UnoTel udøver bondefangeri......!!!
Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 11-06-05 14:04

Hej!
Efter at have læst om deres gigantiske pristigning på deres "gratis"
samtaler, sendte jeg dem et brev!
At de prøver at "luske" denne pris-himmelflugt under overskriften:
......Vi sætter prisen ned for Solomobil kunder pr. 01.07.2005......er
simpelthen under al kritik!
Læs nedefra og op.....
Mvh
Anders Lund

Hej Anders,

Jeg mener nyhedsbrevet er pænt beskrevet, og særdeles fint beskrevet..

Misbruget skyldes jo folk der ligger med 10-20 mobiler under samme login,
hvor de har inviteret venner, bekendte osv. ind i deres abonnement og derfor
er deres samtaler gratis.

Der vil være alt for meget manuelt arbejde i at tjekke hver enkelt kunde i
fremtiden.

UnoTel er stadig de billigste på markedet, at gratis samtaler er blevet
dyrere er selvfølgelig beklageligt, men vi har været nød til det, hvis der
stadig skal være noget der hedder UnoTel i fremtiden.

Jeg håber på din forståelse.

UnoTel A/S - Support
Tlf.: 70255080

Fra : Martin Sommer

Dato : 11-06-05 14:21

Man kan jo undre sig over en sætning som "...at gratis samtaler er blevet
dyrere er selvfølgelig beklageligt...".

Så vidt jeg er orienteret, så koster "gratis" ikke noget.

Mvh. Martin Sommer

Fra : SB

Dato : 11-06-05 14:49

Kan kun sige at min familie, også er på vej væk fra UnoTel.
At de påstår at de stadig er Danmarks billigste er jeg kold over for. Det
her handler om troværdige og bondefangeri og med hensyn til disse to
begreber er UnoTel dumpet noget så alvorlig
Så 00 herfra.
/SB

Andre news læser som synes godt om ord, som utroværdig og bondfangeri,
jammen I bliver da bare ved UnoTel.

Fra : [8830]plis

Dato : 11-06-05 16:24

Husk at du har ret til en øjeblikkelig opsigelse af dine abb´er!!
Ved "væsentlig ændring f abb. vilkår" kan opsigelse ske med øjeblikelig
varsel!!

Peder

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 12-06-05 18:57

Det var smuk og solrig dag da [8830]plis skrev
news:42ab0217$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Husk at du har ret til en øjeblikkelig opsigelse af dine abb´er!!
> Ved "væsentlig ændring f abb. vilkår" kan opsigelse ske med
> øjeblikelig varsel!!

Ja, det kan man jo så altid hos unotel, ikke kun ved
abonnementsbetingelsesændringer.
Husk at de stadigvæk er de billigste.

Fatter ikke rigtigt hvorfor de har flatrate telefoni, når kunderne ikke
gider betale for det alligevel.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 12-06-05 19:39

Øhh?

Flatratetelefoni, det har jeg ikke set noget om, hvor står det?

Henrik

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-06-05 21:32

Det var smuk og solrig dag da Henrik (Silkeborg) skrev
news:42ac8138$0$18649$14726298@news.sunsite.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Øhh?
>
> Flatratetelefoni, det har jeg ikke set noget om, hvor står det?

Du betaler 1kr i opkaldsafgift og kan tale så længe du vil. Det er da
flatrate! Men du kan da kalde det hvad du vil...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-06-05 07:19

Haha, det er IKKE flatrate....

Det er takseret efter ANTAL af opkald, flatrate er
at man betaler ET beløb EN gang og SÅ gør man
som det passer en

Køb en ordbog eller noget....

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 16-06-05 16:47

Det var smuk og solrig dag da Henrik (Silkeborg) skrev
news:42afc856$0$18646$14726298@news.sunsite.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Haha, det er IKKE flatrate....

Der tager du så fejl...

> Det er takseret efter ANTAL af opkald, flatrate er
> at man betaler ET beløb EN gang og SÅ gør man
> som det passer en

Det er flatrate, da du netop betaler et fast beløb per opkald og derefter
kan snakke så længe du vil. Lav en graf over prisen og antal minutter du
taler per opkald, og du vil se at det netop og en vandret kurve. Derfor er
det FLATRATE.

Dit ADSL abonnement er også flatrate. Der betaler du blot en gang om
måneden, men betalingsraten er også konstant.

> Køb en ordbog eller noget....

Køb selv en...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-06-05 19:32

Ok, så har Telmore også flatrate, uanset hvor mange minutter du taler, så er
det samme pris pr minut....

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 16-06-05 21:33

Det var smuk og solrig dag da Henrik (Silkeborg) skrev
news:42b1c59a$0$18640$14726298@news.sunsite.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ok, så har Telmore også flatrate, uanset hvor mange minutter du taler,
> så er det samme pris pr minut....

Næh, for jo længere tid du taler jo dyrere bliver det. Hos Telmore er
prisen netop lineært stigende for hvert minut der går.
Hos Unotel betaler du samme beløb lige meget hvor længe du taler, og prisen
er en konstant på 1 kr, mens telmore kan beskrives med 0,25 + 0,75 x antal
minutter.

/
/
/
-/-------------
/

Gæt selv hvilken streg der repræsenterer Unotel...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-06-05 21:35

Jamen jamen...

Stigningen er også lineær stigende efter hvert opkald der foretages

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-06-05 19:57

Rune D. Jørgensen skrev:

> Det er flatrate, da du netop betaler et fast beløb per opkald og
> derefter kan snakke så længe du vil.

Forbrugsafregnet flatrate må det så være

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-06-05 21:36

Jeps, og så er det jo ikke FLATrate mere

Henrik

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-05 13:38

"SB" <news@sig.dk> wrote in message
> [...]
> Så 00 herfra.
> /SB
>
> Andre news læser som synes godt om ord, som utroværdig og bondfangeri,

Vi syntes også godt om toppostere... og folk der sætter en ære i at betale
mest muligt for varen... så velkommen til

Fra : dennis

Dato : 11-06-05 17:26

Unotel stinker for langt væk.
Det var planlagt bondefangeri fra starten af - de skulle bare have sagt
maks 3-4 "gratis - mobiler" under samme konto, så kan de jo ikke
misbruges med 20 venner der snakker gratis.

En ganske simpelt løsning som enhver hønemor kunne have udtænkt - også
selv Unotel, men det er ligegyldigt, deres intention var at få masser af
kunder og så hæve prisen med det flangeri at de stadig er billig - ja
billig, men I var billig da jeg startede som kunde hos jer!

Farvel Unotel

Er allerede Telmore kunde

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-05 13:38

"dennis" <ingen@mail.tak> wrote in message

> Farvel Unotel
>
> Er allerede Telmore kunde

Jamen tillykke så betaler du mere end du ville have gjort hos unotel, man
kan jo så overveje hvem af jer der er mest smart....

Fra : Fischer

Dato : 13-06-05 14:20

> Jamen tillykke så betaler du mere end du ville have gjort hos
> unotel, man kan jo så overveje hvem af jer der er mest smart....

Inden du udråber Unotel til Danmarks billigste, så er Telmore faktisk
billigere for mig (bruger GPRS en hel del).
Oven i hatten får jeg nogle professionelle features som Mobilchef, suveræn
forbrugsoversigt og en god wap-side.

Man skal handle der hvor man får den bedste ydelse. Nogle vil bare have det
billigste - andre vil gerne give lidt ekstra for at handle ind i en mere
lækker forretning hvor man føler at man får en god og fair betjening.
Bare fordi man ikke handler det billigste sted, er man ikke nødvendigvis
usmart.

*Fischer

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-05 14:45

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Bare fordi man ikke handler det billigste sted, er man ikke nødvendigvis

Enig - men mange af indlægene bærer meget præg af ... unotel er dumme og
onde, og så skifter vi til noget andet - indtil gud forbyde det at
telmore/cbb eller andre laver en rettelser der falder i unåde trods deres
produkt måske stadig alt andet lige er bedst..

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 13-06-05 22:42

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> telmore/cbb eller andre laver en rettelser der falder i unåde trods deres
> produkt måske stadig alt andet lige er bedst..

Hør nu lige her!!
Det som UnoTel har vundet indpas med på det danske marked, er helt sikkert
den gratis telefoni mellem egne telefoner.
De starter op i DK, og kaprer en masse kunder, som sagtens kan se en fordel
i dette produkt.......Dernæst efter ganske få måneder, sætter de den
"gratis" telefoni op med 400%, og fuldstændig fjerner den fordel man blev
abonnent på!!
Hvis ikke det kan takseres som ren og skær bondefangeri, så er der vist ikke
meget som kan!?
Teleselskaberne har vel et vist ansvar overfor deres kunder, ikke?
Dem som ikke føler dette ansvar, lever højt på folk som dig, som ikke
stritter i mod.....folk uden rygrad
Den eneste magt vi, som forbruger, besidder er, at vi kan lade være med at
købe deres produkt
Mvh
Anders Lund

Fra : Mikkel Westh

Dato : 13-06-05 23:12

"Anders Lund (8900)" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> wrote in message

> Hør nu lige her!!
> Det som UnoTel har vundet indpas med på det danske marked, er helt sikkert
> den gratis telefoni mellem egne telefoner.

Enig, de har vundet mange kunder på den måde. Jeg, og andre, blev dog lokket
af deres lave priser, og ikke gratis telefoni.

> [...]
> i dette produkt.......Dernæst efter ganske få måneder, sætter de den
> "gratis" telefoni op med 400%, og fuldstændig fjerner den fordel man blev

De sætter ikke prisen på gratis telefoni op med 400%. Alle kunder er i deres
fulde ret til at tale så længe de har lyst til, det er kun opkaldsgebyret,
der firdobles. Altså er det kun et problem når man fører helt korte
samtaler.
Hvis man er så nærig ikke at ville betale 1 kr, fremfor 25 øre, for et
kvarters el. lignende samtaletid, er man simpelthen for nærig.

> Hvis ikke det kan takseres som ren og skær bondefangeri, så er der vist
> ikke
> meget som kan!?

Bondefangeri? Hvis du er utilfreds, så sæt dine penge andetsteds. Men lad
være med at påstå at de snyder kunderne, for utilfredse kunder kan bare
droppe Unotel. Længere er den ikke. EOD

> Teleselskaberne har vel et vist ansvar overfor deres kunder, ikke?

Det kan man sige, men ikke alle overholder dette. Det er jo et spørgsmål om
definition, og jeg synes fortsat ikke at Unotel prøver at narre kunderne,
men hvis det skal ses på den måde, prøver 3 da at narre langt flere kunder
end Unotel.

Desuden må kunderne vel også have et ansvar. De har fået et godt produkt
serveret næsten gratis over længere tid, og de begynder at pive, så snart
dette næsten gratis produkt får sat prisen op.

> Dem som ikke føler dette ansvar, lever højt på folk som dig, som ikke
> stritter i mod.....folk uden rygrad

Folk uden rygrad? :) Eller folk som stadig ser det som et attraktivt tilbud,
at kunne tale så længe man har lyst til for et engangsbeløb på 1 kr pr.
gang?
Hvad med de kunder, der, som jeg, har Unotel som udbyder, fordi de har de
laveste priser?

Mvh. Mikkel

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-06-05 07:26

> Enig, de har vundet mange kunder på den måde. Jeg, og andre, blev dog
lokket
> af deres lave priser, og ikke gratis telefoni.

Ja, men så har du jo heller ingen problemer med at blive.

> [...]
> Hvis man er så nærig ikke at ville betale 1 kr, fremfor 25 øre, for et
> kvarters el. lignende samtaletid, er man simpelthen for nærig.

Personligt fører jeg aldri lange telefonsamtaler i mobilen. Så for mig ville
det være 400% stigning.

> Bondefangeri? Hvis du er utilfreds, så sæt dine penge andetsteds. Men lad
> være med at påstå at de snyder kunderne, for utilfredse kunder kan bare
> droppe Unotel. Længere er den ikke. EOD

EOD? - Så er der jo ikke mere at tale (skrive) om.

> [...]
> men hvis det skal ses på den måde, prøver 3 da at narre langt flere kunder

Det gør ikke sagen bedre at nogle er mange gange være.

Så er der ingen grund til at skifte.

Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-06-05 07:29

> [...]
> telmore/cbb eller andre laver en rettelser der falder i unåde trods deres
> produkt måske stadig alt andet lige er bedst..

Nu er der bare det, at både CBB og Telmore har været på banen i flere år, og
priserne er kun sat ned.
UnoTel laver et stunt, hvor de ikke har regnet ordentligt på
forretningsgrundlaget. Det giver mig meget lidt tillid til et sådan selskab,

Per