Hvor indsættes meta tags i index.htm
Fra : Michael Visti Sørens~

Dato : 02-06-01 07:09

Endnu en gang et suk fra en novice.
Jeg bruger 3 rammer i min index.htm.
Hvor placeres meta tags'ne i så'n en, så det er selve index.htm, som
indekseres af div robotter ?
Som jeg forstår det, kan man kun indsætte tags på de enkelte sider (iflg
FP's hjælp-menu)
Til at frembringe tags'ne bruger jeg (indtil nu) FP's egen
Page-Properties-Custom - menu, og der kan man jo kun vælge sig ind på en af
de tre sider i rammerne.....
Eller fatter jeg bare ikke en lyd ?

På forhånd tak, hvis en eller anden vil forbarme sig
Venligst
Michael Sørensen

Fra : Lars

Dato : 01-06-01 04:50

"Michael Visti Sørensen" <MVS@os.dk> skrev i en meddelelse
> Endnu en gang et suk fra en novice.
> Jeg bruger 3 rammer i min index.htm.
> Hvor placeres meta tags'ne i så'n en, så det er selve index.htm, som
> indekseres af div robotter ?

Se under fanebladet nederst i FrontPage med titlen "Frames Page HTML". Det
er også her, du skal skrive titlen, hvis du ikke vil have titlen til at være
New_page eller lignende.

Det er lettest at tilføje Metakoder manuelt, men foretrækker du "knapper",
skal du, mens du er under fanebladet "No frames" højreklikke musen og vælge
Page Properties. Gå til fanebladet Custom og under User Variables kan du med
Add tilføje henholdsvis Keywords og Description. Keywords - op til 8 til 9
ord og ca. 25 - 30 ord svarende til ca 160 tegn under description.

Nu du er i gang skulle du også gå ind under fanebladet "No frames" og
skrive en lille tekst der indeholder dine nøgleord. Det er nemlig her
søgemaskinerne leder efter tekst og søgeord på dine rammesider. Hvis du ikke
har skrevet noget her vil søgemaskinertne finde denne tekst "This page uses
frames, but your browser doesn't support them" - og det var jo nok ikke lige
meningen.

Venlig hilsen

Lars
http://www.freelancekonsulenten.dk

Fra : Michael Visti Sørens~

Dato : 03-06-01 19:19

Tusind tak for den uddybende forklaring.....
Jeg tror nok jeg er blevet væsentligt klogere..(der skal måske heller ikke
så meget til)
Mvh
Michael

Fra : me