Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Man lytter (lidt)
Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 05:27

Så jeg stod lige op midt på natten og gik ud og lavede disse

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-10-111a.jpg

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-01-28.jpg

I den sidste kuller baggrunden for meget. Det skal jeg nok få løst - og
så kasserer jeg den nok som værende for "øndig" til min smag.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-06-05 08:47

In article <42abb994$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Ole Larsen wrote:
> [...]
>
> I den sidste kuller baggrunden for meget. Det skal jeg nok få løst - og
> så kasserer jeg den nok som værende for "øndig" til min smag.

Painting with light ?

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 10:05

Povl H. Pedersen skrev:

> Painting with light ?

Det synes jeg ikke man kan sige. Begrebet dækker vel over at man bevæger
en lyskilde.
Her er der det lys der er (solen) men de forskellige farver får
forskellig vægt i konverteringen

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-06-05 09:13

Ole Larsen <muggler@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> I den sidste kuller baggrunden for meget. Det skal jeg nok få løst - og
> så kasserer jeg den nok som værende for "øndig" til min smag.

Hej. Jeg er ret begejstret for uskarpheden og de brændte lys i det
første billede - her er sommernat så det vil noget. Godt gået.
Mvh
Erling

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 10:09

Erling Hansen skrev:

> Hej. Jeg er ret begejstret for uskarpheden og de brændte lys i det
> første billede - her er sommernat så det vil noget. Godt gået.
> Mvh
> Erling

Ja, tak skal du have. Netop de brændte højlys elsker jeg selv. De er
lidt svære at styre fordi man er nødt til at blæse på reglerne:
Overholder man dem, virker det ikke her, og får de for meget ser det
mærkeligt ud.

Fra : Michael L

Dato : 12-06-05 10:23

Ole Larsen wrote:

> [...]
>
> I den sidste kuller baggrunden for meget. Det skal jeg nok få løst -
> og så kasserer jeg den nok som værende for "øndig" til min smag.

Hej igen Ole :)

De her billeder siger mig heller ikke noget - Jeg synes de er mindre
forvirrende end de andre så det er et plus, men jeg tror bare den IR
agtige konvertering du laver gør billederne for falde for mig - Og så
synes jeg motivet i dem alle sammen er lidt kedeligt.

Men når du poster flere skal jeg nok lade være med at kommentere dem
igen ;)

Men hvad så er det da godt der er andre der kan li' det :)
Det er dog en interessant teknik, men jeg undre mig lidt over om
billederne altid bliver så flade når man benytter den? Eller om det
afhænger af hvordan den benyttes?

- Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 10:43

Michael L skrev:

> [...]
> synes jeg motivet i dem alle sammen er lidt kedeligt.
>
> Men når du poster flere skal jeg nok lade være med at kommentere dem

Du skal ikke holde dig tilbage på nogen måde. En god afvisning er langt
at foretrække frem for en "fedt nok".

> [...]
> Det er dog en interessant teknik, men jeg undre mig lidt over om
> billederne altid bliver så flade når man benytter den? Eller om det

Man mister information når man konverterer til s/h og måske især på
denne måde. Dog synes jeg ikke 111a er flad. Det er 28 så til gengæld,
og det er den også i farve fordi det er en busk klods foran en anden
busk, så det er ca 2 m. i dybden der omsættes i 2 dimensioner. Så engang
en udstilling hvor fotografen havde lagt tøj flot sammen under en
glasplade og fotograferet vinkelret på. Det var fladt (og flot).

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-06-05 11:32

On Sun, 12 Jun 2005 06:27:00 +0200, Ole Larsen wrote:

> [...]
>
> I den sidste kuller baggrunden for meget. Det skal jeg nok få løst - og
> så kasserer jeg den nok som værende for "øndig" til min smag.

Motiverne siger mig ikke noget og jeg finder dem kedelige. Jeg mener at
din SH konvertering fungerer meget bedre på det sidste, og det gør dem
noget bedre i mine øjne. For et stykketid siden viste du nogle billeder af
en masse grene også konverteret til SH og der var konverteringen meget
dårlig.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 13:42

Jens Stadsgaard skrev:

> [...]
> noget bedre i mine øjne. For et stykketid siden viste du nogle billeder af
> en masse grene også konverteret til SH og der var konverteringen meget

Ja, somme tider må man acceptere noget for at opnå noget andet. Det er
en balancegang.
Tak for din mening.

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 13:45

Jens Stadsgaard skrev:

> Motiverne siger mig ikke noget og jeg finder dem kedelige.

Ja. På det sidste ser jeg motiverne som muligheder for konvertering af
denne art. Det går nok lidt ud over motivvalget.

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-06-05 13:48

Ole Larsen wrote:
> Så jeg stod lige op midt på natten og gik ud og lavede disse
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-10-111a.jpg

jeg syntes at det er fedt at baggrunden er helt sort, det får blomsterne
til at stå rigtig godt

> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-01-28.jpg

denne her rører intet i mig, træerne i baggrunden blander sig for meget
med det blomstrende træ, uden at det understøtter blomsterne, hvad sker
der hvis du giver det din ir-behandling?

> I den sidste kuller baggrunden for meget. Det skal jeg nok få løst - og
> så kasserer jeg den nok som værende for "øndig" til min smag.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 14:16

Michael Bothager skrev:

> jeg syntes at det er fedt at baggrunden er helt sort, det får blomsterne
> til at stå rigtig godt

Ja, jeg roder nok lidt mere for at få tegning i baggrunden og måske
funger det ikke, og så er det også ok

> denne her rører intet i mig, træerne i baggrunden blander sig for meget
> med det blomstrende træ, uden at det understøtter blomsterne, hvad sker
> der hvis du giver det din ir-behandling?

Det er sjovt som vi er forskellige. Jeg finder den (for) rolig. Den har
været igennem ir-turen. Ellers var du faldet i søvn...

Tak for ordene