FTP opsætning
Fra : LB

Dato : 10-06-05 22:14

Hej NG

Jeg kan ikke få adgang til min ftp- pc1(Cesarftp)

Kører som følger Kabelmodem>>SPA2100(iptelefoni)>>D-link 624 router >>pc1 og
1 bærebar
opsætning af D-link 624 router har jeg styr over (tror jeg) det kniber
opsætning af SPA2100

Det kørte for mig da jeg ikke havde iptelefoni Kabelmodem>>D-link 604 router
og AP pc1 + 1bærebar

Lidt hjælp tak
mvh
LB

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 10-06-05 23:01

> [...]
> opsætning af SPA2100
>
> Det kørte for mig da jeg ikke havde iptelefoni Kabelmodem>>D-link 604

Hvordan med iperne ?

Kan de pinge hinanden de to maskiner?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-06-05 23:40

LB wrote:

> Hej NG
>
> Jeg kan ikke få adgang til min ftp- pc1(Cesarftp)
>
> Kører som følger Kabelmodem>>SPA2100(iptelefoni)>>D-link 624 router >>pc1 og
> 1 bærebar

Betyder det ikke, at du faktisk har to routere? Jeg
kan forestille mig, at den D-link kunne udskiftes
med en switch. Desværre tiviler jeg på, at det ville
løse dit problem.

> opsætning af D-link 624 router har jeg styr over (tror jeg) det kniber
> opsætning af SPA2100

Jeg har kun en enkelt gang prøvet at opsætte en IP
telefon adaptor med indbygget router, og jeg er ikke
sikker på, om det var samme slags. Så vidt jeg husker
var der ikke særligt mange muligheder i opsætningen.

Måske vil det være nemmere at opnå et tilfredsstillende
resultat, hvis du lader være med at bruge IP telefon
adaptoren som router.

Har du overvejet at sætte D-link routeren tilbage til
kabelmodemet og så sætte IP telefon adaptoren på som
var den endnu en PC på lokalnettet? Så skal du
selvfølgelig åbne for de nødvendige porte i D-link
routeren, så IP telefonen kan bruges. Og hvis D-link
routeren har mulighed for QoS bør det også konfigureres
så IP telefonen får den højeste prioritet.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Robert Piil

Dato : 10-06-05 23:58

On Sat, 11 Jun 2005 00:40:12 +0200, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Og hvis D-link
>routeren har mulighed for QoS bør det også konfigureres
>så IP telefonen får den højeste prioritet.

Det har den ikke.
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : LB

Dato : 11-06-05 08:04

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Betyder det ikke, at du faktisk har to routere?

Ja det er rigtig

> [...]
>
> Måske vil det være nemmere at opnå et tilfredsstillende
> resultat, hvis du lader være med at bruge IP telefon

Telsome siger at SPA2100 skal sidde først pga Qos,så det vil jeg gerne
forsætte med

> [...]
> routeren har mulighed for QoS bør det også konfigureres
> så IP telefonen får den højeste prioritet.

Info
SPA2100 ip 192.168.5.1
D-link 624 ip 192.168.5.3 (192.168.0.1)
Gateway ip 192.168.5.1
Pc1 ip 192.168.0.100 (ftp)
Gateway ip 192.168.0.1

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 13-06-05 20:11

> Info
> SPA2100 ip 192.168.5.1
> D-link 624 ip 192.168.5.3 (192.168.0.1)
> Gateway ip 192.168.5.1
Tildeler din dlink dynamisk iper, eller hvad står de 192.168.0.1 for ?

vh
jeppe

Fra : LB

Dato : 13-06-05 21:25

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse
> Tildeler din dlink dynamisk iper, eller hvad står de 192.168.0.1 for ?

Ja den gør ,192.168.0.1 er lan ip står der i status
mvh
LB

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 16-06-05 20:05

> Ja den gør ,192.168.0.1 er lan ip står der i status
> mvh

Prøv at give din ftp adressen 192.168.0.1 og lad din d link dele adresser ud
fra 192.168.0.2 for er ikke sikker på du kan lave en fast ip i en range
dlinken bruger.

Ikke sikker men prøv det.

vh
jeppe

Fra : Calle.

Dato : 11-06-05 08:30

LB wrote:
> [...]
> opsætning af SPA2100
>
> Det kørte for mig da jeg ikke havde iptelefoni Kabelmodem>>D-link 604

få en til at tjekke om der er forbindelse eksternt fra, det D-link spærer
normalt for loop back

--
Calle.

Fra : LB

Dato : 13-06-05 10:11

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> få en til at tjekke om der er forbindelse eksternt fra, det D-link spærer
> normalt for loop back

Der er ingen forbindelse eksternt
LB