MS Windows
briani 27239
xp bruger 10 minutter på at komme igeng
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-06-05 16:11

Hejsa,

Har en gammel maskine: Unique Intel Celeron 400 hmz, 320 mb ram og en gammel
6.4 gb hd.

Når jeg tænder den står den med strøm på i 10 minutter inden xp loades.
Skærmen tænder ikke ...

Nogen bud?

Det er en frisk installation.

ras

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 10-06-05 22:24

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> gammel 6.4 gb hd.
>
> Når jeg tænder den står den med strøm på i 10 minutter inden xp loades.

Umiddelbart lyder det jo ikke som et XP problem hvis det ikke er windows der
tager så lang tid om at loade... hvis du ej ser bios eller noget ved boot..
ville jeg nok tjekke hardware først.. evt fjerne disk helt og se hvordan den
så "booter" aka fejler..

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 11-06-05 09:26

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der tager så lang tid om at loade... hvis du ej ser bios eller noget ved
> boot.. ville jeg nok tjekke hardware først.. evt fjerne disk helt og se

- nej det jo nok ikke en windowsfejl. Men kan det tænkes at maskinen blot er
meget længe om at finde xp på disken? Jeg kan fint få BIOS frem ... men
altså først når computeren har stået tændt i 10 minutter sker der noget på
skærmen - ja skærmen tænder ikke engang. Den står bare i standby-mode ...

ras

Fra : Ole C

Dato : 12-06-05 21:56

rasmus.carlsen skrev blandt andet:

> ... men altså først når computeren har stået tændt i 10 minutter
> sker der noget på skærmen - ja skærmen tænder ikke engang. Den står
> bare i standby-mode ...

Skærmen burde jo "tænde" før alt andet. Mon ikke du skulle kigge nærmere på
dit grafikkort?

--
vh
Ole C

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 13-06-05 13:24

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Skærmen burde jo "tænde" før alt andet. Mon ikke du skulle kigge nærmere
> på dit grafikkort?

- hvorfor skulle den det? Skærmen er på standby og når jeg tænder for
computeren går skærmen igang ... men det kan den jo ligesom ikke gøre FØR
jeg har tændt computeren. Hvorfor skal jeg kigge på grafikkortet?

ras

Fra : Ole C

Dato : 13-06-05 14:37

> [...]

> computeren går skærmen igang ... men det kan den jo ligesom ikke gøre
> FØR jeg har tændt computeren. Hvorfor skal jeg kigge på grafikkortet?

Citat: "... men altså først når computeren har stået tændt i 10 minutter
sker der noget på
skærmen - ja skærmen tænder ikke engang. Den står bare i standby-mode ..."

Nu skriver du at skærmen går igang når du tænder computeren.
Hvilken af versionerne gælder?

--
vh
Ole C

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 13-06-05 18:25

> [...]

- det var blot for at illustrere rækkefølgen ...

> [...]
> skærmen - ja skærmen tænder ikke engang. Den står bare i standby-mode ..."
>
> Nu skriver du at skærmen går igang når du tænder computeren.

- jeg tror det handler om den gamle strømforsyning og teknologien i de
daværende tænd-og-sluk-knapper ... jeg prøver med den originale win98 og ser
om det gør en forskel.

ras