Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
technikdirekt.de bekræftelse med alm. post~
Fra : stev86@gmail.com

Dato : 10-06-05 12:58

Jeg har bestilt et kamera hos www.technikdirekt.de, og jeg har idag via
alm. post. fået en bekræftelse på købet. Men hvor langtid går der
fra at man har fået den, til man får leveret varen?

Hvem leverer egentligt for dem i danmark?

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-05 13:05

stev86@gmail.com wrote:
> Jeg har bestilt et kamera hos www.technikdirekt.de, og jeg har idag
> via alm. post. fået en bekræftelse på købet.

altså et papirbrev? det har jeg da aldrig oplevet. Hvordan har du bestilt?

Men hvor langtid går der
> fra at man har fået den, til man får leveret varen?

Normalt går der 1-2 dage fra email-bekræftelse, til Technikdirekt sender
varen.
Jeg mener der kommer en mail, når varen er afsendt også.
Pakken tager så 2-3 dage om at nå dig. Den leveres af Postdanmark pakkepost
om eftermiddagen normalt.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : moffen

Dato : 10-06-05 13:09

Jeps et papirbrev. Det kan være at det er noget nyt.
Der står jo på technikdirekt.de at de sender med DHL, så er det
stadig postdanmark varen kommer med?

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-05 13:12

moffen wrote:
> Jeps et papirbrev. Det kan være at det er noget nyt.
> Der står jo på technikdirekt.de at de sender med DHL, så er det
> stadig postdanmark varen kommer med?

det må være meget nyt, for jeg modtog en pakke i går, og havde ikke fået
noget på papir forinden.
Det er Postdanmark der leverer pakken, også selvom de skriver DHL.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 10-06-05 13:18

> Jeg har bestilt et kamera hos www.technikdirekt.de, og jeg har idag via
> alm. post. fået en bekræftelse på købet.

Ahva? - Har du glemt at opgive en email adresse?

> Men hvor langtid går der fra at man har fået den, til man får leveret
varen?

> Hvem leverer egentligt for dem i danmark?

De to gange jeg har bestilt indtil nu (venter stadig på levering af den
seneste) har jeg først fået en bekræftelse, derefter har jeg sendt dem mails
for at få at vide hvordan det står til, og de har skrevet tilbage at noget
af det ikke var på lager... Synes det er lidt dumt det ikke står på hp,
eller at de automatisk skriver det...

Nå men, når så varen er kommet på lager skriver de en ny mail at pakken er
klar til at blive afsendt (det er åbenbart ensbetydende med at den ER
afsendt!) - Og 2 dage efter blev den første pakke så leveret!
(Den anden er ikke blevet afsendt endnu)

Brian

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 13-06-05 10:15

Brian Lund <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> afsendt!) - Og 2 dage efter blev den første pakke så leveret!
> (Den anden er ikke blevet afsendt endnu)

Jeg bestilte et Nikon D70 (med Nikkor 18-70) fredag d. 10. juni og fik
en bekræftigelse (pr. mail) samme dag. I dag har jeg så fået en ny mail
med anmodning om "copies of your ID Card and your creditcard".
Er det normal procedure?

NB!
De skriver:
"**The delivery time takes approximately 2 weeks."

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Andreas M.

Dato : 13-06-05 10:47

Henrik Rasmussen wrote:
> [...]
> en bekræftigelse (pr. mail) samme dag. I dag har jeg så fået en ny mail
> med anmodning om "copies of your ID Card and your creditcard".

Ja, det vidst meget normalt ved så store ordrer, jeg har også fået en på
mit 24-70L ihvertfald. Bemærk at de siger du gerne må dække en eller to
af kortnr. blokkene på dit kort til.

> NB!
> De skriver:
> "**The delivery time takes approximately 2 weeks."

Heldige asen, ved mig kan de slet ikke give en tid ;)

--
Andreas M.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 13-06-05 11:54

Andreas M. <andfreewareNOSPAM@mail.dk> wrote:

> [...]
> af kortnr. blokkene på dit kort til.

> Heldige asen, ved mig kan de slet ikke give en tid ;)

Takker for det hurtige svar. Har sendt kopien og venter nu på
"juleaften"

Håber for dig at dit 24-70L kommer snart!

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 18-06-05 00:57

Henrik Rasmussen <henrikrfjernes@mail.dk> wrote:

> Takker for det hurtige svar. Har sendt kopien og venter nu på
> "juleaften"
>
> Håber for dig at dit 24-70L kommer snart!

Jeg kan fortælle at mit kamera blev leveret af Post Danmark i dag,
uden(!) at jeg har fået besked om at den er afsendt fra Tyskland.

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : moffen

Dato : 10-06-05 13:38

He... det med et alm. snail-mail brev, det fik jeg pga. et nedslag i
prisen til næste gang (havde set varen billigere et andet sted).
Det er bare mig der ikke havde set brevet ordenligt igennem. Nu håber
jeg bare at pakken kommer iaften, da brevet jeg fik er sendt samme dag.