MS Windows
briani 27239
Problemer med W2K Server netværk på TDC AD~
Fra : Tommy Larsen

Dato : 10-06-05 19:42

Hejsa!

Jeg har fået sat en Windows 2000 Server op på arbejdet for noget tid siden,
og den kører noget hjemmeside-halløj. Mit problem er at dem jeg har snakket
med, som kører TDC ADSL, ikke kan forbinde til den - alle andre kan fint!
Det eneste jeg kan komme i tanke om, skulle være hvis serveren "smager" på
den indkommende IP-adresse og forsøger at omsætte den til noget andet, men
det er alligevel for langt ude :/

Jeg sidder selv med en TDC adresse (hvilket serveren også er forbundet med),
og jeg kan hverken Remote Desktop'pe, se siderne på maskinen eller noget som
helst andet - der kommer ganske enkelt ikke svar tilbage, ser det ud til.
Jeg har endda prøvet at give maskinen en anden offentlig IP adresse, men
lige fedt hjalp det - det der tricker mig mest, er altså at alle der ikke
kan komme i kontakt med den, er TDC ADSL kunder! Vi har 5 andre maskiner
stående, som alle fint svarer på alt, hvad jeg har åbnet i vores firewall -
derfor mener jeg at problemet MÅ ligge i W2K konfigurationen, er der nogen
af jer, der har nogle goe' ideer?

Adressen til den er BTW www.print-online.dk, hvis nogen har lyst til at se
om de kan connecte - hvis det virker står der noget med "Velkommen til
Optimaker....", andre får sikkert "Siden kan ikke vises" efter noget tid :(

Mvh. Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 19:55

"Tommy Larsen" <tl@brix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om de kan connecte - hvis det virker står der noget med "Velkommen til
> Optimaker....", andre får sikkert "Siden kan ikke vises" efter noget tid

Jeg tør overhovedet ikke komme med noget bud, er selv målløs. Forsøgte først
connect, med det af dig forudsagte resultat, men "skjulte" mig så bag en
proxy, og bingo:

"From this page the Optimaker Interface can be opened as well as the System
Administration Interface.
Just click the links below.

To link Optimaker from other web pages, simply copy the link from the source
code of this page and adapt it to fit your purpose."

Spooky.
mvh
Ebbe

Fra : Tommy Larsen

Dato : 10-06-05 20:14

> [...]
> proxy, og bingo:
>
> "From this page the Optimaker Interface can be opened as well as the

OK - sidder du også med en TDC forbindelse?? Og hvordan / hvilken proxy
brugte du for at kunne komme "på"?

PS: Jeg havde observeret problemet for lang tid siden, men skød på at det
var min egen VPN forbindelse, der gik "på tværs", men er blevet noget
klogere - og alligevel ikke!

Mvh. Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 20:23

"Tommy Larsen" <tl@brix.dk> skrev i en meddelelse

> OK - sidder du også med en TDC forbindelse?? Og hvordan / hvilken proxy
> brugte du for at kunne komme "på"?

Ja, jeg er på TDC, og jeg brugte den "indbyggede" IP-scramble i Ad-muncher.
Den vælger en tilfældig proxy ud fra en liste som A-m opbygger.
Jeg føler mig ikke spor klogere, nærmere et stort spørgsmålstegn

mvh
Ebbe

Fra : Tommy Larsen

Dato : 10-06-05 20:58

> [...]
> Den vælger en tilfældig proxy ud fra en liste som A-m opbygger.
> Jeg føler mig ikke spor klogere, nærmere et stort spørgsmålstegn

Prøvede lige at hente AdMuncher, og ganske rigtigt.... Jeg kom på med det
samme!!!

Nu er gode dyr ved at være rådne - er det min server, der er konfigget
forkert, eller er det TDC, der har et problem med deres netværk? Nok
alligevel næppe TDC, eftersom jeg kan accesse de andre maskiner i vores
tildelte IP scope, og jeg har prøvet at give maskinen en anden offentlig
adresse :/ Men hvordan i alverden den kan sortere TDC kunder fra af sig
selv - det fatter jeg ikke en bjælde af!

Mvh. Tommy

Fra : Tommy Larsen

Dato : 10-06-05 21:33

OK - nu er min forvirring TOTAL! Jeg har lige prøvet at hoppe på maskinen
via Remote Desktop - via min alm. PC på arbejdet. Der prøvede jeg at accesse
en hjemmeside, jeg har kørende på min private PC - samme resultat, dvs.
ingen forbindelse??!!?! Dvs. det er både indgående og udgående, TDC imellem,
der ikke virker på den maskine - argh!!!

/Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:30

> [...]
> adresse :/ Men hvordan i alverden den kan sortere TDC kunder fra af sig
> selv - det fatter jeg ikke en bjælde af!

Beats me ?? Medmindre den er "overfølsom" overfor TDC, evt. har racistiske
tilbøjeligheder
Jeg tør ikke engang skyde på hvilken gruppe der måske kunne gemme folk med
viden udi disse særheder. Håber det lykkes.

GL
mvh
Ebbe

Fra : Tommy Larsen

Dato : 10-06-05 22:00

Jeg fandt fejlen..... Efter at have Googlet på både det ene og det andet,
slog det mig.... Der er 2 netkort i den server, og det ene stod med en
offentlig IP adresse (pga. noget licens-værk, der tjekker MAC-adresse og IP
adresse) - gav den en bogus-adresse, da det ikke bruges til andet, og nu
virker det :)

Pheeeew, det er sgu ikke altid nemt, det med de dersens computere ;)

Thanx for the help :)

/Tommy