Værdibokse på campingpladser.
Fra : K. H. Hansen

Dato : 11-06-05 08:16

På campingpladserne har de så travlt med at sætte mange aktiviteter op til
campister.

Hvornår mon cmpingpladsejerne bliver så fornuftige, at de sætter bokse op
inde i receptionen.

I dag stod det at læse i Kør Godt, et tillag til Jydske Vestkysten, om biler
og camping, at især i Nordjylland, har været så mange indbrud, nemlig 125
indbrud det er registreret.

Tyvene har udlukkende været ude efter kontanter, de havde ikke taget
fladskærme, fotoudstyr eller computere.

De ofre penge på så meget pjat, hvad med, om de begyndte at tænke på
sikkerheden også.

Et antal sikkerhedsbokse svarene til de antal pladser de havde, burde måske
være et krav til en campingplads.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-06-05 16:59

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkerheden også.
>
> Et antal sikkerhedsbokse svarene til de antal pladser de havde, burde

I det snart pengeløse samfund er der ikke meget at lægge i en værdiboks -
og
hvis boksen skal have nogen egentlig sikkerhedsværdi, så taler vi om en
ganske betragtelig investering. Det nytter jo ikke, at et alm. koben kan
lukke 100 bokse op på 20 minutter.

Og hvem skal nu betale for dette. Sikkerhedsskabene skal jo være godkendt
af
forsikringsselskaberne, for ellers er der ingen dækning når/hvis de brydes
op - og sådanne skabe med koster rigtig mange penge.

Hvordan er campingfatter sikker på at tjene denne investering hjem ???
Hvem
vil betale 50,- kr. pr. uge for at leje en boks, når man er gået over til
plastickort??

Tyver der bryder ind i vores vogn vil ikke finde kontanter - sådan ud over
de småpenge der ligger i et bæger. Og det er typisk det de finder,
tyvende.
Vi havde på vores campingplads indbrud i 15 vogne for 4-5 år siden, og
resultatet var 3-4 fiskestænger, en hobbykniv og vel 100,- kr. i
bademønter.

Hvordan vil indkøb af dyre sikkerhedsbokse gøre noget evd dette ?? Vi har
da ingen kontanter liggende - og da slet ikke, når vi ikke er i vognen -
det
tidspunkt, hvor tyverierne foregår.

/Flemming U

Fra : Svein Høvik

Dato : 12-06-05 17:05

Flemming Udbjørg wrote:
> [...]
> da ingen kontanter liggende - og da slet ikke, når vi ikke er i vognen -

Enig - det er antakelig ikke marked for en slik ide, selv om den i
utgangspunktet er god. Selv har jeg kjøpt et lite pengeskap med kodelås
(og en reservenøkkel, selvfølgelig) i autocamperen. Skapet er montert
under et sete med gjennomgående bolter gjennom gulvet. Dette er
selvfølgelig ingen god sikkerhet om hele bilen blir stjålet, men en gjør
det mye vanskeligere for tyven å få med seg noe på kort tid og ubemerket
når en står parkert eller er inne på en campingplass.

Svein

Fra : K. H. Hansen

Dato : 13-06-05 20:56

Nej det er det nok ikke, de vil hellere invistere i badeland og tivolier.

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-06-05 08:40

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> "K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> måske

Problemet er jo ikke de småpenge de finder i campingvognen men de skader
de laver på campingvognen det vil de gøre uanset nok så mange
verdibokse.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe