Seksualundervisning i Kina
Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-05 07:37

Ifølge en artikel i dagens Berlingske Tidende er Kina ved at få en
seksuel revolution.

http://www.berlingske.dk/grid/udland/artikel:aid=587324

Også seksualundervisning begynder så småt at dukke frem, men den
uvidenhed der stadig findes i den brede befolkning turde fremgå af
følgende citat fra artiklen:

==
Værst ser det ud på landet, hvor sex stadig kun en måde at formere sig
på, og den generelle viden om sex er begrænset. For eksempel kunne det
officielle nyhedsbureau Xinhua News rapportere om et ægtepar, der
konsulterede deres læge, fordi de havde forsøgt at få børn i fem år uden
held. Det viste sig, at problemet var, at parret havde dyrket analsex.
==

I øvrigt regner sociologer på Peking Universitet med at kineserne først
vil indhente Vesten om en 20 års tid - når det drejer sig om
seksualiteten. Årtiers kommunistisk puritanisme sidder dybt i
befolkningen - også selv om en Mao holdt harem ...
--
Per Erik Rønne

Fra : John Doe

Dato : 10-06-05 12:01

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> seksualiteten. Årtiers kommunistisk puritanisme sidder dybt i
> befolkningen - også selv om en Mao holdt harem ...

I Vietnam, som er underlagt samme system som i Kina, oplevede man efter
Vietnam-krigen en ret kraftig vækst i befolkningstallet. Da man, i
modsætning til andre steder i verden, godt kunne se, at det ikke var vejen
frem, har man oprettet mobile oplysningsklinikker, som rejser ud til de
mindste landsbyer, og oplyser folk om, hvordan man kan dyrke sex, uden at
det nødvendigvis skal ende med børn.

Hilsen Sten

Fra : Malene P

Dato : 10-06-05 12:30

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Det viste sig, at problemet var, at parret havde dyrket analsex.

Størsteparten af kineserne har vist ikke problemer med at finde ud af det.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-05 12:54

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Størsteparten af kineserne har vist ikke problemer med at finde ud af det.

Næh, men AIDS spreder sig i befolkningen ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-05 14:09

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Størsteparten af kineserne har vist ikke problemer med at finde ud af det.

Seksualundervisning har vist aldrig gjort gavn, nogensinde, nogetsteds. Alle
ved hvad de behøver vide.

Ingen eksperter har den sikkerhed, som de foregiver at have -
- fx vedr påstande som
"problemet var, at parret havde dyrket analsex"

Hvis folk har fået smitten via injektion i blodbanen
(narkomaner, blødere, VACCINEREDE)
så lyver de at de fik det ved samleje.

Hvis de fik det ved bøssesex, lyver de ofte at de fik det ved heterosex.
Hvis de fik det analt, lyver de ofte, at de fik det ved vaginalt.

Eksperterne har aldrig video eller andet mur og nagelfast, så de tror blindt
på alle historier - og hvorfor skulle folk ikke lyve overfor eksperter?
De ved at eksperter gør aldrig gavn - så de bør drilles.
Eksperterne er ligeglade med sandheden - bare de har et spørgeskema udfyldt
så de kan lave statistik og se nyttige ud, så er alt fint for disse
skadelige snyltere.

Der er ikke gode og onde - der er godt og ondt hos både menigmand og de
højtuddannede

" Vi må vogte os,<<sagde Carl Gustav Jung,>>for at tænke på godt
og ondt som absolutte modsætninger.<<

"De giver efter, disse gode, de overgiver sig, deres hjerte taler efter
munden, de adlyder i bund og grund: men den der adlyder, lytter ikke til sig
selv! Nietzsche

" Den, som har forkastet sin dæmon, keder os med sine engle.
Henri Micheaux

" Det er for de tækkelige mennesker og for de så kaldne gode gemytter
man må tage sig vare. Holberg

Et godt menneske er ét, hvis meninger og handlinger behager
dem, der har magten. Bertrand Russell

Skrab lidt på en elsker og du finder en fjende.
Dorothy Parker

Vi er de gode, og I er de onde - således taler slavemoralen og
ønsker at tilføje lidelse. Nietzsche

Årsagen til, at vi alle så gerne tænker godt om andre, er,
at vi er bange for os selv. Optimisme beror alene på angst. Oscar
Wilde

Han, som har for travlt med at gøre godt, finder ikke
stunder til at være god Rabindranath Tagore,
Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941

Det er tusind gange lettere at gøre det gode end at gøre det godt.
Montesquieu

..

Fra : morten sorensen

Dato : 10-06-05 14:09

Bo Warming wrote:

> Seksualundervisning har vist aldrig gjort gavn, nogensinde, nogetsteds.
> Alle ved hvad de behøver vide.

Du mener ikke at antallet af teenagere der får børn er faldet pga
seksualoplysning?

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-05 14:42

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Du mener ikke at antallet af teenagere der får børn er faldet pga
> seksualoplysning?

Længe før de unge bliver kønsmodne, er de betændt nysgerrige om dette
altafgørende paradisiske krævende kønsliv og de har talt med toneangivende
kløgtige jævnalderende , som overgår lærerne i viden.
Lærerne lyver at gruppesnak er mere overtroisk end propagandaen i
klasselokalet, om at bøssesex er bedst osv

At visse teenagere får lidt færre børn har mange grunde, og at
fortrydelsespille kan fås uden recept er måske den allervigtigste. Også det
er man ekspert i, hvis man er teenager med sexappeal - de usexede lærere er
værdiløse. Desuden overgås lærere af TV, som har større troværdighed.

"Man lytter kun den dem, man holder af", sagde Goethe - og kun dydsmønstrede
elever der fedter, lader som om de har respekt for en folkeskolelærer.
Meget kan ligne popularitet hos de lærere, man ikke direkte volder imod og
larmer imod. Men det er ofte snu beregnende hyklerisk, klog FACADE - elever
har jo fra de lå i vuggen lært af deres forældre hvordan man spiller
skuespil

LIDT OM SKUESPIL

Skuespil er redskabet, hvormed godheden lyver sig gavnlig

Den ægte godhed, er egoismens og markedets. Når vi byttehandler er der
fordel for begge parter. Kapitalisten og konkurrencen gør varerne billige og
skaber job.

Men når vi handler udfra medlidenhed (fx med muslimer) så er vi vævet ind i
løgne, fordi vi ikke vil vise at vor forfængelighed, karriere og egoisme er
de reelle drivkræfter.

ALLEREDE ABERNE har finter - ligesom fodboldspillere har det. I kamp udfører
man skinangreb og lader evt som om man er svagere end man er, for at få
modparten til at gå frem og blotte sig, så man kan få et ondt&effektivt stød
ind

Derved skabtes dobbelthed og bedrag - og vi er alle fulde af manerer,
hvormed vi lyver - og løj vi ikke, ville vi blive anset for
stupide/sindsyge. Det er en del af spillet af være høflig og beleven
skuespiller og hykler

For at folk skal få respekt for os, lader vi som om vi er lykkeligere end vi
er.

For at vore venner med succes, skal bevare successen, så roser vi , så den
roste kommer til at tro på sin selvovervurdering, og kun derved kan han
skuespille overbevisende. Man skal tro man er lykkelig, så bliver smilet """ægte""".
( Ofte græder man bag masken.)

Omvendt er der fordele ved slavemoral og tillært hjælpeløshed - når vi ikke
truer de potentielle venner, så tør de venskab.

Falsk beskedenhed er skuespil, der trækker tænderne ud på dine venners
aggressioner - når du foregiver svaghed, bliver du vellidt. Praler du,
stemples du megaloman-sindsyg (andre grunde var der ikke til at lyve
Nietzsche til sindsyg - udover neurologiske smerte og lammelsesproblemer,
som intet havde med psykiatri at gøre)

Hele verden er en scene, og alle mænd og kvinder blot
skuespillere:de har deres sortier og entreer; og en mand spiller mange
roller i sit liv.Shakespeare (1564-1616)

Vi indrømmer de små fejl blot for at overbevise om, at vi
ingen store har. La Rochefoucauld

For at livet skal være godt at se på, må det spilles godt .-
men dertil behøves gode skuespillere. Nietzsche

.. We are effectively destroying ourselves by violence
masquerading as love. R.D. Laing

To be natural is such a very difficult pose to keep up.
Oscar Wilde

Beviset for man ikke er gal,må føres ved at spille normal.
Mikael Rode

I en verden, hvor alle fusker, bliver den ærlige en
bedrager. André Gide

Fra : morten sorensen

Dato : 10-06-05 14:50

Bo Warming wrote:
> [...]
> altafgørende paradisiske krævende kønsliv og de har talt med
> toneangivende kløgtige jævnalderende , som overgår lærerne i viden.

Det gør de næppe; når jeg husker tilbage var påstandene om sex alt fra
det lidt små-misforståede til det helt afsindigt vanvittige.

> Lærerne lyver at gruppesnak er mere overtroisk end propagandaen i
> klasselokalet, om at bøssesex er bedst osv

Aner ikke hvad du snakker om.

> At visse teenagere får lidt færre børn har mange grunde, og at
> fortrydelsespille kan fås uden recept er måske den allervigtigste.

Det er vel også en del af oplysningen at den findes?

> Også
> det er man ekspert i, hvis man er teenager med sexappeal - de usexede
> lærere er værdiløse. Desuden overgås lærere af TV, som har større
> troværdighed.

Og nu mister du - som vanligt - totalt fokus i resten af skriveriet.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-05 22:18

> Det gør de næppe; når jeg husker tilbage var påstandene om sex alt fra det
> lidt små-misforståede til det helt afsindigt vanvittige.

Selvfølgelig - jeg løj at den og den sten hedder en "tinglitut" da jeg var 6
år, for at gøre mig interessant.
Men hvis en teenagerpige frygter graviditet, så er det ikke avanceret
atomfysik at lære af en veninde, mor eller lignende, at man kan købe
fortrydelsespille på apoteket uden recept

Løgn er ufarlig, når der er fri debat. Da det er gratis at ringe eller maile
til lægen, er det nemt at få sandhed, når det er vigtigt, så drop paranoia
om at folks lyveri gør stor skade. De uuddannede tænker cirka så godt som de
lærde.

At jeg vrænger af dem jeg er uenig med, betyder ikke at jeg anser dem for
onde og mig selv for god. Blot at jeg vil understrege en pointe.

Fra : morten sorensen

Dato : 11-06-05 11:04

Bo Warming wrote:
> [...]
> atomfysik at lære af en veninde, mor eller lignende, at man kan købe
> fortrydelsespille på apoteket uden recept

Nogle børn vil endda ikke tale med forældre om den slags og nogle
forældre vil heller ikke.

> Løgn er ufarlig, når der er fri debat.

Nej.

> Da det er gratis at ringe eller
> maile til lægen, er det nemt at få sandhed, når det er vigtigt, så drop
> paranoia om at folks lyveri gør stor skade. De uuddannede tænker cirka
> så godt som de lærde.

Hvorfor så i det hele taget uddanne folk?

> At jeg vrænger af dem jeg er uenig med, betyder ikke at jeg anser dem
> for onde og mig selv for god. Blot at jeg vil understrege en pointe.

Nu fabler du igen.

Stopper bare her. EOD

--

morten sorensen