekræfter jo så endnu engang at du ikke har noget at lade den anden

Kan DU se, at også "de velmenende" er med til at forpeste debatklimaet i DK?

Som beskrevet at E.M.C:

"Attentatet mod integrationsministeren er kulminationen på en stigende
volds-spiral, som på uhyggelig vis minder om det dramatiske og skelsættende
politiske mord på den hollandske politiker Pim Fortyun.

Et tungt ansvar påhviler alle, der er med til at lancere tonen af
uforsonlighed og hårdhændet fordømmelse i den danske debat.

Det gælder ikke mindst de politikere, der til stadighed mistænkeliggør
motiverne hos de politikere, der har ansvaret for de svære beslutninger om
udlændingepolitik og krig.

Under valgkampen så vi et historisk ellers moderat og seriøst demokratisk
parti som Det Radikale Venstre mistænkeliggøre og dæmonisere Rikke Hvilshøjs
forgænger som integrationsminister, Bertel Haarder. Gennem manipulerede
citater tegnede den radikale valgvideo billedet af en umenneskelig og grusom
figur.

Så sent som i søndags brugte den radikale leder sin grundlovstale til en
uforsonlig bagtalelse af Integrationsministeriet, der blev sammenlignet
med »totalitære stater« - altså diktaturer. En sådan tone i debatten kan
medvirke til, at forskruede personer finder det heltemodigt at gå til
voldelig kamp mod diktatorer og umennesker i regeringen.

Alle, der udtaler sig offentligt, er i dag enige om at fordømme det
uhyggelige attentat mod ikke bare ministeren men mod demokratiet som sådan.
Og naturligvis ønsker en politiker som Jelved ikke at inspirere til politisk
vold. Men en systematisk mistænkeliggørelse af ens politiske modstanders
motiver og en sprogbrug, der sidestiller danske politikere med diktatorer og
forbrydere, bærer et tungt medansvar for forråelsen af den politiske debat.
"

Fra : jodem

Dato : 12-06-05 16:27

> [...]
>
> Et tungt ansvar påhviler alle, der er med til at lancere tonen af
> uforsonlighed og hårdhændet fordømmelse i den danske debat.

Et tungt ansvar påhviler de, der, som EMC med hele den kraf hans avis giver
ham, bifalder, at et parti som DF inddrages som regeringsagrundlag.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-05 17:22

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et tungt ansvar påhviler de, der, som EMC med hele den kraf hans avis
> giver ham, bifalder, at et parti som DF inddrages som regeringsagrundlag.

Som han har sagt og skrevet utallige gange, så var de jo de eneste, som tog
de svages angst over indvandringen, alvorligt. Hvis fx Soc Dem og RV havde
været voksne nok til at se problemerne i øjnene i stedet for at benægt
fakta, så havde DF sikkert ikke fået fodfæste.
Det er jo let for "de kreative", som bor hvor der ingen problemer er, og som
ikke selv vil blive ramt af globaliseringen, at stille sig hellige an, -
hvad de da heller aldrig lader en chance gå fra sig for. Det er som bekendt
den svageste femtedel som især kommer til at betale prisen, men det rager jo
ikke os andre hellige mænd og kvinder.

Fra : jodem

Dato : 12-06-05 19:04

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

..

> [...]
> som ikke selv vil blive ramt af globaliseringen, at stille sig hellige
> an, - hvad de da heller aldrig lader en chance gå fra sig for.

Med det portræt af EMC, behøver jeg ikke at katakterisere ham og den
opportunisme han som chef på et formiddasgsblad besidder, yderligere.

Med EMC og Engel som fortrop er den lille mand sandelig godt hjulpet ;-(

Med det er rigtigt, jeg flyttede fra Nørrebro, længe inden det blev chict at
bo der.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-05 21:06

> [...]
> opportunisme han som chef på et formiddasgsblad besidder, yderligere.
>
> Med EMC og Engel som fortrop er den lille mand sandelig godt hjulpet ;-(

EMC er jo blevet nedgjort af alle de rigtige mennesker, så det er jo ikke
omkostningsfrit at se sagen fra de svages side. Men han er jo ikke alene på
europæisk plan, mange har kritiseret de frelstes berøringsangst over for
indvandringsproblemer, og hvis de ikke efterhånden angik andre end dem i
socialgruppe fem, så havde de velmenende sikkert endnu hævdet, at der intet
som helst var at være urolig over.

> Med det er rigtigt, jeg flyttede fra Nørrebro, længe inden det blev chict
> at bo der.

Der er jo kun et par - hvis der overhovedet er det- af de velmenende, som
vil lade deres egne børn betale prisen for at gå i skole med mange
nydanskere. En af de Radikale spidser har flyttet sit barn fra en
indvandrerskole på Amager til en uden nydanskere, men naturligvis KUN fordi
hun foretrækker en lille skole, - som hun siger. De blødende hjerter bløder
trods alt mest for sig selv, og det er jo fuldt forståeligt, men lidt
mærkeligt, at de altid officielt docerer det modsatte, og skælder ud på dem,
der ikke tænker som dem selv.

Fra : Croc®

Dato : 12-06-05 19:28

On Sun, 12 Jun 2005 18:21:59 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
>været voksne nok til at se problemerne i øjnene i stedet for at benægt
>fakta, så havde DF sikkert ikke fået fodfæste.

De svages angst bør aldrig påvirke de politiske beslutninger. Hvor
tror du udvilingen i et samfund blev af, hvis den skulle bestemmes af
de bagudskuende og fremtidsangste. Politikere har faktisk et ansvar
overfor befolkningen, og det handler ikke om at være angst for
udviklingen, men at være tro mod deres overbevisning. Erhard
formulerede det fint engang i en debat, hvor han påpegede at han ikke
skulle føre vælgernes politik men sin egen, og hvis de var utilfredse
med den kunne de lade være med at stemme på ham næste gang.

>Det er jo let for "de kreative", som bor hvor der ingen problemer er, og som
>ikke selv vil blive ramt af globaliseringen, at stille sig hellige an, -

Mener du virkelig at vi skal kæmpe mod globalisering? Burde vi ikke
tilsvarende have kæmpet imod industrialiseringen og afvandringen fra
landbruget?

>hvad de da heller aldrig lader en chance gå fra sig for. Det er som bekendt
>den svageste femtedel som især kommer til at betale prisen, men det rager jo
>ikke os andre hellige mænd og kvinder.

Jo det rager os så meget at vi har stillet en velfærdsstat på benene
til at tage hånd om dem.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-05 21:24

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> skulle føre vælgernes politik men sin egen, og hvis de var utilfredse
> med den kunne de lade være med at stemme på ham næste gang.

De partier jeg nævner, var ikke "tro mod sig selv", de lukkede øjnene for
problemer, som ingen aner om vi nogensinde kommer ud af. Og Erhardt vidste
nok hvor han havde vælgerne, når han appellerede til dem med hus og bil og
lod som om han var ligeglad. Iøvrigt er hans datter en af de mest typiske
hvad angår: "hvad rager almindelige mennesker mig, de er dumme" "pengene til
ulandene skal bare falde" uanset om de gør gavn eller ej. Men hun er da også
heldigvis blevet sendt på pension.

> Mener du virkelig at vi skal kæmpe mod globalisering? Burde vi ikke
> tilsvarende have kæmpet imod industrialiseringen og afvandringen fra
> landbruget?

Der er jo forskel på at "kæmpe imod", og så at skælde dem, der bliver ofre
for den, huden fuld med at de er "racister", "bondeangste" osv Det er jo
mildest talt nemt at være *for* globalisering, når man selv scorer kassen
netop på den, mens de svageste jo ryger helt ud af ræset. Selv om
globalisering muligvis er uundgåeligt, så behøver man jo ikke juble over
den, lige som man ikke jubler i de lande, der lever af tekstilforarbejdning,
men som kan lukke butikken, nu hvor Kina er kommet med i WTO. At
globalisering måske gennemsnitligt er en fordel, betyder jo ikke at den er
en fordel for alle specifikke lande og for alle socialgrupper, - og de må
vel for fanden have lov til at være negativt indstillede til at *deres* liv
ryger ad helvede til, mens andres forbedres?

> Jo det rager os så meget at vi har stillet en velfærdsstat på benene
> til at tage hånd om dem.

Men en velfærdsstat der som bekendt ikke kan holde, hvis vi fortsætter med
at tillade indvandring af uuddannede fra tredjeverdenslande, og det var jo
det, vi startede med at tale om, - og det som dine "tro" politikere ikke
ville fortælle vælgerene. Det er uomtvistet, at de svage kommer til at
betale med en stærkt beskåret velfærdsstat især pga indvandringen, og det
ville have været katastrofalt hvis Soc dem og RV havde fået lov at fortsætte
deres uansvarlige indvandringspolitik. Se tallene for hvor meget skatten
skal op, eller ydelserne skal ned, med indvandringen som den var for tre år
siden, som den er nu, og hvis vi kunne stoppe den helt, - fra
Velfærdskommissionens rapporter.

Det ER nemt at være "god", når man har sit på det tørre, og ikke kunne blive
fattig om man så stod på hovedet, fordi man allerede har en uddannelse og et
*navn*, og er sikker på at få nye og velbetalte jobs resten af livet.

Fra : Croc®

Dato : 12-06-05 21:59

On Sun, 12 Jun 2005 22:23:40 +0200, "Knud Larsen"

> [...]
>vel for fanden have lov til at være negativt indstillede til at *deres* liv
>ryger ad helvede til, mens andres forbedres?

Nu aner jeg ikke hvad du laver Knud, men du vil vel ikke benægte at vi
som samfund er meget rigere nu end for tyve år siden, da alt var fryd
og gammen i vor lille andedam.

> [...]
>skal op, eller ydelserne skal ned, med indvandringen som den var for tre år
>siden, som den er nu, og hvis vi kunne stoppe den helt, - fra

Du opfatter statistik som en uomtvistelig sandhed, der bare kan
fremskrives i det uendelige. Spørg Tom om ikke de selvsamme grupper er
integreret i deres multikulturelle samfund, altså kan det lade sig
gøre hvis det politiske mod er tilstede.
Nu du er så glad for statistik må du vel også være bekendt med, at vi
faktisk kommer til at mangle arbejdskraft i dette land om føje år, så
jo før vi får integreret indvandrerne jo bedre.

> [...]
>*navn*, og er sikker på at få nye og velbetalte jobs resten af livet.

Det handler ikke om at være god, men om at handle i den verden og den
realitet vi befinder os i. Don Quixote og hans kamp mod vindmøller er
ikke min kop te.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-06-05 08:45

> [...]
>

> Nu aner jeg ikke hvad du laver Knud, men du vil vel ikke benægte at vi
> som samfund er meget rigere nu end for tyve år siden, da alt var fryd

Nyd det så længe det varer, og de betyder vel ikke, at vi skal sikre at vi
bliver meget fattigere i fremtiden, ved at opfordre til indvandring af folk,
som ikke kan bruges i erhvervslivet, men som tværimod skal have specielle
ydelser resten af deres liv.

> Du opfatter statistik som en uomtvistelig sandhed, der bare kan
> fremskrives i det uendelige.

Bestemt ikke, jeg tror det kommer til at gå helt anderledes end de forudser,
for Danmarks Statistik bruger jo helt urelalistiske tal for den fremtidige
indvandring, og har åbenbart nu droppet at regne efterkommere med, for at få
tallene ned også på den måde.

Spørg Tom om ikke de selvsamme grupper er
> integreret i deres multikulturelle samfund, altså kan det lade sig
> gøre hvis det politiske mod er tilstede.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, hvis vi dropper kontanthjælpen og
tillader timelønninger på 30 kr. - det er jo selve humlen i problemet.

> Nu du er så glad for statistik må du vel også være bekendt med, at vi
> faktisk kommer til at mangle arbejdskraft i dette land om føje år, så
> jo før vi får integreret indvandrerne jo bedre.

Naturligvis skal vi forsøge at få indvandrerne integreret, men foreløbig er
de jo en del af problemet med den manglende arbejdskraft, at de skal
forsørges lige som pensionisterne, så det *ville* jo være skørt at importere
flere til forsørgelse, bare for at få tallet på dem der ikke er i
pensionsalderen i vejret. Vi har ikke de muligheder som et land som USA har,
vi skal jo forsørge folk på et højt niveau, så det kræver virkelig en dyb
"integration", at få et overskud ud af tredjeverdensindvandrere som gruppe.

> Det handler ikke om at være god, men om at handle i den verden og den
> realitet vi befinder os i. Don Quixote og hans kamp mod vindmøller er
> ikke min kop te.

Vores realitet er at vi lever i et land med store sociale ydelser, som
millioner af mennesker gerne ville have del i, og at vi ikke kan dele dem ud
til alle. Vi kan have halvåbne grænser eller et velfærdssystem, ikke begge
dele på samme tid.

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-06-05 17:15

> Og naturligvis ønsker en politiker som Jelved ikke at inspirere til politisk
> vold. ...

Are you sure?
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 12-06-05 16:59

Peter K. Nielsen skrev:
> [...]
>
> At du malene heller ikke kan se det.......tjae....................det
> bekræfter jo så endnu engang at du ikke har noget at lade den anden

Hvorfor skulle DF være skyld i den stigende vold. De bruger bare deres
grundlovsikrede ret til at ytre deres synspunkter. DF bruger ihvert fald
ikke vold.

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-06-05 17:18

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle DF være skyld i den stigende vold. De bruger bare deres
> grundlovsikrede ret til at ytre deres synspunkter. DF bruger ihvert fald
> ikke vold.

I DF er de pr. DEFINITION nogle forfærdeligt møgsvin, som er ansvarlige for alle
Danmarks dårligdomme.

Det er så nemt at give DF skylden for alt, i stedet for at forholde sig til de
virkelige problemer.
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 17:26

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Hvorfor skulle DF være skyld i den stigende vold. De bruger bare deres
> grundlovsikrede ret til at ytre deres synspunkter.

til at fremelske had og vold

>DF bruger ihvert fald ikke vold.

Nej de nøjes med at støbe kuglerne

Peter

Fra : Pjensen73

Dato : 12-06-05 18:47

Peter K. Nielsen skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> til at fremelske had og vold

> Nej de nøjes med at støbe kuglerne
>
> Peter

Det vil altså sige, at du mener alt hvad der foregår af vold er Dansk
Folkepartis skyld?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 22:36

> Det vil altså sige, at du mener alt hvad der foregår af vold er Dansk
> Folkepartis skyld?

nej det har jeg aldrig sagt (med fare for at blive kaldt Erhard Jacobsen)
Hvis du gider læse mit indlæg så næpvner jeg specifikt et andet parti som
også er med til at fremme vold som politisk middel

Peter

Fra : Pjensen73

Dato : 13-06-05 16:42

Peter K. Nielsen skrev:
> [...]
> Hvis du gider læse mit indlæg så næpvner jeg specifikt et andet parti som
> også er med til at fremme vold som politisk middel

Hva' så hr. Erhard Jacobsen?
Jeg mener ikke der er nogen partier, som opfordre til vold, heller ikke
enhl.
Men da Anders Fogh fik smidt maling på sig, var der en del fra enhl, der
syndtes det var iorden.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-06-05 19:17

> [...]
> enhl.
> Men da Anders Fogh fik smidt maling på sig, var der en del fra enhl, der

Det at en politikker offentlig "synes" at et voldshandling er iorden, er da
det samme som at sige: "skide godt fortsæt med det"

Peter

Fra : Alucard

Dato : 12-06-05 17:54

On Sun, 12 Jun 2005 17:01:38 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>At DF og enhedslisten bærer en stor del af skylden for at vold i stigende
>grad bliver anvendt i Danmark, er en sandhed som alle med en smule indsigt
>kan se.

Jeg er snart træt af at høre på klaphatte som dig, som hele tiden
kommer med deres "sandheder" som kun dumme mennesker ikke forstår....

>At DF og enhedslisten vil afvise dette kan næppe overraske, al den stund
>ingen af de to partier er kendte for at ville stå til ansvar for
>konsekvenserne af deres "optræden"

Igen en såkaldt "sandhed" din klaphat.... (Jeg har for øvrigt aldrig
stemt på hverken DF eller EL)

>At du malene heller ikke kan se det.......tjae....................det
>bekræfter jo så endnu engang at du ikke har noget at lade den anden
>"blondine" i gruppen høre for

Selvom jeg sjældent er enig med Malene, så betragter jeg hende ikke
som medlem af den dummeste halvdel her i gruppen...

Fra : Croc®

Dato : 12-06-05 19:31

On Sun, 12 Jun 2005 18:54:08 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Selvom jeg sjældent er enig med Malene, så betragter jeg hende ikke
>som medlem af den dummeste halvdel her i gruppen...

Det behøver hun jo ikke ligefrem være intelligent for at opfylde.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 22:38

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Jeg er snart træt af at høre på klaphatte som dig, som hele tiden
> kommer med deres "sandheder" som kun dumme mennesker ikke forstår....

hmmmmmmm.......nej jeg lader den ligge

> Igen en såkaldt "sandhed" din klaphat.... (Jeg har for øvrigt aldrig
> stemt på hverken DF eller EL)

Og??? det har jeg heller ikke

> Selvom jeg sjældent er enig med Malene, så betragter jeg hende ikke
> som medlem af den dummeste halvdel her i gruppen...

nej den lader jeg også ligge

Peter

Fra : Alucard

Dato : 13-06-05 07:55

Det er også klogest...

Fra : Malene P

Dato : 12-06-05 19:26

> [...]
> grad bliver anvendt i Danmark, er en sandhed som alle med en smule indsigt

EL, ja. Men DF har mig bekendt aldrig begået vold eller opfordret til vold.

> [...]

> At du malene heller ikke kan se det.......tjae....................det
> bekræfter jo så endnu engang at du ikke har noget at lade den anden

Ja, da du i forvejen var i gang med at vrøvle, kunne du jo lige så godt
fortsætte med de fjollede personangreb.

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 12-06-05 19:27

Malene P wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> EL, ja. Men DF har mig bekendt aldrig begået vold eller opfordret til vold.

Hvornår har Enhedslisten begået (eller opfordret til) vold?

--

morten sorensen

Fra : Malene P

Dato : 12-06-05 19:38

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvornår har Enhedslisten begået (eller opfordret til) vold?

Det har jeg ikke skrevet noget om. Men de støtter de grupperinger på
venstrefløjen der gør det. DF har mig bekendt aldrig støttet grupper, der
begår vold. Peter K Nielsen lyver altså.

Malene P

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 22:40

> [...]
>
> Det har jeg ikke skrevet noget om. Men de støtter de grupperinger på
> venstrefløjen der gør det. DF har mig bekendt aldrig støttet grupper, der

det var vist heller ikke det jeg skrev

Peter K Nielsen lyver altså.

nej

Peter

Fra : Malene P

Dato : 13-06-05 10:02

> det var vist heller ikke det jeg skrev

Næh, måske ikke direkte. Men du satte DF i samme bås som EL, hvilket er i
strid med virkeligheden -og det ved du ganske udmærket.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 13-06-05 10:24

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Næh, måske ikke direkte. Men du satte DF i samme bås som EL, hvilket er i
> strid med virkeligheden -og det ved du ganske udmærket.

Det er det da ikke.
F.eks. Da DF startede var de ligeså marginaliserede i Folketinget som enhl.
Der er samme bås jo så at begge partier var marginaliserede partier, eller
er det *også* forkert i dine øjne?

Begge partier ser tingene meget sort/hvidt.

--
Allan Riise

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-06-05 16:46

> [...]
>
> Næh, måske ikke direkte. Men du satte DF i samme bås som EL, hvilket er i
> strid med virkeligheden -og det ved du ganske udmærket.

i det spørgsmål vi diskuterer her er det ikke i strid med virkeligheden. Da
er de to partier lige slemme, omend det er med forskellige mål

Peter

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-06-05 19:46

On Sun, 12 Jun 2005 at 18:27 GMT, morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Hvornår har Enhedslisten begået (eller opfordret til) vold?

Pernille Rosenkrantz-Theil fra Ø udtalte vist fuld forståelse og accept
af maling-voldsmændene. Hurtigt vender Ø sig dog, og tager afstand fra
aktionen, men der havde mindst ét af deres folketingsmedlemmer allerede
blåstemplet vold som et legalt politisk våben.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Pjensen73

Dato : 12-06-05 19:48

Anders Vind Ebbesen skrev:

> [...]
> aktionen, men der havde mindst ét af deres folketingsmedlemmer allerede
> blåstemplet vold som et legalt politisk våben.

Ja, og sådanne politikkere burde ikke at side i folketinget.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 22:41

> Ja, og sådanne politikkere burde ikke at side i folketinget.

Og så må vi til at sætte det berømte kryds i kalenderen.

Vi kan ikke være mere enig

PEter

Fra : Pjensen73

Dato : 13-06-05 16:43

Peter K. Nielsen skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Og så må vi til at sætte det berømte kryds i kalenderen.
>
> Vi kan ikke være mere enig
>
> PEter

Ja, det kan jo ske, at man er enige i nogle ting.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-06-05 20:20

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> aktionen, men der havde mindst ét af deres folketingsmedlemmer allerede
> blåstemplet vold som et legalt politisk våben.

Det er vist at spænde buen for hårdt; hun udtalte sig vel om den
konkrete sag og ikke generelt?

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-05 21:28

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det er vist at spænde buen for hårdt; hun udtalte sig vel om den konkrete
> sag og ikke generelt?

Ja, men dumt var det alligevel. Hun har dog udtalt sig klart imod sådan
noget som ideen om blodpenge, og er ellers utrolig fornuftig at høre på. Hun
må have haft en dårlig dag, kan man håbe.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-06-05 07:11

Knud Larsen wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Ja, men dumt var det alligevel.

Enig.

> Hun har dog udtalt sig klart imod sådan
> noget som ideen om blodpenge,

Ja, de har endelig fundet ud af at de ikke behøver at undskylde alt
fremmede gør.

> og er ellers utrolig fornuftig at høre på. Hun
> må have haft en dårlig dag, kan man håbe.

Det skyldes nok at hun kommer fra det miljø og derfor ser med mildere
øjne på det. For det første fordi hun er enig og for det andet fordi hun
måske ved at de ikke ville gå længere.

Det er lidt ligesom at høre Anne-Grete Holmsgaard m.fl. der erkender at
retorikken i 70erne var hård, men påstår at man da ikke reelt troede på
det i en sådan grad at man ville udføre tingene.

--

morten sorensen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 13-06-05 18:32

On Sun, 12 Jun 2005 at 20:27 GMT, Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Ja, men dumt var det alligevel. Hun har dog udtalt sig klart imod sådan
> noget som ideen om blodpenge, og er ellers utrolig fornuftig at høre på. Hun
> må have haft en dårlig dag, kan man håbe.

Hmm, det kan jeg ikke få til at hænge sammen, at du mener. Jeg ville tro
at I på indvandrings- og økonomiske spørgsmål var ret langt fra
hinanden?

Fra : morten sorensen

Dato : 13-06-05 18:31

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Hmm, det kan jeg ikke få til at hænge sammen, at du mener. Jeg ville tro
> at I på indvandrings- og økonomiske spørgsmål var ret langt fra
> hinanden?

Folk man er uenige med kan vel stadig være fornuftige?

Deres meninger kunne vel hvilke på vurdringer man bare ikke er enig i?

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 22:51

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det er vist at spænde buen for hårdt; hun udtalte sig vel om den konkrete
> sag og ikke generelt?

og dermed accepterer hun da også vold som et politisk middel

Peter

Fra : morten sorensen

Dato : 13-06-05 07:12

Peter K. Nielsen wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> og dermed accepterer hun da også vold som et politisk middel

Hvis man *vil* læse det i det, kan man.

--

morten sorensen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 13-06-05 18:31

On Sun, 12 Jun 2005 at 19:20 GMT, morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Det er vist at spænde buen for hårdt; hun udtalte sig vel om den
> konkrete sag og ikke generelt?

Fra http://www.leksikon.org/art.php?n=4872 (som er venstreorienteret):

I marts 2003 forsvarede hun aktivister, der havde overhældt statsminister
Anders Fogh Rasmussen og udenrigsminister Per Stig Møller med rød
økologisk maling: «Når man vil smide bomber i hovederne på folk i
Irak, så er det mindste, man kan forvente, en reaktion, som den vi har set i
dag. Jeg var ikke selv klar over, at de stod som mine gæster, men jeg synes,
at aktionen er sjov», udtalte hun til Berlingske Tidende og fortsatte: «Det
kunne ligeså godt have været mig selv».

Fra http://64.233.183.104/search?q=cache:7vxkyER9CYgJ:dk.news.yahoo.com/030318/76/2tgzw.html+pernille+rosenkrantz-theil+maling&hl=en
Det er Enhedslistens retspolitiske ordfører, Line Barfod, der i en
pressemeddelelse skriver, at de to pågældende personer var inivteret af
partikollegaen Pernille Rosenkrantz-Theil.

Ovenstår står der "måske", her er det anderledes formuleret:
http://www.spinnesiden.dk/enhedslisten.php

De 2 nederste afsnit på denne side er interessant, men desværre blev hun
ikke sigtet:
http://www.retssal.dk/nyheder2.php3?side=501

Minoritetspartiet var også glade for overfaldet:
http://www.minoritetspartiet.dk/presse/presse.php?id=030319
- Bemærk at Rune Engelbreth Larsen åbenbart ikke aner hvad der er vold og
hvad der ikke er. At spytte en person i ansigtet bliver juridisk set betragtet
som vold, så mon ikke også at maling kastet mod en person gør?

Fra : morten sorensen

Dato : 13-06-05 18:39

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> at aktionen er sjov», udtalte hun til Berlingske Tidende og fortsatte: «Det

Ja - hun udtalte sig vel om sagen og ikke generelt. Men jo - hun må
dermed acceptere vold som politisk middel.

Enhedslisten som sådan afviste det svjh.

> De 2 nederste afsnit på denne side er interessant, men desværre blev hun
> ikke sigtet:
> http://www.retssal.dk/nyheder2.php3?side=501

Der var heller ikke kød nok på; man skal jo næsten vise at hun som
minimum vidste de ville lave noget.

> Minoritetspartiet var også glade for overfaldet:
> http://www.minoritetspartiet.dk/presse/presse.php?id=030319
> - Bemærk at Rune Engelbreth Larsen åbenbart ikke aner hvad der er vold og
> hvad der ikke er.

Overrasker mig ikke.

> At spytte en person i ansigtet bliver juridisk set betragtet
> som vold, så mon ikke også at maling kastet mod en person gør?

Jo - naturligvis.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-06-05 22:40

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Hvornår har Enhedslisten begået (eller opfordret til) vold?

Aner det ikke, men de har støtet begåede voldshandlinger (eks. : da
statsministeren fik maling i hovedet)

Peter

Fra : jakoib

Dato : 13-06-05 11:28

<nixen@bixen.dk> wrote:

>At DF og enhedslisten bærer en stor del af skylden for at vold i stigende
>grad bliver anvendt i Danmark, er en sandhed som alle med en smule indsigt
>kan se.

Det minder mig om en argumentation jeg så i forbindelse med den
amerikanske våbenlovgivning.

Den ene fløj råber konstant at det er for farligt, at det vil koste
menneskeliv hvis ikke våbene bliver fjernet.

Når det så GÅR galt, så får anti-våben folkene skylden af
pro-våbenfolk skylden for problemerne, dai "de jo har pisket en
stemning op"

På samme måde her. DF har i årevis advaret om problemerne med
indvandringen. nu viser det sig at de har haft ret hele tiden.

Gør det dem så til syndebukke for problemerne?

Næppe.