Rembrandts' pensionsopsparing...?
Fra : Holm

Dato : 10-06-05 15:52

Vi var lige et par stykker der kom til at snakke om bandet Rembrandts

Så vist vi husker, har de kun haft to regulære hits, nemlig Thats
Just the Way It Is Baby, og især I'll Be There For You (fra
Friends...)

Er der nogen der har et skud på, hvad Rembrandts mon har tjent på
deres lille, diskrete Friends-jingle?

Fra : Lars Petersen

Dato : 10-06-05 17:26

Er der nogen der har et skud på, hvad Rembrandts mon har tjent på
deres lille, diskrete Friends-jingle?

Mon ikke "KASSEN" er ganske dækkende?

/lars

Fra : Frede Hansen

Dato : 10-06-05 18:53

"Lars Petersen" <7erSLETDETHERDA@cyanide.dk> wrote in news:42a9bf91$0$73203
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Er der nogen der har et skud på, hvad Rembrandts mon har tjent på
> deres lille, diskrete Friends-jingle?
>
> Mon ikke "KASSEN" er ganske dækkende?
>
> /lars

Måske ikke så meget igen, ihvertfald ikke i USA på pladesalg.
I en VH1 special om film og tv serie musik gik de på gaden
med det simple spørgsmål:
Hvem har lavet kendingsmelodien til Friends ?
Ikke en eneste anede det, de kunne synge den men ikke svare på
hvad at gruppen hed.
Da VH1 så svarede for dem: Rembrands, så kom spørgsmålet:
Jammen var det ikke dem der engang hittede med: Thats just it is baby ???
--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-06-05 21:46

Frede Hansen wrote:
> [...]
> med det simple spørgsmål:
> Hvem har lavet kendingsmelodien til Friends ?
> Ikke en eneste anede det, de kunne synge den men ikke svare på

Det er vel også ligegyldigt om der er nogen der ved hvem der har lavet
den eller ej.
Så længe The Rembrandts får deres royalties hver gang der ruller et
Friends afsnit over skærmen et sted i verden, eller der bliver solgt en
DVD boks så er de nok glade.

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-06-05 01:13

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> Så længe The Rembrandts får deres royalties hver gang der ruller et
> Friends afsnit over skærmen et sted i verden, eller der bliver solgt

Det plejer at være sådan at man får et engangs-beløb for den slags.

Ham lavede jinglerne til Lykkehjulet på TV2 f.eks., fik så vidt jeg ved
et engangsbeløb.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-06-05 14:12

On Sat, 11 Jun 2005 02:13:08 +0200, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Det plejer at være sådan at man får et engangs-beløb for den slags.
>
>Ham lavede jinglerne til Lykkehjulet på TV2 f.eks., fik så vidt jeg ved
>et engangsbeløb.

Well, hvis man er medlem af KODA, er man vist ret godt dækket ind mht.
royalties. Det er vist noget med, at KODA slet ikke tillader at deres
medlemmer sælger retten til deres musik på den måde.

Jeg kender i hvert fald til et eksempel, hvor et lille, dansk
spilfirma (http://oddlabs.com) måtte finde en udenlandsk musiker til
at lave spilmusik for dem, fordi KODA krævede et royalty-beløb per
downloaded spil (selv for demo versionen, som er gratis), og ikke
ville tillade et engangsbeløb.

--
Kasper Aae

Fra : Steen Jensen

Dato : 11-06-05 20:40

Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote:

> Thats just it is baby ???

Jo, var det ikke deres gennembrud?
Den hed vist Two Princes, gjorde den ikke?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Per Madsen

Dato : 10-06-05 22:15

Holm <ssholm@gmail.com> wrote:

> [...]
> Friends...)
>
> Er der nogen der har et skud på, hvad Rembrandts mon har tjent på

Har lidt om det her:

http://www.ink19.com/issues/january2004/interviews/dannyWilde.html

Citat:"Unusually for a duo that always wrote its own stuff, the
Rembrandts weren't even listed as writers on the song, either.

"To this day, we only get performance royalties, not publishing splits
for the TV version of the song," Danny reveals. "I mean, it wasn't
actually a song Phil and I even wrote. We had credit on it, but Michael
Skloff, musical director for the show, came up with the tune and Allee
Willis, [plus others such as show creators Marta Kauffman and David
Crane] came up with the lyrics.

"All they had was a 30-second verse and a chorus, so we tweaked the
lyrics a little bit, Phil came up with the signature riff at the start
of the song, and we went back a few days later and recorded the verse
and the chorus."

....der står også, at de solgte 2 mill. albums med "I'll be there..."
på....Det kan de jo sikkert nok klare sig for et stykke tid

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Holm

Dato : 11-06-05 23:36

Det mener jeg var Spin Doctors, men jeg er ikke 100% sikker.

Fra : Per Madsen

Dato : 12-06-05 00:29

Holm <ssholm@gmail.com> wrote:

> Det mener jeg var Spin Doctors, men jeg er ikke 100% sikker.

Jeps...det var Spin Doctors!

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk