Problemer med visning i Firefox
Fra : Anders K.

Dato : 11-06-05 09:22

Hej!
Jeg er i gang med at lave hjemmeside, som hedder www.anigif.dk og
det går også fint! Jeg ser den hele tiden gennem IE, men da jeg
lige her i dag så den "gennem" firefox var der gået et eller
andet galt!
Min overskrift var rykkket længere ned, mens alt det andet stod
på sin plads!
Hvad kan det skyldes?
Mit stylesheet lige med teksten til overskriften er:
h1{
font-family: Tahoma, Arial, Sans-serif;
font-size: 75px;
}

Headerens (den blå boks) ser sådan ud:
#header{
background-color: #0066CC;
position: absolute;
top: 0px;
left: 0px;
width: 100%;
height: 109px;
}

Og selv boksen ser sådan ud:
<h1>&nbsp;<a href="http://www.anigif.dk" style="color: black;
text-decoration:none;">Anigif.dk</a></h1>

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Anders - www.anigif.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-06-05 15:24

Anders K. wrote:
> [...]
> det går også fint! Jeg ser den hele tiden gennem IE, men da jeg
> lige her i dag så den "gennem" firefox var der gået et eller

I din css skal du tilføje dette til din h1-definition: margin:10px;

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Anders K.

Dato : 11-06-05 18:54

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> I din css skal du tilføje dette til din h1-definition: margin:10px;

TAK!
Satte den godt nok kun til 9px, men nu virker det..

//Anders

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 20:05

Hej,,,Jeg har samme problem på min www.SafeKey.dk men kan altså ikke finde
fejlen...
Anyone???
Rene

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-06-05 22:23

Old Code dude wrote:
> Hej,,,Jeg har samme problem på min www.SafeKey.dk men kan altså ikke
> finde fejlen...
> Anyone???

Jeg ser 2 fejl på den side:

Den er for bred til et browservindue på 800 px bredde

Du vil bestemme farven på brugerens scrollbar.

Sidstnævnte fejl virker dog ikke i min standardbrowser - æv bæv.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 21:23

Hej og tak for dit svar...
Hvor "bred" skal det så være hvis 800 er for meget`?

Hvor finder du den Scroll farve indstilling?

Mvh
Old Code dude.

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-06-05 22:49

Old Code dude <Only in group> skrev:

> Hvor "bred" skal det så være hvis 800 er for meget?

Så bred at der ikke kommer vandret scrollbar på 800x600 - og
helst så fleksibel som mulig i bredden.

> Hvor finder du den Scroll farve indstilling?

Den har du øverst i http://www.safekey.dk/css/style.css - har du
ikke selv lavet det?

Se også:
http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.safekey.dk&warnings=yes&spider=yes

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 23:27

> Så bred at der ikke kommer vandret scrollbar på 800x600 - og
> helst så fleksibel som mulig i bredden.

Tak... Det havde jeg gættet....Men jeg ledte efter en bestemt brede
måske...Jeg prøver mig frem ))

> Den har du øverst i http://www.safekey.dk/css/style.css - har du
> ikke selv lavet det?

Nej faktisk ikke...Det er en god ven der har lave det....

> Se også:

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.safekey.dk&warnings=yes&spider=yes

Ok...Takker...Tak for hjælpen.
Mvh
Rene

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-06-05 00:33

Old Code dude <Only in group> skrev:

> http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.safekey.dk&warnings=yes&spider=yes
>
> Ok...Takker...Tak for hjælpen.

Det var ment som en hjælp til selvhjælp, så du får rettet op på
fejlene. Får du det rettet, er der større mulighed for at det også vil
fungere i Firefox og andre browsere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk