Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 med Sigma AF Zoom APO 75-300 mm ~
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 11-06-05 17:17

Har lige indkøbt et Nikon D70, Nikon fordi jeg altid har haft analogt Nikon
udstyr og således har en del tilbehør hertil.
Sætter forsøgsvis min Sigma APO AF zoom 75-300mm F 1:4-5,6 på og det lader
ikke til at D70 er for begejstret. Får en fejlmeddelelse på det digitale
display øverst.
Skulle disse 2 ikke kunne spille sammen? zoomen er højest 10 år gl.
Har endvidere også en Nikkor tele 300 mm 1:4,5, som er en gl. dreng, den bør
jeg vel ikke forsøge mig med, eller er der ingen problemer i at forsøge sig
med den slags gl. isenkram. Ønsker jo ikke at aflive mit nyindkøb lige med
det samme.:)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 11-06-05 18:19

"Michael Christoffersen" <Pescator@NOTpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sig
> med den slags gl. isenkram. Ønsker jo ikke at aflive mit nyindkøb lige med

Hej Michael.

Hvilken fejlmeddelse er det du får, for så kan man da undersøge, hvad der er
der går galt. Har du husket at sætte blænden til maksimum (f/32 eller f/45
eller hvad den er). På D70 skal du (desværre) styre blænden fra kameraet og
ikke på blænderingen.

Hvis der er tale om en MF Nikkor, så mister du al lysmåling (men har stadig
fokusindikatoren), ellers skulle der ikke være problemer.

MVH
Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-05 14:29

Thomas Pedersen wrote:

> (f/32 eller f/45 eller hvad den er). På D70 skal du (desværre) styre
> blænden fra kameraet og ikke på blænderingen.

Heldigvis
Det er en af de ting, der efter en times tilvænning, forekommer mig at være
et fremskridt.
Jeg har alligevel ikke noget at bruge højre hånds tommel- og langeman til,
når jeg fotograferer, og så er det jo egentligt heldigt, at der lige
nøjagtigt sidder kontrolhjul der, hvor de alligevel befinder sig.

vh
jan

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 13-06-05 15:25

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadig
> fokusindikatoren), ellers skulle der ikke være problemer.

Hej Thomas,

Tak for hjælpen, den er i vinkel nu.

mvh
Michael