Atlon XP eller Sempron på et MSI KT880 Del~
Fra : Peter

Dato : 10-06-05 21:36

Hej.

Jeg har et par spørgsmål, og en link til at bakke et mit spørgsmål op
med......
Jeg skal have en ny processor i min PC, inden AMD stopper med at lave socket
A processorer....
(og det sker vel snart...?)
Jeg går primært efter en med mindst mulig varmeudvikling, da jeg ikke gider
støj.
Den skal højst afgive varme svarende til min gamle Atlon T-bred XP1800.
Men samtidig skal den gerne yde en del mere end den gamle....

Nå, men jeg kikker lidt rundt og finder at er kommet nye processorer til
Socket A, Sempron....
Og jeg tjækker om de kan side i mit bundkort (MSI KT880 Delta-FSR) via
nedenstående link, og ja det kan de, men kun den udgave med 333FSB ser det
ud til:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=sempron
kan det virkelig passe ??

Mit andet spørgsmål:
Ligger Sempron på samme niveau som Duron gjorde, eller er det en
"mellemting" imellem Duron og den rigtige Atlon XP ??

Vil jeg få meget mere ud af at købe en Atlon XP processor ??
Jeg tænker at købe den størst muligt inden for den fastsatte varmeafgivelse.

Endelig, nogle af Atlon XP processorne heder nu Model 10, hvad er blevet
bedre siden model 6 (som jeg mener at min XP1800 T-bred hed) ??

Mvh.
Peter

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 10-06-05 22:18

Peter skrev:
> [...]
> XP1800.
> Men samtidig skal den gerne yde en del mere end den gamle....
[SNIP]
> Og jeg tjækker om de kan side i mit bundkort (MSI KT880 Delta-FSR) via
[SNIP]

Eftersom dit bundkort kan justere multiplier og FSB, er valget nemt.
Køb en Athlon XP mobile. F.eks. 2400+ 35 W modellen.

Den kan overclockes efter forgodt befindende, læs de nyeste tråde i

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Peter

Dato : 10-06-05 22:41

Hej.

Tak for info.....

Der er desværre to XP-M 2400 inde på edbpriser, hvilken en er det mon jeg
skal have fat på ??

Mvh.
Peter

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 11-06-05 00:05

Peter skrev:
> Der er desværre to XP-M 2400 inde på edbpriser, hvilken en er det mon
> jeg skal have fat på ??

Den dyre. Producent varenummer AXMD2400FJQ4C om du vil.

Den anden er vist 45 Watt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Peter

Dato : 11-06-05 07:32

Hej.

Ok, tusind tak for info.....

Den er i restordre alle steder ser det ud til, men det må trods alt betyde
at de regner med at den kommer igen....
Så sådan en må jeg have....

Mvh.
Peter