Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med kamerahuset.dk?
Fra : Michael L

Dato : 09-06-05 21:22

Hey

Ja hvis dette har været spurgt inden for nærmeste fremtid så beklager
jeg, men har søgt og fandt umiddelbart ikke noget indlæg der omhandlede
emnet andet end det var flere år gammelt.

Men jeg står og skal smide en røvfuld penge hos kamerahuset.dk for lidt
nyt legetøj, og vil lige høre om jeg trygt kan gøre det eller om jeg er
bedre stillet ved at finde en anden forhandler?

- Michael

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-06-05 21:30

On 09 Jun 2005 20:21:48 GMT, "Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk>
wrote:

> [...]
>nyt legetøj, og vil lige høre om jeg trygt kan gøre det eller om jeg er
>bedre stillet ved at finde en anden forhandler?

Hvis de ellers har det du vil købe og prisen er rigtig kan du roligt
handle der.

Men vær forberedt på at de ikke er indstillet på at forhandle pris,
heller ikke hvis du køber stort. Der er Bingo Foto længere nede af
Frederikssundsvej mere villige.

På det seneste har jeg dog handlet hos Photografica i Skinnergade da
de meget ofte har det på lager jeg ønsker og oftest også er billigst.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-06-05 22:04

Tommy Jensen wrote:
> Men vær forberedt på at de ikke er indstillet på at forhandle pris,
> heller ikke hvis du køber stort.

Det havde jeg nu ingen problemer med, da jeg sidste år købte et
Canon 300D hos Kamerahuset.

Der var temmelig stor prisforskel på en dansk og tysk udgave,
så da jeg brokkede mig over, at prisforkellen var væsentlig større
end, hvad en dansk manual koster, så rettede de straks prisen til.

Tidligere har jeg købt Canon G3 derinde - der betalte jeg hvad de
forlangte.

Og har været meget tilfreds begge gange.

Kameahuset er OK, hvis man ved, hvad man skal have og
de har det på lager.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 10-06-05 07:10

On Thu, 9 Jun 2005 23:03:32 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Det havde jeg nu ingen problemer med, da jeg sidste år købte et
>Canon 300D hos Kamerahuset.

Jeg tror du har været heldig, min erfaring er ihvertfald at de er
meget lidt villige til at handle.

>Kameahuset er OK, hvis man ved, hvad man skal have og
>de har det på lager.

Enig så længe prisen er rigtig

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-05 14:18

Tommy Jensen wrote:
> meget lidt villige til at handle.

Enten var jeg heldig eller også havde de måske allerede opdaget at prisen
var for høj, så den skulle reguleres alligevel ?

Fra : Michael L

Dato : 09-06-05 22:16

Tommy Jensen wrote:

> Hvis de ellers har det du vil købe og prisen er rigtig kan du roligt
> handle der.

Har du nogen erfaringer med reperationssager og lign. hos dem?

> [...]
>
> På det seneste har jeg dog handlet hos Photografica i Skinnergade da
> de meget ofte har det på lager jeg ønsker og oftest også er billigst.

Nej det med prisen har jeg fundet ud af, men da de ser ud til at være
nogen af de billigste i landet så er det forståeligt nok. Det er kun
servicen i forb. med problemer jeg er bekymret for.

Men har du nogen erfaring med Bingo og Photographica omkring
reperationssager osv?

- Michael

Fra : Steen Larsen

Dato : 09-06-05 22:24

In article <42a8b1a2$0$18649$14726298@news.sunsite.dk>,
"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> wrote:

> Har du nogen erfaringer med reperationssager og lign. hos dem?

Jeg har fået lavet/byttet et Olympus C5050Z på garantien uden problemer.
Det er dog mere end et år siden.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 10-06-05 07:07

On 09 Jun 2005 21:16:18 GMT, "Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk>
wrote:

>Har du nogen erfaringer med reperationssager og lign. hos dem?

Desværre ikke (eller rettere heldigvis )

>Nej det med prisen har jeg fundet ud af, men da de ser ud til at være
>nogen af de billigste i landet så er det forståeligt nok. Det er kun
>servicen i forb. med problemer jeg er bekymret for.

Jeg er ikke enig i at de er billigst.

F.eks. koster EF 300 mm f/4 IS 12.695 hos Kamerahuset, hos
Photografica købte jeg det til 10.500,-

Kamerahuset rokker sig ikke selvom man kan bevise de er dyrest,
Photografica og Bingo Foto er mere medgørelige er min erfaring.

Eks. da jeg købte 70-200 mm f/4 hos Bingo Foto gav jeg 5.800 hos
Kamarahuset skulle de have 8.095!!! Det koster stadig 8.095 hos
Kamerahuset mens det hos photografica koster 6.250.

Såå måske er de billigst på nogen ting men de tager sig sandelig godt
betalt på andre ting.

>Men har du nogen erfaring med Bingo og Photographica omkring
>reperationssager osv?

Har heller ikke haft brug for det hos dem.

Fra : Michael L

Dato : 10-06-05 12:00

Tommy Jensen wrote:

> Såå måske er de billigst på nogen ting men de tager sig sandelig godt
> betalt på andre ting.

Ja sådan er det med mange forhandlere - Nogle ting er de billige på og
andre dyre. Men i det her tilfælde har jeg i hvertfald ikke kunne
opdrive det billigere i landet. Har også lige snakket med Bingo og de
lå et par kilo højere.

- Michael

Fra : Michael L

Dato : 10-06-05 12:29

Michael L wrote:

> [...]
> andre dyre. Men i det her tilfælde har jeg i hvertfald ikke kunne
> opdrive det billigere i landet. Har også lige snakket med Bingo og de

Ok efte en snak mere med Bingo så er det lykkedes at få prisen ned på
næsten samme niveau som de andre. Små 500 kr mere, men det kan jeg nemt
leve med med den glimrende service de har ydet indtil videre. Jeg kunne
uden tvivl have presset den længere, men det så jeg ikke nødvendigt når
nu de bliver anbefalet af en del og de lader til at yde en fin service,
så de fik hvad de ville have efter at have presset dem lidt :)

- Michael

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 09-06-05 21:32

> [...]
> nyt legetøj, og vil lige høre om jeg trygt kan gøre det eller om jeg er
> bedre stillet ved at finde en anden forhandler?

Kamerahuset er kendt for at være branchens "enspænder", lidt ugleset af de
andre fotohandlere , vistnok pga parallelimport, men det gør rigtig mange
fotohandlere idag. Dvs import udenom den danske importør, for at kunne
konkurrere med net-handlen.
Jeg har handlet der flere gange, både digicam, slr-flash og optikker, og
selv om de kan virke lidt arrogante, har jeg været tilfreds med købene.
Fik en flash byttet straks, da den slet ikke virkede da jeg kom hjem med
den, og fik et digicam repareret uden problemer 7 dage før garantiens udløb,
så alt i alt har jeg været tilfreds.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Michael L

Dato : 09-06-05 21:47

Niels Hejnfelt wrote:

> [...]
> kom hjem med den, og fik et digicam repareret uden problemer 7 dage
> før garantiens udløb, så alt i alt har jeg været tilfreds.

Ja de er vidst ikke så populære pga. deres lave priser, men har fået af
vide fra dem at det produkt jeg tænker på at købe skulle være den
danske udgave - det spurgte jeg specifikt efter.

Og da jeg ikke har brug for nogen service umiddelbart udover at de vil
afhjælpe de problemer der evt. måtte opstå, så er det min eneste
bekymring.

- Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-06-05 22:13

Niels Hejnfelt wrote:
> [...]
> rigtig mange fotohandlere idag. Dvs import udenom den danske
> importør, for at kunne konkurrere med net-handlen.

De har ihvertfald de gange, hvor jeg har handlet Canon kameraer både
haft en "dansk" version - importeret gennem Canon Danmark - og så en
billigere version med tysk manual osv, der så ikke var kommet gennem
Canon Danmark - men de havde begge - og der var så en en rimelig
prisforskel, så valget var frit.

> Jeg har handlet der flere gange, både digicam, slr-flash og optikker,
> og selv om de kan virke lidt arrogante, har jeg været tilfreds med

Enig - hvis man ved, hvad man skal købe, så er prisen også OK, og
det er en OK forretning, men man skal forvente, at de har tid til det helt
store foredrag om hvordan kameraet virker.

Fra : Michael L

Dato : 09-06-05 22:24

Jan Vestergaard wrote:

> Enig - hvis man ved, hvad man skal købe, så er prisen også OK, og
> det er en OK forretning, men man skal forvente, at de har tid til det
> helt store foredrag om hvordan kameraet virker.

Jeg er også helt ligeglad med foredrag - Jeg er kun interesseret i en
god pris og at der ikke bliver nogen problemer hvis skidtet skal laves
eller serviceres på anden vis.

- Michael

Fra : Thor

Dato : 10-06-05 00:27

> Men jeg står og skal smide en røvfuld penge hos kamerahuset.dk for lidt
> nyt legetøj, og vil lige høre om jeg trygt kan gøre det eller om jeg er
> bedre stillet ved at finde en anden forhandler?

Jeg har handlet en del der, men jeg synes at indehaveren(?) optræder
ejendommeligt sur og arrogant .
De er til gengæld flinke nede ved Bingo foto længere nede af gaden, og de
sælger gerne til Kamerahusets priser,
blot man nævner navnet...

mvh Thor

Fra : Claus Smith

Dato : 10-06-05 06:07

Har handlet der og vil gøre det igen inden længe for at købe et digicam nr.
2.

Glad og tilfreds, god service og gode priser.

Claus

Fra : Poul

Dato : 10-06-05 08:34

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> wrote in message news:42a8a4dc$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> nyt legetøj, og vil lige høre om jeg trygt kan gøre det eller om jeg er
> bedre stillet ved at finde en anden forhandler?

Jeg har handlet der uden problemer. Har købt KM Dynax 7D plus KM og Sigma
objektiver til noget der ligner priserne i Tyskland. Da jeg havde back focus problem
med D7D fik jeg det lavet uden problemer hos PW Service i Rødovre (de reparerer
vist også for Canon). En uge efter var det repareret og 100% OK.

Mvh. Poul