Findes i stadigvæk
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-06-05 19:24

Hej alle
Det er længe siden jeg sidst skrev et indlæg her.
Dengang var jeg stadigvæk aktiv hundefører instuktør.

Nu vil jeg gerne høre om nogen af dem jeg diskutereede med den gang ,ang.
uddannnelse af hunde og hundefører stadig væk er aktive her i gruppen.

Og kan man stadigvæk her i gruppen diskutere uddannelse af hundeførere og
hunde?

MVH
Den gamle instruktør Bjarne

Fra : Carina Graversen

Dato : 11-06-05 19:51

Hej Bjarne

> [...]
> uddannnelse af hunde og hundefører stadig væk er aktive her i gruppen.
>
> Og kan man stadigvæk her i gruppen diskutere uddannelse af hundeførere og

Jeg er her stadigvæk, selvom det er yderst sjældent jeg skriver noget
herinde.
- Men vil stadigvæk hellere end gerne diskutere uddannelse af hundeførere og
hunde samt træningsmetoder

Lidt om mig:

- Jeg var med på træningsweekenden i Tirstrup .

- Jeg har en malinois-tæve på nu 6 år, der er uddannet redningshund og har
været med på indsatser et par gange her i Danmark.

- Jeg er uddannet redningshunde-instruktør og leder af hundetjenesten i
Aalborg.

- Jeg har bestået den danske internationale indsatstest for redningshunde og
var udtaget til at deltage i indsatsen i Iran efter jordskælvet i 2003, men
havde desværre ikke fået min mobiltelefon med til julefrokost .

- Jeg har bestået de højeste internationale redningshundeprøver i ruinsøg og
rundering med internationale dommere og deltager om et par uger i
verdensmesterskaberne for redningshunde for 3. gang i træk.

- Jeg forventer at skulle deltage i den internationale
redningshunde-organisations "mission-readiness" test i Tjekkiet til
efteråret.

- Jeg har bestået en ugelang international indsatsmanøvre-test for
redningshunde i Polen sidste år.

- Jeg er elite-hundefører og instruktør i DcH.

- Jeg har bestået en sporhundeprøve (DKK-SPH) samt en "store" nordisk
rundering med min hund.

Hilsen
Carina

- - -
Min hund
http://www.workingdogs.dk/malinois

Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-06-05 20:18

Hej Carina

Dig og din hund kan jeg godt huske
Så her lidt om mig også

Jeg ophørte være cheff instruktør i Tirstrup for to år siden, men jeg er
stadigvæk tilknyttet som hjælpeinstruktør.
Jeg stoppedet fordi jeg har fået en del slidegigt i ryggen.

Nå men vi havde da en fin tur dengang i Tirstrup, og det glæder mig at du
har drevet det vidt inden for hundetjenesten, jeg sidder her og håber på at
turen i Tirstrup har været medvirkende til din succes. så jeg også kan sole
mig lidt i den.

Måske har du læret lidt af os også (det håber jeg da)

Jeg kan huske,at dengang troede alle,at de hunde vi trænede i forsfaret var
rene dræberhunde.Det fik den træningsweekend i Tirstrup da heldigvis lavet
om på.

Jeg sidder egentlig og overvejjer om vi skulle gentage en sådan weekend
træning som dengang
hvad syntes du?

Vi har fået meget bedre faciliteter siden dengang så det behøves ikke mere
at være under feltforhold.
Men terrænnet er det samme som det du kender.

Mvh
Bjarne

Fra : Carina Graversen

Dato : 13-06-05 09:41

Hej igen

> [...]
sole
> mig lidt i den.
>
> Måske har du læret lidt af os også (det håber jeg da)

Jaaa - det var da en fin tur .

Nu var min hund jo kun en bette hvalp på 7 mdr. dengang jeg var med, så jeg
tror det den fik mest ud af, var nok bare at være afsted en hel weekend med
så mange fremmede mennesker og hunde .

Men jeg fik da bestemt meget ud af det - og en del "tricks" jeg stadigvæk
bruger. Især den med den uopmærksomme hund, hvor hundeføreren står i midten
med mange mennesker rundt om sig, og hunden så bliver "holdt ude" ... den
virker hver gang . Har også nogle gange brugt at have mad i træerne på
vej ud til sporaralet, for at motivere hunde med meget lidt interesse for at
søge spor . Og selve opstarten på runderingen med figuranten der hælder
mad op i skålen lige foran hunden og så løber ud og gemmer sig bag buske og
træer bliver også af og til brugt...

Og så er det faktisk ikke mere end 2 - 3 uger siden vi sad til
redningshundetræningen og snakkede om hjemmeværnets hunde og jeres
pejlingsopgave - det var faktisk også sjovt at prøve, selvom det ikke er
noget jeg har gjort noget i sidenhen .
___

> [...]
> at være under feltforhold.
> Men terrænnet er det samme som det du kender.

Det synes jeg da lyder som en SUPER-idé .
- Jeg vil også gerne hjælpe med at arrangere noget af weekenden, hvis der er
behov for det...

Man kan lære utrolig meget af at se og høre hvordan andre træner - og som vi
også så i Tirstrup i 1999, så er der ingen problemer med at man træner
forskellige programmer

Mht. faciliteterne, så synes jeg nu det var fint sidst, både mht.
indkvartering og forplejning - går ud fra at alle der melder sig kommer for
at træne hund og ikke for at leve i luxus . Arealerne er jo også helt i
top...

Hilsen
Carina

Fra : dorthe

Dato : 12-06-05 21:54

"Bjarne Østergård" <bja@ydicon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uddannnelse af hunde og hundefører stadig væk er aktive her i gruppen.
>
> Og kan man stadigvæk her i gruppen diskutere uddannelse af hundeførere og

Jeg var ny i gruppen i tiden op til du forsvandt - mest som læsende medlem
og jeg ønsker dig velkommen tilbage. Jeg ved godt at folk kan være
uenige om det meste, men jeg husker dine indlæg som noget der havde bund i
en masse erfaring og som jeg godt kunne lære af.

MVH Per, Odense

(Med korthåret vizsla, nu snart 3 år)

Fra : Per, Odense

Dato : 13-06-05 17:49

I meddelelse: 42aca0de$0$58743$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev dorthe bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> folk kan være uenige om det meste, men jeg husker dine indlæg som
> noget der havde bund i en masse erfaring og som jeg godt kunne lære

Så er jeg tilbage på "fritids-PCén" igen så i får lige et billede af hunden
--
MVH Per, Odense
Majflue:

Fra : JR 2610

Dato : 14-06-05 16:14

Og jeg er her også af og til
Med hundene Sif (lab-x og uddannet, nu pensioneret redningshund) og Dise
(shetland Sheepdog, stadig aktiv med agility og nu også hyrdning).
Meldte fra gruppen for nogle år siden pgr tonen og de efterhånden
fortærskede debatter... men har alligevel læst med fra sidelinien af og til

Mvh Ann K

Fra : Simon

Dato : 14-06-05 22:57

"Bjarne Østergård" <bja@ydicon.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu vil jeg gerne høre om nogen af dem jeg diskutereede med den gang ,ang.
> uddannnelse af hunde og hundefører stadig væk er aktive her i gruppen.

Velkommen tilbage - husker dine svar som meget, meget kompetente!

Jeg er selv lige vendt tilbage til gruppen, men savner klart lidt flere
"trænings"indslag.

Selv har jeg en pensioneret terrier - Robin, som jeg har trænet lydighed
(DKK klasse 3) og spor med og en border collie på halvandet år - Kimmi.
Kimmi træner jeg lydighed (DKK klasse 2 pt) og spor med, kæresten er ved at
uddanne hende til redningshund. Derudover løber hun agility.

Jeg er lydigheds- og hvalpeinstruktør i DKK, kreds 6 og hjælper trofast til
på Brandskolen i Århus som figurant for redningshundene - venter bare på at
få en hund mere, så jeg også kan komme igang med at træne.

-Trine

Fra : K. Schoubo

Dato : 19-06-05 14:18

Hej Bjarne !!

Det var da sjovt du lige skulle dukke op her. Selv er det flere år siden jeg
har været inde her i NG. Jeg tænker stadig på vores tur i Tirstrup, hver
gang jeg kører forbi området.
Min retriever er nu 5 ½ år og jeg tror jeg kan takke dig og de andre
deltagere for at jeg har fået så god en hund. Han var kun en hvalp dengang,
som jeg havde svært ved at få til at makke ret
Grunden til at jeg kikkede forbi herinde er, at vi overvejer at anskaffe os
en hund nr. 2 nu. Jeg har lidt kik på racen King Charles - men jeg overvejer
også måske at finde en 1-2 år gammel hund i stedet for at starte forfra med
en hvalp - måske fra Tingskoven.
Hvis du finder på at lave et træf igen a la sidst - er jeg bestemt med på
ideen.

Hilsen Kirsten (kschoubo@post11.tele.dk)