Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 70-200 og tele converter - dårlig co~
Fra : TS

Dato : 11-06-05 07:53

Hej alle,

Jeg har anskaffet en Kenko Pro300 teleconverter til min Sigma 70-200 mm
F/2.8.
Kombinationen virker meget dårlig, da objektivet "hugger" i fokuseringen og
lysmålingen svinger helt vanvittigt. Lukketiden svinger konstant imellem
1/100 sek. og 1/2000 sek. ved fotos udendørs.

Det sjove er dog, at der faktisk kommer ganske gode billeder ud af det - når
ellers fokuseringen rammer plet.

Hvorfor dur denne kombination ikke? - Kenko'en virker ellers på alle mine
øvrige objektiver (alle Nikkor).

Mvh
TS

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 12-06-05 21:19

On Sat, 11 Jun 2005 08:52:31 +0200, "TS" <dfdf@sdsds.uk> wrote:

> [...]
>ellers fokuseringen rammer plet.
>
>Hvorfor dur denne kombination ikke? - Kenko'en virker ellers på alle mine

Er dette en Kenko Pro 300 2.0x eller en 1.4x? Skulle det være 1.4x
så er jeg redd jeg må gi opp planen om å anskaffe denne
kombinasjonen til mitt D70. Hvis du har et D70 har du vel
oppgradert firmwaren, den skal hjelpe på fokus-hastigheten?