Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 23 - Makro - Resultattråd (~
Fra : PH

Dato : 09-06-05 19:40

Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".

Få dit kamera til at gå så tæt på som det kan.
Typiske motiver er insekter og blomster.
Overraskelser er også velkomne.

Bare du har presset dit kamera så tæt på om muligt, er det
ok hvis du sender et billede af noget knap så småt.
Det ku være spændende at høre hviklet kamera og evt. objektiv du har brugt.

Jeg glæder mig til at se hvad i har snuset op

Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag den 12/6 efter kl. 20.

Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-06-05 20:17

"PH" skrev
> [...]
> brugt.
>
> Jeg glæder mig til at se hvad i har snuset op

Her er mit forslag:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-81

Det er en 5/21 W bagpære til en motorcykel, med lys i 5W tråden.
Billedet er taget med et Yashica FX3 med et Cosina 100-500 / 5,6-8 objektiv.
Negativet er scannet ind på en Canoscan 8400F.

--
Brian

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-06-05 09:45

"Brian Lænø"

> [...]
> Billedet er taget med et Yashica FX3 med et Cosina 100-500 / 5,6-8 objektiv.
> Negativet er scannet ind på en Canoscan 8400F.

Det kunne da vidst bruge "lidt" mere kontrast, lad bare det
mørke gå helt i sort, konverter til s/h.. Hmm som det imo
ikke så interessant. -max-

Fra : Fif

Dato : 11-06-05 17:30

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "PH" skrev

> Her er mit forslag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-81
> Negativet er scannet ind på en Canoscan 8400F.
Hmm... lidt svært at se hvad det er. Det er temmelig uskarpt på min skærm.
Bryder mig heller ikke om genskinnet fra pæreren.

-Fif

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 11-06-05 19:35

> [...]
> objektiv.
> Negativet er scannet ind på en Canoscan 8400F.

Hej.
Rigtig god ide til motiv!
Jeg er helt vild med fingeraftrykket. Er det et uheld eller overlagt?

For mig giver fingeraftrykket associationer til beskidte
knallertkørerfingre. Og det frembringer billeder sådan á la "Mig og Charly".
Friheden på en Puch 3-gear!
Skønt når fotografier kan få ens fantasi i omdrejninger.

hilsen Jesper

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-06-05 09:26

"Jesper Sørensen" skrev
> [...]
> Charly".
> Friheden på en Puch 3-gear!
> Skønt når fotografier kan få ens fantasi i omdrejninger.

Fingeraftrykket var ikke overlagt, det kunne man ikke se gennem søgeren.
Og da billedet er taget med analog udstyr, så kan man ikke kontrollere
resultatet med det samme.
Aftrykket er kun synlig på grund af pæren er tændt. Jeg tog et par billeder
med pæren slukket, og der er det ikke synligt.
Jeg tog nogle billeder både med og uden blitz.
Det valgte billede er taget indendørs uden blitz.
Jeg kan godt lide den måde glødetråden oplyser resten af pæren.

--
Brian

Fra : ha

Dato : 10-06-05 12:55

Lånte lige en stilk fra blomsterbedet i haven.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-82

/ha

be mercy

Fra : Holst

Dato : 10-06-05 13:14

ha wrote:

> Lånte lige en stilk fra blomsterbedet i haven.
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-82

Det har rigtig flotte farver, synes jeg. Synd der er lidt spindelvæv.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 15:25

ha wrote:
> Lånte lige en stilk fra blomsterbedet i haven.
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-82
>
> /ha
>
> be mercy

Rimelig pænt foto. Nydeligt udført og komponeret.
Lidt en skam med spindelvævet. Af en eller anden grund finder jeg det
desværre ikke særligt interessant.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Fif

Dato : 11-06-05 17:35

"ha" <minnewsmail@gmail.slet.com> skrev i en meddelelse
> Lånte lige en stilk fra blomsterbedet i haven.
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-82
Ganske nysseligt trods de, imo, lidt for lyse farver. (hmm... måske det bare
er den blå farve der skæmmer mine øjne :0) Spinnet genere også mig ligesom
baggrunden. Måske du kunne rykke lidt mod venstre så stænglen ikke var i
vejen ;0)

-Fif

Fra : Fif

Dato : 10-06-05 15:28

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse
> Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".
>
> Få dit kamera til at gå så tæt på som det kan.
> Typiske motiver er insekter og blomster.
> Overraskelser er også velkomne.
'Snup'
> Jeg glæder mig til at se hvad i har snuset op

Hej.

Det var hvad min fantasi kunne strække sig til i denne uge ;0)

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=152812

Hilsen
Fif

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 15:21

Fif wrote:
> Hej.
>
> Det var hvad min fantasi kunne strække sig til i denne uge ;0)

> [...]

Ja, det får i hvert fald min fantasi til at strække sig!
Det var dog den ondeste klo. Flot skarpt og velkomponeret billede.
Detaljerigdommen i motivet sætter det virkelig i et andet lys, når man
ser det så tæt på. Jeg forestiller mig nærmest en kæmpe ondskabsfuld
drage eller noget i den stil i den anden ende af benet.
Virkelig veludført.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 17:13

"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse news:Grhqe.80

> Det var hvad min fantasi kunne strække sig til i denne uge ;0)
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=152812

Superflot ! Og et anderledes og spændende motiv.
Thumbs up herfra.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 21:23

> Det var hvad min fantasi kunne strække sig til i denne uge ;0)

Den fejler vist ikke noget

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=152812

Fint motiv - godt set!

Den har fået skarphed så det siger Halo, nok forde du ikke var tilfreds.
Grenen er ikke skarp, måske en brøkdel rystet. Tog du ikke flere?
Jeg mangler tegning specielt opad i billedet. Sort på lys baggrund skulle
nok have haft mindst + 0,5 EV.

Godt gået.
Gert

Fra : Fif

Dato : 12-06-05 09:29

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
> Fint motiv - godt set!
>
> Den har fået skarphed så det siger Halo, nok forde du ikke var tilfreds.
Ja, jeg ved ik' lige hvad der er sket med den Halo. Ikke fordi jeg har
gjort så meget ved fotoet. Det har fået saturation, lys i shadow og midtone
samt usm (tror dog det er usm der lavede balladen)

> Tog du ikke flere?
Jow jow, jeg fik lov at ta' et par stykke til men de er langt fra så
brugbare som dette. Kragen var desværre ikke så tålmodig en model, men den
kommer vel på andre tanker og stiller sig an en anden dag ;0)

> Jeg mangler tegning specielt opad i billedet. Sort på lys baggrund skulle
> nok have haft mindst + 0,5 EV.
Ja, jeg turde ikke gi' den for meget lys, mest pga. den i forvejen lyse
baggrund, men jeg kunne måske nok, med held, ha' givet det et nip til i
shadow og midtone.

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 16:14

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse
> Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".

Her er så mit bud. Næsten et fuglebillede.

http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0003.jpg

D70
Tamron 90mm
1/60 sek
F40

Gert

Fra : Fif

Dato : 12-06-05 08:48

> Her er så mit bud. Næsten et fuglebillede.
>
> http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0003.jpg
Hej.
Ja, fuglen kan jeg sagtens forestille mig. Det er ligesom 'kom i min fagn'
agtigt (men det er vel også hele humlen ved blomster).
Skarpheden syntes jeg er god især på 'landingsbanen', men bladene ser lidt
'nussede' ud, især det røde(måske er det farven jeg ikke lige kan forene mig
med ;0) Centreringen hmm... er ikke lige mig ;0)

-Fif

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-06-05 09:43

Macrobillede taget on location liggende på maven på en græsmark.
Lyskilde: Moder sol + et låg fra en marmeladespand som reflektor.
Tilskuere: Ved at dø af grin over en mand liggende på maven med snuden nede
i bevoksningen viftende med et hvidt plastiklåg.
EXIF til stede.

http://jan.boegh.net/Album/adhoc/slides/_DSC6192%20Mor%20sir'%20jeg%20er%20pæn.html

vh
Jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 17:25

Sat, 11 Jun 2005 10:43:09 +0200, Jan Bøgh <spamhater@nowhere> skrev:

> [...]
> nede
> i bevoksningen viftende med et hvidt plastiklåg.

Flot skarpt og rigtig tæt på. Det er ret dramatisk, og larven ser
skræmmende ud.
Det eneste, jeg kunne find på at kritisere, er, at græsstråene i
forgrunden lidt ind foran larven fra venstre godt måtte have været
fjernet, eller du kunne måske have ventet på, at fyren her var kravlet
længere frem over dem.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-05 15:50

Thomas Arildsen wrote:

> Flot skarpt og rigtig tæt på. Det er ret dramatisk, og larven ser
> skræmmende ud.

Gracias

> [...]
> forgrunden lidt ind foran larven fra venstre godt måtte have været
> fjernet, eller du kunne måske have ventet på, at fyren her var kravlet

Det dumme dyr kravlede og kravlede, og hver gang, den bevægede sig forbi et
strå, dukkede der sgu et nyt op. En klar ulempe ved on location. På den
anden side giver det nogle spændende oplevelser at følge sådan en fætter på
meget nær hold. Bl.a. viste det mig, at sådan en larve /smager/ sig vej
gennem verden. Alle strå blev undersøgt med munddelene, men tilsyneladende
var det kun følfod (eller noget der ligner meget), der faldt i dens smag.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Fif

Dato : 11-06-05 17:42

> [...]
> nede
> i bevoksningen viftende med et hvidt plastiklåg.

Uaark... den vil jeg nødig møde en mørk aften ;0) Dejligt skarpt billede og
uden de generende strå ville det være rigtig, rigtig flot.

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 21:33

> [...]
> nede
> i bevoksningen viftende med et hvidt plastiklåg.

Dejligt legetøj, vi har. Og så er den formidabel til portrætter. Også som
her
Sådan en basse er jo dejlig, men du glemte neglesaksen!
Eller græsslåmaskinen .o)
Gert

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-06-05 13:41

On Thu, 9 Jun 2005 20:40:28 +0200, PH wrote:

> Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".

JEg har flg. foreslag til en løsning:

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-84

Jeg tog et par stykker mere, men der var ikke skarphed nok i dem. Dette er
taget med kitobjektivet til et 300D. Jeg havde en del problemmer med at
finde en rigtig beskæring, men det endte med denne her.

Nu må jeg så se om jeg kan finde på at købe noget egentlig macro obtik,
for jeg ville godt have været endnu tættere på.

Exif fra billedet:

Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 300D DIGITAL
Image Date: 2005:06:12 14:59:52
Flash Used: No
Focal Length: 55.0mm
Exposure Time: 0.0050 s (1/200)
Aperture: f/8.0
ISO equiv: 100
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Food_life

Dato : 11-06-05 14:32

On Thu, 9 Jun 2005 20:40:28 +0200, "PH" <send@ejspam.dk> wrote:

>Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".
>
>Få dit kamera til at gå så tæt på som det kan.

Mit bidrag:

http://images.fotopic.net/yck045.jpg

MVH

Mogens

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 17:14

Sat, 11 Jun 2005 15:31:54 +0200, Food_life <noname@tdc.dk> skrev:

> Mit bidrag:
>
> http://images.fotopic.net/yck045.jpg
>
> MVH
>
> Mogens

Flot skarpt og dejligt tæt på. Det er nydeligt komponeret.
Gode detaljer og farver.
Måske ville det gøre sig godt med en diskret, smal, mørk ramme omkring.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Fif

Dato : 11-06-05 17:45

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bidrag:
>
> http://images.fotopic.net/yck045.jpg
Det er utroligt at en sådan lille almindelig snegl kan blive så spændende at
kigge på. Sådan et billede vil jeg gerne kunne tage ;0)

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 21:48

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bidrag:
>
> http://images.fotopic.net/yck045.jpg

Flot lys og god komposition, Så kan den snegl ikke blibe pænere.
Gert

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-06-05 11:54

On Sat, 11 Jun 2005 15:31:54 +0200, Food_life wrote:

> Mit bidrag:
>
> http://images.fotopic.net/yck045.jpg
>
> MVH
>
> Mogens

En lille sød snegl. Der kunne måske godt skæres en cm eller 2 foran
sneglen. Og når der endelig skal være en copyright meddelelse på et
billede er det fint at den ikke er større end din. Den er jo næsten ikke
til at se.

Fra : TDN

Dato : 11-06-05 16:42

> [...]
> http://www.fotostafetten.dk/Regler.php
>
> PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.

Her er mit bidrag. Jeg total newbie og har efter et liv med P & S kameraer
købt et Canon Powershot S2 IS for en uge siden og har siden fræstet rundt i
haven og øvet mig. Dette er taget med supermakro funktionen og ellers resten
overladt til kameraet. Jeg har taget mange skarpe makro og supermakro
billeder men der er jo ikke så meget dybde i dem, denne er der lidt dybde i
og man kan næste høre blomsten lokke insekterne ned i tragten.

Mvh
Thomas

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-06-05 16:55

"TDN" skrev
> [...]
> supermakro billeder men der er jo ikke så meget dybde i dem, denne er der
> lidt dybde i og man kan næste høre blomsten lokke insekterne ned i

Du glemte at poste et link, jeg går ud fra at det er dette billede.
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-87

--
Brian

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 17:15

Sat, 11 Jun 2005 17:41:51 +0200, TDN <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev:

> [...]
> dybde i
> og man kan næste høre blomsten lokke insekterne ned i tragten.

Det er fint skarpt og tæt på, men jeg synes desværre, det er lige rigeligt
mørkt i det.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Fif

Dato : 12-06-05 08:38

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Her er mit bidrag.

Hej.
Dejlige sarte farver og bortset fra stænglen til højre og lidt uskarphed
øverst så er det et foto jeg godt kan li'

-Fif

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-06-05 12:02

On Sat, 11 Jun 2005 17:41:51 +0200, TDN wrote:

> [...]
> billeder men der er jo ikke så meget dybde i dem, denne er der lidt dybde i
> og man kan næste høre blomsten lokke insekterne ned i tragten.

Link mangler, men jeg går ud fra at det er det Brian Lænø linker til.

Noget mere skarphedsdybde ville være fint set med mine øjne, men det
kræver masser af lys. Men ellers et fint og nydeligt billede af en blomst.

At jeg så skal scrole for at se helle billedet selvom jeg sidder ved en
19" og en opløsning på 1280 x 1024 er så en anden ting. Prøv at lave
billedet så det fylder max 1000 pix på den længste led, måske endda lidt
mindre hvis det i højden.

Fra : TDN

Dato : 11-06-05 17:05

> [...]

billeder men der er jo ikke så meget dybde i dem, denne er der lidt dybde i
og man kan næste høre blomsten lokke insekterne ned i tragten.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=41&pos=0

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 17:20

Thu, 09 Jun 2005 20:40:28 +0200, PH <send@ejspam.dk> skrev:

> [...]
> brugt.
>
> Jeg glæder mig til at se hvad i har snuset op
klip...

Her er mit ydmyge bidrag:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-88

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Fif

Dato : 12-06-05 09:09

"Thomas Arildsen" <thomas@fjerndette.arildsen.org> skrev i en meddelelse
news.sr7rn6t8xp8our@thomas...

> Her er mit ydmyge bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-88
Hej.
Umm... tomat! Dejlig rolig baggrundsfarve som jeg syntes passer godt til
resten af billedet. Jeg tror godt at du kunne få billedet en lille smule
skarpere og så havde det været perfekt om stilken havde været lidt friskere
(men det går den jo nok ikke med til nu ;0)

-Fif

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-06-05 12:17

On Sat, 11 Jun 2005 18:20:20 +0200, Thomas Arildsen wrote:

> Her er mit ydmyge bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-88
>
> Mvh. Thomas Arildsen

Motivet står fint i billedet. Men selve billedbehandlingen efterfølgende
mangler lidt. Er kommet frem til noget der i mine øjne er bedre ved at
køre en gang auto level i PS CS2 samt give noget kontrast og farvelade
samt noget USM.

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-06-05 19:04

PH wrote:
> Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".

Så vil jeg da også prøve at byde ind:
http://kim.litewerx.dk/photo/fotostafet/diepepperdie.html

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 20:16

Sat, 11 Jun 2005 20:04:24 +0200, Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk>
skrev:

> Så vil jeg da også prøve at byde ind:
> http://kim.litewerx.dk/photo/fotostafet/diepepperdie.html

Det må jeg sige, et virkelig godt billede.
Kompositionen er fremragende med den diagonale inddeling af billedet.
God skarphed, som viser den flotte struktur, på peberkornene.
Flot med kontrasten mellem sort og hvid. Et meget 'rent' og enkelt motiv
med de ganske få farver og få, simple elementer i billedet.
Det er på alle måder et flot og vellykket billede, hvis man spørger mig.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : PH

Dato : 11-06-05 19:01

> Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".

Jeg har været i tvivl om jeg selv skulle smide et billede i ilden (hvad plejer i ?)
Nå men jeg vover forsøget ..... det kan jo være jeg lærer noget

http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=227&aktuelslide=0&kat=7&katnavn=dk%20fritid%20foto%20opgaver&str=Stor

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 21:02

> Jeg har været i tvivl om jeg selv skulle smide et billede i ilden (hvad
> plejer i ?)

Naturligvis skal du vise din fortolkning. At andre har været dovne ....

> Nå men jeg vover forsøget ..... det kan jo være jeg lærer noget

Det er jo hele idéen. Jeg har i hvert fald allerede lært en masse ved at
prøve.

> http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=227&aktuelslide=0&kat=7&katnavn=dk%20fritid%20foto%20opgaver&str=Stor

Farverne - pastel vandfarver. Meget flot. Skarpheden og uskarpheden er
perfekt.
Men
Hvor er det svært med makro. Der er altid lige lidt, der driller. Feltet
neders th er den ene. Vi må jo ikke klone, men du kunne have beskåret den
væk.
Den fanger øjet - hvad den ikkke skulle.
Dernæst den deforme sædcelle tv. Her skulle du ha' foretaget et kirurgisk
indgreb.

Utroligt hvad man kan med et sæt nærlinser.
Gert

Fra : PH

Dato : 12-06-05 20:03

> [...]
> væk.
> Den fanger øjet - hvad den ikkke skulle.

Enig

> Dernæst den deforme sædcelle tv. Her skulle du ha' foretaget et kirurgisk
> indgreb.
Ja den er helt ude af fokus....... eller er måske er det mig der er ude af fokus

> Utroligt hvad man kan med et sæt nærlinser.
De giver lidt... men de vokser ikke ind i himlen.
Har du set min test: http://62.242.60.78/editor7/user_doc.asp?id=34

Jeg tror jeg vil ha fat i et sæt Kenko extension tubes. Mens jeg drømmer om et rigtigt makro objektiv
http://www.pbase.com/tommcc/extension_tubes&page=all

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 20:39

> [...]
> fokus

> De giver lidt... men de vokser ikke ind i himlen.
Som sagt, det er da ikke helt tosset.

> Jeg tror jeg vil ha fat i et sæt Kenko extension tubes. Mens jeg drømmer
> om et rigtigt makro objektiv
> http://www.pbase.com/tommcc/extension_tubes&page=all

Hvis du har en 50mm, en vendering og et sæt tubes, har du et makriobjektiv.
Kun lidt mere besværligt.
AF dur alligevel ikke ved macrooptagelser.
Venderingen er nødvendig for at montere objektivet omvendt. Meget bedre
resultater i 1:1 eller tættere.
Det har jeg selv brugt i mange år. Men Tamon'en er lettere at håndtere.
Gert

Fra : .J.S...

Dato : 11-06-05 19:47

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse
> Emnet for fotostafetten i uge 23 er "makro".

Snegle er jo næsten det eneste som er på 'farten' når det regner..
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-89

Sigma 105mm/2.8.

mvh/JS

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-06-05 20:13

Sat, 11 Jun 2005 20:47:08 +0200, .J.S... <mr_nobody@nowhere.com> skrev:

> Snegle er jo næsten det eneste som er på 'farten' når det regner..
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-89
>
> Sigma 105mm/2.8.
>

> mvh/JS

Nydeligt taget, men jeg synes desværre ikke, den er nær så spændende som
Mogens' snegl. Bl.a. tror jeg, at det er den temmeligt mørke baggrund til
din snegl, som ikke helt er min kop te.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Carina

Dato : 11-06-05 22:41

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-90

en lille hundesnude kom for tæt på kameraet

I denne weekend er der udstilling, agility og lydighed i Frederiksborghallen
i Hillerød
/Carina
www.aussies.dk

Fra : PH

Dato : 12-06-05 19:16

Hej

Der er kommet mange gode makro-billeder og det er svært at vælge.
Også fordi emnet er lidt mere udstyrs-uretfærdigt.
_________
Brian
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-81

Godt kæmpet med lys.
Det er svært at få det hele med uden at stor dele brænder ud
Det er også svært at nå at tage det om med analogt udstyr.
Ligesom max kunne jeg også tænke mig mere kontrast.
Måske kan det fixes i efterbehandlingen ?

_________
ha
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-82

God dybdeskarphed
God beskæring med luft i højre side
Den blå baggrund virker dog lidt død på mig
_________
Fif
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=152812

Stærkt billede
En anderledes oplevelse, der løber kold ned af ryggen
Hvis jeg skulle bedømme på "oplevelsen" alene, var det en klar vinder.
_________
Gert
http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0003.jpg

Perfekt og symmetrisk billede.
Og alligevel synes jeg der er et eller andet galt.... jeg kan ikke finde ud af hvad det er ?
Måske er det bare så perfekt at det bliver lidt kedeligt
Måske er det baggrunden ..... er det papir ?
Måske er blomsten aflivet
Måske at lyset ikke falder fra en side, men alt er belyst ens ?

_________
Jan Bøgh
http://jan.boegh.net/Album/adhoc/slides/_DSC6192%20Mor%20sir'%20jeg%20er%20pæn.html

Flot
Skarpt, lækkert lys, god dof
Jeg Synes det ok med de strå, den kæmper sig vej igennem
_________
Jesper Sørensen
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-86

Din alien ser rigtig død og ensom ud, med alt det plads rundt om.
God trist gråvejr og begravelsesstemning.
_________
Jens Stadsgaard
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-84

Der er mange elementer i billedet der kæmper om opmærksomheden.
Måske kunne mindre dof gøre det ?
Jeg ville måske skære den venstre "boaboa ?" væk
_________
Mogens
http://images.fotopic.net/yck045.jpg

Skarp snegl i en skarp u-vending
Flot lys.
Jeg Synes beskæringen er fin
_________
TDN
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-87

Flot og skarp lilje
Måske vil det vinde noget ved at beskære så det grønne forsvinder ?

_________
Thomas Arildsen
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-88

Rimelig skarpt hele vejen.
Savner lidt knald på farverne.
Jeg ville skære den øverste tredjedel væk og få mere tomat og mindre stilk

_________
Kim Jensen
http://kim.litewerx.dk/photo/fotostafet/diepepperdie.html

Lækkert billede
Hyggeligt lys og farver
Skarpt de rigtige steder
Måske er den hvide "kølle" lidt dominerende
_________
JS
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-89

Dejligt billede
Jeg får en god fornemmelse af at fyren er på hårdt arbejde.
Skarpt hele vejen.

_________
Carina
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-90

God skarp snude
Og detaljer i det sorte område
Du har jo næse for det der
_________

Slaget står mellem Fif's uhyggelige klo og
Jan Bøgh's labre larve.

Jeg er hård men uretfærdig, så stafetten går til Jan
Fordi dit perfekte billede ikke "kun" er resultatet af dit
optimale isenkram, men du også har arbejdet kreativt og
trodset hån og latter for at få dit billede.

Du får dermed æren af at vælge emnet for uge 25.

Du skal oprettet et indlæg med emnet senest midnat mellem
mandag/tirsdag, og torsdag aften i uge 25 oprette en resultattråd.

Reglerne for stafetten kan findes her;

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 20:16

Bare lidt forklaring på spørgsmål

> [...]
> ud af hvad det er ?
> Måske er det bare så perfekt at det bliver lidt kedeligt
Det kan jo ikke afvises

> Måske er det baggrunden ..... er det papir ?
Ja, det er papir, for at afdække næste i klasen. Cloning er jo ikke tilladt.
Første skud var bedre, men så skulle er blad væk.

> Måske er blomsten aflivet
Nej - så var jeg blevet aflivet

> Måske at lyset ikke falder fra en side, men alt er belyst ens ?
Det er taget i sol lys, men med fill flash for at bløde skyggerne.
Gert

Fra : Fif

Dato : 12-06-05 20:37

> [...]
> trodset hån og latter for at få dit billede.
>
> Du får dermed æren af at vælge emnet for uge 25.
Hæhæ... Lige ved og næsten! Ja, man skal hyle med de ulve man er blandt ;0)
Jeg kan desværre ikke sige at jeg sad på grenen som du kravlede i græsset,
til grin for stor som lille. 'fnis'
Sejren er velfortjent... tillykke med det Jan ;0)

-Fif

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-06-05 09:33

PH wrote:

> [...]
> optimale isenkram, men du også har arbejdet kreativt og
> trodset hån og latter for at få dit billede.

Jeg takker meget.

> Du får dermed æren af at vælge emnet for uge 25.
>
> Du skal oprettet et indlæg med emnet senest midnat mellem
> mandag/tirsdag, og torsdag aften i uge 25 oprette en resultattråd.

Og så er det, jeg kommer i en gevaldig kattepine. For på det tidspunkt
skulle jeg gerne fise rundt et eller andet sted i nærheden af Napoli og
nuppe nogle knipserier af Vesuv, Popmpei, Herculanum, mafiosi, gamle koner
og skumle mafiosi (eller rettere camorristi), og måske en enkelt gyde med
vasketøj. Men det korte af det lange: Jeg er nok desværre ikke i stand til
at yde mit bidrag efter fredag. Så mit forslag er, at vi overlader det til
Fif, hvis skarpe klo helt klart berettiger dette.
Hvad siger du, Fif?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Fif

Dato : 13-06-05 13:23

> [...]
> at yde mit bidrag efter fredag. Så mit forslag er, at vi overlader det til
> Fif, hvis skarpe klo helt klart berettiger dette.
Det er ok med mig...
Hvad siger PH, som vel egentlig har det sidste ord i denne omgang? (eller
va' ;0)

-Fif

Fra : PH

Dato : 13-06-05 13:27

Så mit forslag er, at vi overlader det til
> Det er ok med mig...
> Hvad siger PH, som vel egentlig har det sidste ord i denne omgang? (eller
> va' ;0)

Det er ok med mig også

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-06-05 13:45

PH wrote:

> Det er ok med mig også

Jamen, Fif - så er bolden din

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Fif

Dato : 13-06-05 16:03

> Jamen, Fif - så er bolden din
Så takker jeg for æren og poster en opgave i aften ;0)

-Fif