Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan nogen anbefale et godt SD kort til IXU~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-06-05 19:45

Hejsa,
jeg har rådet min søster til at købe et IXUS40 fordi hun gerne ville have
et kompakt kamera med 3x optisk zoom, mulighed for at optage video i 30fps,
og en fornuftig størrelse lcd samt et 512MB hukommelseskort til en samlet
pris på under 3000 kr.

Er det en dårlig anbefaling?

Hvis det er ok, hvilket SD hi-speed kort kan i så anbefale, jeg har læst at
IXUS 30/40/50 er meget kræsne med kort - f.eks. skulle kameraet melde fejl
på mediet når der er mere end 100MB fyldt på Kingston SD kortene - har i
oplevet lignende (set på dpreview.com forums - har ikke lige linket, men
kan nok godt finde det hvis i vil læse selv)?

På forhånd tak for hjælpen
Hilsen
flemming og lillesøster

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-06-05 20:01

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> optage video i 30fps, og en fornuftig størrelse lcd samt et 512MB
> hukommelseskort til en samlet pris på under 3000 kr.

Min kæreste havde ca. samme grunde og foretog samme valg. Dog med 1GB.

> Hvis det er ok, hvilket SD hi-speed kort kan i så anbefale, [...]

Sandisk har et godt ry, så vi købte et Sandisk 1GB SD Ultra II.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-06-05 20:57

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote in

> Min kæreste havde ca. samme grunde og foretog samme valg. Dog med 1GB.

> Sandisk har et godt ry, så vi købte et Sandisk 1GB SD Ultra II.

Hej Toke,
tak for svaret. Har lige tjekket priser, det er faktisk lige før at både
ixus 40 med dansk manual og 1GB ultra II kan indkøbes til 3000 så det vil
jeg da lige foreslå hende at overveje :)

PS: Også mange tak for dit crop tool, det er ganske handy hvis man har brug
for "rigtige" 10x15 prints :)

Mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-06-05 21:01

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> [...]
> Kingston SD kortene - har i oplevet lignende (set på dpreview.com
> forums - har ikke lige linket, men kan nok godt finde det hvis i vil

Jeg huskede lidt forkert, det var på steves-digicams:
http://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=53140&forum_id=15

Mvh
Flemming

Fra : Henrik Olesen

Dato : 09-06-05 21:34

Har et Mr. Platinum 128 mb - virker perfekt.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 07:50

> [...]
>oplevet lignende (set på dpreview.com forums - har ikke lige linket, men
>kan nok godt finde det hvis i vil læse selv)?

Jeg har 2 x 1GB High-Speed kort som er købt hos

http://www.compratec.com/

1GB kort koster 59,80 Euro hvilket må siges at være helt ok. Dertil
kommer så 10 Euro i forsendelse.

Men de performer helt forrygende.

Mvh. Brian

Fra : Jakob

Dato : 10-06-05 09:00

In article <Xns9670D33BFB5FFflemmingjoenssoninva@62.243.74.162>,
flemming@joensson.invalid says...

> [...]
> på mediet når der er mere end 100MB fyldt på Kingston SD kortene - har i

Jeg har købt et kingston elite pro 512 mb til mit og det fungerer
perfekt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-06-05 08:12

Jakob <no@mail.com> wrote in

> Jeg har købt et kingston elite pro 512 mb til mit og det fungerer
> perfekt.

Ok, det lyder jo fint, så er det nok ikke et problem med et europæisk ixus
40 - hvilken firmware version har du i dit kamera?

Mvh.
Flemming

Fra : Jakob

Dato : 11-06-05 11:27

In article <Xns96725DCD4B274flemmingjoenssoninva@62.243.74.162>,
flemming@joensson.invalid says...

> Ok, det lyder jo fint, så er det nok ikke et problem med et europæisk ixus
> 40 - hvilken firmware version har du i dit kamera?

AHh ok det skal siges at mit kamera er købt i singapore det tænkte jeg
sgu ikke lige på.

Hvor er det lige jeg ser firmwareversion ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 11-06-05 13:08

> [...]

> Kingston SD kortene - har i oplevet lignende (set på dpreview.com
> forums - har ikke lige linket, men kan nok godt finde det hvis i vil

Jeg får benævnte fejl med et Kingston Elite Pro 1GB i mit Ixus 50 :(

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen