Eheim spandpumpe
Fra : Silverflame

Dato : 01-06-01 22:31

Hej NG.

Jeg har lige købt et brugt akvarie og der fulgte en spandpumpe med, Eheim
2117. Jeg har dog aldrig brugt spandpumper før og der fulgte ingen manual
med. Hvordan bruger man den? Hvilket filtermateriale skal der i? Skal
spanden fyldes med vand før den tilsluttes? Andet?
På forhånd tak,
SF.

Fra : Jimmi Iversen

Dato : 02-06-01 09:34

Hej
Det samme her, hvis du hører noget så send gerne videre!!

Hilsen Jimmi

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 02-06-01 09:58

Silverflame skrev:
> [...]
> med. Hvordan bruger man den? Hvilket filtermateriale skal der i? Skal
> spanden fyldes med vand før den tilsluttes? Andet?

Udmærket pumpe du har fået med der.
Hvordan et spandfilter pakkes er beskrevet vidt og bredt i akvarie-
literaturen.
Her er en side med svar på mange af de almindeligste spørgsmål:
http://www.eheim.com/faq.html

Bl.a. kan du på denne adresse finde alle Eheim-manualerne:
http://www.eheim.com/faq_man.html

Hvis der ellers er nogle helt konkrete problemer eller spørgsmål,
som du ikke kan finde svar på der må du jo skrive igen.

Mvh Jonas

Fra : Silverflame

Dato : 02-06-01 13:45

Jeg takker og bukker! Lige det jeg manglede!
MVH SF.

Fra : Silverflame

Dato : 02-06-01 14:05

> Jeg takker og bukker! Lige det jeg manglede!
> MVH SF.

Hehe... dér tog jeg vist fejl... Jeg kan ikke finde manualen på siden! Der
er en model 2217, men på min står der 2117... og den eksisterer ifølge siden
åbenbart ikke. Er der nogen der kender den? Og kan hjælpe?
MVH SF.

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 02-06-01 14:44

Silverflame skrev:

> Hehe... dér tog jeg vist fejl... Jeg kan ikke finde manualen på siden! Der
> er en model 2217, men på min står der 2117... og den eksisterer ifølge siden
> åbenbart ikke. Er der nogen der kender den? Og kan hjælpe?

Ups, jeg læste faktisk dit første indlæg som "2217". 2117 har jeg aldrig hørt
om. Hvordan ser den ud? Er det mon en gammel model af 2217? Står
der ellers noget på pumpen om ltr/time eller andet?

Mvh Jonas

Fra : Silverflame

Dato : 03-06-01 09:38

Jeg tror bestemt det må være en gammel model. Der står følgende på den:
Typ 2117
Pumpe/Heizer 1517 03 993
Volt 220~
Hz 50
Heizer Watt 210
Pumpe Watt 14
H max. m 1,50
L/h 840

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 03-06-01 10:00

Silverflame skrev:
> Jeg tror bestemt det må være en gammel model. Der står følgende på den:
> Typ 2117
> Pumpe/Heizer 1517 03 993
> Volt 220~
> Hz 50
> Heizer Watt 210
> Pumpe Watt 14
> H max. m 1,50
> L/h 840

Altså forgængeren til 2217, men åbenbart med indbygget varmelegeme.
Det er jo nok ikke så tosset endda, men måske lidt voldsom til 250L,
det afhænger af hvad du vil med akvariet...
Har du fundet ud at få den pakket?

Mvh Jonas

Fra : Silverflame

Dato : 03-06-01 18:35

Hehe... den er nu ikke til mit 250 liters. Jeg har lige købt et 780 liters
og det var der, jeg fik pumpen med. Faktisk er den for lille til det, men
jeg supplerer med et powerhead på 1800 l/t. Jeg ved stadig ikke helt hvordan
jeg skal pakke den, men det kommer nok... Der er stadig lidt arbejde på
akvariet før det er klart.
MVH SF.

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 03-06-01 18:55

Silverflame skrev:
> Hehe... den er nu ikke til mit 250 liters. Jeg har lige købt et 780 liters

Ups. Jeg ved da heller ikke lige hvor jeg havde det med 250L fra :)

/Jonas