Kattepension, hvor længe?
Fra : Ditte Hansen

Dato : 10-06-05 13:24

Hej

Jeg skal flytte til Stege til september, og Emma skal måske med.
Grunden til at jeg skriver måske er, at jeg skal på 7 skole ophold fordelt
på 3 år, opholdene er fra 1-4 ugers varighed.
Vil det ikke være synd for Emma at være i pension i 4 hele uger, måske med
mulighed for at komme hjem i weekenderne?
Kender ingen der kan passe hende, og da jeg i tre måneder havde Emma sammen
med en anden kat, hvor de ikke blev gode venner, synes jeg måske det er synd
for hende.

Nogle der har erfaringer?

Hilsen Ditte

Fra : Gainsbourg

Dato : 10-06-05 16:04

7 ophold af 1-4 ugers varighed fordelt på 3 år synes jeg altså ikke er
uforsvarligt. Selvfølgelig ville det da være bedre hvis Emma kunne blive
passet hjemme hos dig, sådan at der kom een forbi hver dag og fodrede,
skiftede kattebakke og kælede i de dage du ikke var hjemme - men hvis det er
umuligt at finde en bekendt, ven eller nabo der kan hjælpe (evt. mod
betaling), så er kattepension jo det næstbedste.

Jeg vil så råde dig til at finde en pension der holder kattene i HVER sit
bur og abslolut ikke een af de pensioner, hvor en masse dyr tusser mere
eller mindre tilfældigt rundt mellem hinanden i et stort virvar, for det
tror jeg ville stresse hende alt for meget.

Start i god tid med at lede på nettet og lignende og når du har fundet et
par steder som du synes ser ok ud, så tag ud og se på forholdende før du
afleverer Emma. Jeg tror også at du vil have gode muligheder for at
forhandle en bedre pris, når det er så forholdsvis mange gange det drejer
sig om og hvis det ikke er i højsæsonen.

Held og lykke med det

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Hvis du alligevel finder een der kan passe hende i eget hjem, kan jeg
anbefale at supplere med en automatisk petfeeder, der kan fodre afmålte
måltider på forudbestemte tidspunkter på dagen. Så spiser hun ikke det hele
på een gang - og det er min erfaring at det gør katten tryggere og gladere
for at være alene hjemme, at der er en fast rutine med mad fx. hver 4. eller
6. time. Den kan købes her og koster vist ca. 800 dk kr leveret.
http://www.phm-se.com/petfeeder.html

Fra : Allan

Dato : 10-06-05 18:31

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>er umuligt at finde en bekendt, ven eller nabo der kan hjælpe (evt. mod
>betaling), så er kattepension jo det næstbedste.

Her giver jeg dig ret

> [...]
> eller mindre tilfældigt rundt mellem hinanden i et stort virvar, for det
> tror jeg ville stresse hende alt for meget.

Og her har du ikke ret, ifølge min erfaring.
Finder man et sted hvor de er sammen med kattene
Så er der ingen problemer med at lukke dem ud sammen.

Og det er kun en fordel for indekatte, eller indhegnede katte, at møde nye
artsfælder.
De kan lide det. Så det er også lidt ferie for dem.
Men det er ja kun mine opservationer.

> [...]
> forhandle en bedre pris, når det er så forholdsvis mange gange det drejer
> sig om og hvis det ikke er i højsæsonen.

Jeps

> Held og lykke med det
>
> Med venlig hilsen
> Gainsbourg

Jeps

Mvh Allan

Fra : JytteJ

Dato : 10-06-05 20:12

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Finder man et sted hvor de er sammen med kattene
> Så er der ingen problemer med at lukke dem ud sammen.

Det tror jeg kommer helt an på katten !!

VH
JytteJ

Fra : Ditte Hansen

Dato : 10-06-05 20:42

> Og her har du ikke ret, ifølge min erfaring.
> Finder man et sted hvor de er sammen med kattene
> Så er der ingen problemer med at lukke dem ud sammen.

Hej

Jeg har oplevet hende sammen med en anden kat i tre måneder, de blev langt
fra venner, og hvæsede stadig af hinanden.
Så i starten skal hun nok være lukket for sig selv, så må passeren i
kattepensionen vurdere om hun vil kunne komme overens med "naboen".
Da jeg er tilflytter fra Randers, så kender jeg ikke et øje lige når jeg
kommer derover. Måske der senere er mulighed for at få hende passet hjemme,
det vil tiden vise.

Tak for inputs.

Hilsen Ditte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-06-05 06:41

Ditte Hansen wrote:

> Hej
>
> Jeg har oplevet hende sammen med en anden kat i tre måneder, de blev
> langt fra venner, og hvæsede stadig af hinanden.

en kat er jo ikke bare en kat....
hvis den anden kat hun var sammen med var feks en fertil hunkat, eller en
hunkat der rent hirakisk ville ligge på samme nivau som hende, så er det
klart det giver problemer.... jeg tvivler på at de samme problemer ville
opstå hvis der var tale om feks en neutraliseret hankat....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Ditte Hansen

Dato : 11-06-05 08:41

> opstå hvis der var tale om feks en neutraliseret hankat....

Hej

Nu var det rent faktisk en neutraliseret hankat hun skulle bo sammen med.

Hvor hurtigt glemmer katte?
Tænkte på, hvis nu jeg finder nogen der vil passe hende, og de har en kat,
og det går ok, så hun skal passes der igen. Vil de kunne huske hinanden
efter tre måneder?

Hilsen Ditte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-06-05 20:46

Ditte Hansen wrote:

> Hej
>
> Nu var det rent faktisk en neutraliseret hankat hun skulle bo sammen
> med.

hmmm ok... var hun neutraliseret, var det hende der var "tilflytter" eller
hvad... der kan være enormt mange faktorer der spiller ind....

> Hvor hurtigt glemmer katte?

det er vist relativt, lidt som med mennesker....

> Tænkte på, hvis nu jeg finder nogen der vil passe hende, og de har en
> kat, og det går ok, så hun skal passes der igen. Vil de kunne huske
> hinanden efter tre måneder?

hvis ike forholdende ændrer sig voldsomt burde det kunne lade sig gøre....

Fra : Ditte Hansen

Dato : 11-06-05 21:01

> hmmm ok... var hun neutraliseret, var det hende der var "tilflytter" eller
> hvad... der kan være enormt mange faktorer der spiller ind....

Hej

Emma er neutraliseret og havde boet i lejligheden i to år inden Dumle, en
neutraliseret hankat flyttede ind.
Men hun er en ret bestemt dame, så hun er nok ikke nem at blive gode venner
med.

Min "plan" er lige nu, at jeg tager hende med og sætter hende i pension når
jeg skal på første ophold, som varer en uge.
Alt efter hvordan det går, og om jeg finder en kattesitter, så tager jeg
stilling til om hun skal have et nyt og blivende hjem.

Hilsen Ditte