MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Møj irriterende
Fra : Mike

Dato : 10-06-05 14:37

Jeg har haft installeret Opera 8.0, bare fordi jeg lige ville prøve den
browser... Jeg har afinstalleret den igen, men den har efterladt et
irriterende problem. Nogle reklamebannere kan jeg ikke se. Der hvor der
skulle ha' været en banner reklame, som et eller andet script, står der bare
"Denne side kan ikke vises". Der er f.eks. inde på www.pcworld.dk. I nogle
tilfælde går det ud over funktionerne på websteder.

Jeg har forsøgt alle mulige indstillinger i Explore, jeg har afinstalleret
Java, og installeret igen. Jeg kan heller ikke få lov til at installere
Explore igen, da den bare siger jeg har den nyeste version, og at setup ikke
vil fortsætte.... Lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få det til at virke
som det skal....

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

MVH
Mike

Fra : Jack

Dato : 10-06-05 15:36

"Mike" <hr_mike@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> vil fortsætte.... Lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få det til at virke
> som det skal....
>
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Har du prøvet systemgendannelse ? hvis altså du kører Xp....

Hvordan afinstalerde du ?? prøv evt. at geninstalere og så fjern via
kontrolpanel, hvis ikke du gjorde det første gang..

Fra : Mike

Dato : 10-06-05 21:12

"Jack" <gopot****@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet systemgendannelse ? hvis altså du kører Xp....
>
> Hvordan afinstalerde du ?? prøv evt. at geninstalere og så fjern via
> kontrolpanel, hvis ikke du gjorde det første gang..

Jeg har afinstalleret via tilføj/fjern programmer. Ja Systemgendannelse har
jeg også prøvet, men det virker ikke

MVH
Mike

Fra : Holm

Dato : 10-06-05 15:45

Det bliver et skud...
Det kan tænkes, at Opera har en indbygget reklame-blocker, som
fungerer ved at blackliste nogle af de mere gængse reklame-servere.

Hvis funktionen bibeholdes selv efter at Opera er ude af døren, kan
det evt. hænge sammen med, at Opera har modificeret din 'hosts' fil.
hosts-filen er en tekst-fil, der groft sagt giver mulighed for at lave
nogle specifikke referencer mellem domæner og IP-adresser.

Check evt. indholdet af hosts-filen ved at lave en genvej på dit
skrivebord med indholdet: (Det er 1 linje ... satser på du har WinXP)
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts"

Denne linje åbner din hosts-fil med notepad.

Som standard indeholder den udelukkende noget beskrivelse med #'er
foran, og så linjen:
127.0.0.1 localhost

Hvis filen er proppet med alt muligt andet, bør det løse dit problem
at slette resten...

Fra : Mike

Dato : 10-06-05 21:17

Ja du har ret, den fil er stop-fyldt med alt muligt crap... Hvad er det du
siger jeg lige præcist skal gøre?

Fra : Mike

Dato : 10-06-05 21:34

Hej Holm

Tak skal du fandme ha', du har løst mit problem

MVH
Mike

Fra : Jack

Dato : 10-06-05 21:52

Prøvede lige at at lave omtalte genvej, og min ser da lidt anderledes ud
end beskrevet, sender et billede dk.binaer, vis Holm gider kaste et blik på
den ??

Jack

Fra : Holm

Dato : 11-06-05 13:55

yes :)
Den 'mangler' standard-referencen mellem 127.0.0.1 og localhost.
Det kan fx. være fordi Internet Information Services ikke er
installeret (under WinXP)

Der optræder herefter en (i øjeblikket tom) sektion som Spybot vil
bruge til at blokere for servere, der efter deres mening ikke har rent
mel i posen, altså browser-hijackere el. lign.

Rent praktisk vil en adblocker f.eks. lave en linje der hed...
127.0.0.1 reklameserver.dk
.... og hermed bilde windows ind, at din browser skal lede efter
reklameserver.dk på din egen maskine. Der findes den jo selvfølgelig
ikke, og derfor får man de her 'Siden kan ikke vises' firkanter på
mange sider.

Det ser jo lidt underligt ud, men til gengæld afvikles evt. ondsindede
scripts ikke, og din båndbredde bliver ikke brugt på at hente
reklamerne.

Det er tanken :)

Fra : Holm

Dato : 11-06-05 13:55