Netværk - endelig...!
Fra : Erik Richard

Dato : 10-06-05 13:02

Hej

Så fik jeg da endelig etableret et rigtigt netværk via ethernetswitch.
Det fungerer perfekt.

I den forb. opdagede vi, at min kammerats Acer bærbare med WinXP uden
videre blev genkendt under OS X 10.3.9, og at jeg kunne få direkte
adgang til hans computer, hvis jeg blot blev oprettet som bruger. Det
samme er tilfældet på hans Acer, - han kan få adgang til min G4, vis han
oprettes som bruger. Så det er ganske godt.

MEN - mit spørgsmål er så, - vil det samme være tilfældet med en maskine
med Windows 2000Pro? - Altså at gå direkte på netværket uden ekstra
installationer... Min kammerat og jeg er ikke helt enige her. Jeg mener,
der skal installeres specielt software - PC<->MacLAN + DAVE, - mens han
mener, det kan gøres via det indbyggede software i 2000Pro, - at jeg
blot skal oprette brugere begge steder. (Han er Cisco Certified
Networking Administrator).

mvh. Erik Richard
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-06-05 13:14

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> mener, det kan gøres via det indbyggede software i 2000Pro, - at jeg
> blot skal oprette brugere begge steder. (Han er Cisco Certified

Jeg er ret overbevist om, at der ikke er noget der hedder Windows
2000Pro, men pyt med det.

Det springende punkt er, at du med Mac OS X fik samba indbygget, og
derfor kan forbinde dig til stort set hvad som helst siden version
3.11 af Windows.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Erik Richard

Dato : 10-06-05 13:30

Hej Thomas

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Jeg er ret overbevist om, at der ikke er noget der hedder Windows
> 2000Pro, men pyt med det.

Jo da, jeg sidder faktisk med et eksemplar her...

> Det springende punkt er, at du med Mac OS X fik samba indbygget, og
> derfor kan forbinde dig til stort set hvad som helst siden version
> 3.11 af Windows.

Dvs., at det gælder begge veje? - Hvis det er tilfældet, så vil jeg da
stærkt overveje at beholde den Siemens MicroATX, jeg købte sidste år til
regnskabsbrug, men som jeg desværre ikke får brug for.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-06-05 13:59

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Jo da, jeg sidder faktisk med et eksemplar her...

Det har du selvfølgelig ret i. Jeg står ved min påstand om, at når
man ikke arbejde med et forældet system, så glemmer man hurtigt alt
om det.

> Dvs., at det gælder begge veje? - Hvis det er tilfældet, så vil jeg da
> stærkt overveje at beholde den Siemens MicroATX, jeg købte sidste år til
> regnskabsbrug, men som jeg desværre ikke får brug for.

Ja, det burde det gøre. Mac OS X snakker SMB både som server og som
klient. I finder kan du browse dit lokale netværk, og værste fald kan
du bruge smb:// URL'er i "Forbind til" kommandoen.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 10-06-05 16:19

> [...]
> mener, det kan gøres via det indbyggede software i 2000Pro, - at jeg
> blot skal oprette brugere begge steder. (Han er Cisco Certified

Der ligger Samba på din OS X, du forbinder blot via SMB. Du har ikke
brug for 3 parts produker.

--
Venlig hilsen
Sebastian Bredsdorff