tvungen linieskift i tekst
Fra : Anders Hedetoft

Dato : 11-06-05 08:40

Jeg plejer at skrive en tekst i word som jeg efterfølgende uploader
via Frontpage til vores lille familiested på nettet ( se
http://www.hedetoft.com/Dagbog/dagbog.html) Pludslig og uden jeg kan
forstå hvorfor har Frontpage fjernet alle tvungne linieskift, eller
rettere; teksten bliver ikke længere indenfor skærmbilledet og man må
scrolle lang pookker i vold ud til højre for at se teksten. Er der
nogen der har en ide om hvad der er gået galt?

De bedste hilsner
Anders Hedetoft

Fra : S. larsen

Dato : 11-06-05 18:42

Hej Anders

Jeg kiggede lidt i din kilde.

Prøv at åbne siden i html visning, så ser du noget kodeder ser således ud.

2005

Prøv således istedet.

2005<br><br>
Du har simpelt hen trykket på mellemrumsknappen ufattelig mange gange.

Prøv det først og så meld tilbage.

Mvh
Søren

http://stass.dk Det hyggelige familiesite.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-06-05 19:22

Det er ofte sådan at folk tror på myten om at en computer blot er en
avanceret skrivemaskine -
Hovedreglerne er. mellemrumstangenten - kun mellem ord og tegn.
indryk - kun via ikoner eller indstilling eller tabulatortasten
ENTER - kun ved afsnit - ellers skriver man blot hele tiden uden at benytte
sig af ENTER mellem linieskift.
SHIFT + ENTER ved enkelt linieafstand
ENTER ved dobbelt linieafstand
--
ahw

Fra : Anders Hedetoft

Dato : 12-06-05 10:59

Hej Søren
Tak for dit forslag. Jeg har været inde i html og rydde op i de
koder du omtalte, men lige meget har det hjulpet. Jeg har prøvet
at fjerne alt tekst for derefter at klippe det ind fra word igen,
men fejlen følger med. Der er stadig alt for stor linieafstand og
teksten forsvinder ud til høje. Når man kigger ned i teksten i
html-visning står der ufattelig mange koder for skrifttyper, men
sådan er det måske når man laver teksten i word og efterfølgende
importere den til Frontpage?
Mvh
Anders

Fra : S. larsen

Dato : 12-06-05 11:20

Hej Anders

Jeg lånte din kildetekst.
Så satte jeg det ind i et tomt fp. side. Det så ud lige som på din
hjemmeside.
Så markerede jeg alt din brødtekst, og kopierede dette over i et rent
tekstdokument.
Så rettede jeg tabeller/celler til 100% og venstrestillede overskriften.
Nu kopierede jeg den rene tekst tilbage, og vupti, så så det ud som du ville
have det.

Så på med vanten.
Og et godt råd, skriv rent tekst i f.eks notepad, så slipper du for alt det
underlige word kode.

Håber det lykkedes nu

Søren

Vores hjemmeside er lavet med frontpage og et fotoprogram. En god
kombination, når hele familien vil deltagr.

http://stass.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 17-06-05 10:14

> [...]
> html-visning står der ufattelig mange koder for skrifttyper, men
> sådan er det måske når man laver teksten i word og efterfølgende

Et godt råd kopier indholdet fra Word indsæt det i Notepad og kopier derfra
til FrontPage det fjerner al unødig formatering og problemet forsvinder.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-06-05 16:43

Johnny Winther Ronnenberg skrev bl.a.:

(klip)

> Et godt råd kopier indholdet fra Word indsæt det i Notepad
> og kopier derfra til FrontPage det fjerner al unødig formatering
> og problemet forsvinder.

Det gode råd er sikkert udmærket til længere tekster. Men er de
kortere - fx 50 til 100 ord - er det mindst lige så nemt at skrive
dem direkte i FP, i en tabelcelle som jeg anbefalede forleden. Dér
ser man også straks fordele og ulemper ved de forskellige skrifttyper
og -farver, -størrelser og -former mv.

Alting er en smagssag.

--
Hilsen fra Jørgen Grandt
a.k.a. www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-06-05 21:09

Anders Hedetoft skrev bl.a.:

> Jeg plejer at skrive en tekst i word som jeg efterfølgende
> uploader via Frontpage til vores lille familiested på nettet

Jeg er (heller) ingen ørn til at læse endsige bruge HTML-koder,
og bl.a. derfor er jeg glad for FrontPage. Så når jeg skriver tekster
laver jeg først en tabel med en eller flere celler - og så husker jeg
at bruge Shift+Enter til tvunget linjeskift, dvs. de steder hvor der
skal være et nyt afsnit.

På den måde er teksten uhyre nem at styre. Cykl lidt omkring på
mit websted og se massevis af små, mindre, større og store
eksempler på tekst i celler med både synlige og usynlige kanter.

--
Hilsen fra Jørgen Grandt
a.k.a. www.hamigen.dk

Fra : Anders Hedetoft

Dato : 12-06-05 11:03

Hej Jørgen
Det der trick med at bruge shift-enter når man kun skal have en
enkelt linies afstand mellem afsnittene har jeg faktisk aldrig
været opmærksom på. Det må jeg prøve at huske. I word bruger man
jo almindeligvis blot Enter til at markere et nyt afsnit
hilsen
anders