Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par skud med min nye 350D
Fra : Kenneth

Dato : 10-06-05 13:35

Så er den i hus og har været med ude i det fri
Jeg har benyttet 350D med kit objektivet EF-S 18-55 1:3.5 - 5.6 II

Jeg vil da meget gerne høre jeres kommentarer til en eller flere af disse

http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=166 Blå blomst
http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=167 Orange blomst (ikke helt
skarp)
http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=168 Sarah på stuebordet (hvad i
hulen skal hun derop for)
http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=169 Sarah ved vandet og med
solen i øjnene
http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=170 Sarah ved vandet med
forgrund
http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=171 De obligatoriske svaner

De er beskåret let i Elements 3 og opløsningen er nedsat til 72 dpi og
formindsket for at undgå at du skal scrolle for at se dem

/Kenneth

Fra : Michael L

Dato : 10-06-05 13:53

Kenneth wrote:

> Så er den i hus og har været med ude i det fri
> Jeg har benyttet 350D med kit objektivet EF-S 18-55 1:3.5 - 5.6 II

Ja det er dejligt at få sit legetøj så man kan komm ud og få skdt nogle
billeder :)

> Jeg vil da meget gerne høre jeres kommentarer til en eller flere af
> disse
>
> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=166 Blå blomst

Den gule uskarpe blomst der hopper frem irritere mit øje. Den fjerner
totalt fokus fra det du forsøger at vise.

> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=167 Orange blomst (ikke
> helt skarp)

Du siger det selv - Den er ikke skarp og pga. farven så virker det som
om øjnene har lidt svært ved at fokusere og finde hvile.

> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=168 Sarah på stuebordet
> [...]

Kan desværre ikke rigtig forholde mig til de resterende. Det er
familiebilleder og det er vældigt for familen, men for mig personligt
så gør de ingenting overhovedet. Billedet af svanerne ser jeg som en
lille vittighed fordi du nævner det som "obligatorisk" :)

- Michael

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-05 14:50

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den gule uskarpe blomst der hopper frem irritere mit øje. Den fjerner
> totalt fokus fra det du forsøger at vise.

Det kan du have fuldstændig ret i, manglende selvkritik.
Hvordan er denne version som har fået en tættere barbering ?
http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=172

> [...]
> så gør de ingenting overhovedet. Billedet af svanerne ser jeg som en
> lille vittighed fordi du nævner det som "obligatorisk" :)

Fair nok, det er familie - ingen grund til at belemre andre med at sidde
model lige nu
Svanerne - He he ..

/Kenneth

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-06-05 14:12

Kenneth wrote:

> Jeg vil da meget gerne høre jeres kommentarer til en eller flere af disse
>
> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=166 Blå blomst

Blomsterknipseri...

> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=167 Orange blomst (ikke helt
> skarp)

Mere blomsterknipseri...

> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=168 Sarah på stuebordet (hvad i
> hulen skal hun derop for)

Uinteressant knipseri...

> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=169 Sarah ved vandet og med
> solen i øjnene

Uinteressant knipseri...

> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=170 Sarah ved vandet med
> forgrund

Uinteressant knipseri...

> http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?id=171 De obligatoriske svaner

Fugleknipseri...

Så det er full-house med kedelige og uinteressante knipserier.

Jeg vil anbefale, at du går en tur på biblioteket, og låner en stor
stak bøger om fotografi for nybegyndere, melder dig ind i en
fotoklub, tager et kik på www.fotoskole.dk eller går på aftenskole
og lærer noget om fotografi...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-06-05 14:30

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Jeg vil anbefale, at du går en tur på biblioteket, og låner en stor stak
> bøger om fotografi for nybegyndere, melder dig ind i en fotoklub, tager
> [...]

Clausens bog om spejlrefleks kamera fra 1979 kan varmt anbefales.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-05 14:56

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Clausens bog om spejlrefleks kamera fra 1979 kan varmt anbefales.

Har du et isbn nummer eller lignende som gør det lettere at finde bogen ?
Det er en gammel bog, kan den stadig købes eller er det
antokvarboghandleren?

/Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-05 15:03

Hej Thomas, jeg fandt den fra Clausens forlag - ser ud til at den er i nyere
udgave fra 1983
Den er på vej hjem fra biblioteket

Tak for forslag
/Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-05 14:37

> [...]
> bøger om fotografi for nybegyndere, melder dig ind i en fotoklub, tager et

Bortset fra at du synes det hele er uinteressant knipseri, hvad så med
farve, komposition og teknik?
Hvad ligger du i knipseri?
Hvad er der galt og hvor kan det forbedres? - kan du evt. vise et af dine
egne bileder hvor det er gjort bedre?.
(jeg går ikke ud fra at jeg kan finde en bog på biblioteket om hvad du
finder interessant eller ej)
Kan du anbefale en god fotoklub i nordsjælland?

/Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-05 14:54

> [...]
> bøger om fotografi for nybegyndere, melder dig ind i en fotoklub, tager et

Ok link - tak for det, og prisen er jo til at overse 250,-

/Kenneth

Fra : Thomas H.

Dato : 10-06-05 15:03

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
>>
> Ok link - tak for det, og prisen er jo til at overse 250,-

Er der nogle der har erfaring med overnævnte kursus ?

Er der spild af tid og penge, hvis man har den grundlæggende viden inden for
foto?

MVH
Thomas H.