Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med Imatch fotodatabase?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-06-05 03:55

Nogen der bruger Imatch til billedarkivering og kan berette om
erfaringer med det, gode så vel som dårlige - både hvad angår
brugervenlighed, hastighed v. store billedarkiver samt generel
stabilitet.

Vil droppe PhotoShop Album 2.0, da det er alt for langsomt på en ældre
computer (P3, 733 Mhz, 384 MB). Vil jeg opnå en fordel der med Imatch?

Lars

Fra : AS

Dato : 10-06-05 05:51

Det værste med Album er, at den er dead end, bliver ikke opdateret, ingen
support for nyere raw formater.
..

Fra : rosenauer.dk

Dato : 10-06-05 06:24

Enig ... ikke engang Adobe's eget DNG format er supporteret .. men
selvfølgelig, hvis de mener Elements skal erstatte Album er det selvfølgelig
smartest (for dem) ikke at bruge mere tid på Album.

Anyway, jeg kan anbefale PhoA fra http://www.dk-soft.org/ - det er gratis og
supporterer det meste (eller kommer i alt fald til det inden for kort tid).

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : AS

Dato : 10-06-05 11:04

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> wrote in message
> Enig ... ikke engang Adobe's eget DNG format er supporteret .. men
> selvfølgelig, hvis de mener Elements skal erstatte Album er det
selvfølgelig
> smartest (for dem) ikke at bruge mere tid på Album.

Men på den anden side, hvis man har Photoshop, det er ikke en fornuftig
løsning at installere Elements ved siden. I princippet kan man, de kan godt
være på den samme PC samtidigt, men... IMHO her kan man ser Adobe's mening,
at Album var klart dedikeret til amatørmarket, ikke mere.

Fra : Gert Hansen

Dato : 10-06-05 09:44

Jeg har brugt - og bruger fortsat - Imatch. Hos mig fungerer det fint -
6000+ billeder og der er mange gode funktioner. Det er hurtigt og effektivt.
Har testet en del af de gratis og også købe (testversioner) som f.eks.
Album, Portfolio, Fotostation. Ud fra de forskellige funktioner og brugen er
mit valg Imatch.

Gert Hansen
www.mados.dk