gratis webserver med php
Fra : Ole Madsen

Dato : 10-06-05 06:47

Hej

jeg har været inde på versiontracker og der er en fil der hedder xserver
som er fra apple, men det er vel kun en update, hvor kan jeg finde den
fulde version? jeg har ledt men kan ikke finde den
skal bruge den til en mac mini

Ole

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-06-05 08:11

Har du kigget på http://www.entropy.ch/software/macosx/php/ ?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-06-05 08:58

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> writes:

> jeg har lidt svært ved at finde apache nogen steder, på apaches
> hjemmeside er der en unix fil, eller 2, hvilke format skal jeg
> downloade? gz og bz2

Den ligger allerede på dit system.

> Jeg har stødt på at den skulle være med tiger, men jeg kan ikke rigtig
> finde den, kan du hjælpe?

Jeg sidder ikke lige ved min Mac, men
http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2001/12/07/apache.html er en fin
introduktion. Del 3 snakker faktisk ovenikøbet om PHP. Hvis de
engelske navne på kontrolpanelerne forvirrer, så spørg endeligt her.

Oversigten over artiklerne finder du her:
http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/collections/webserving.html
Kig næsten helt nede i bunden af siden for intro-artikelserien.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-06-05 21:20

> [...]
> http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/collections/webserving.html
> Kig næsten helt nede i bunden af siden for intro-artikelserien.

Hej Thomas

tak for svaret

da jeg satte apache til kunne jeg finde folderen med filen, men efter at
php er installeret kan jeg ikke finde den mere, nu viser den en anden
side, tror at de oplysninger passer bedre på en tidligere version, jeg
bruger tiger og php 4

Kan du sige mig hvor jeg skal lede? jeg har ledt og ledt, men måske ikke
længe nok

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-06-05 08:50

> [...]
downloade? gz og bz2

Jeg har stødt på at den skulle være med tiger, men jeg kan ikke rigtig

Tak

Ole

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-06-05 22:11

> [...]

> bruger tiger og php 4
>
> Kan du sige mig hvor jeg skal lede? jeg har ledt og ledt, men måske ikke

En hurtig google efter "tiger php apache" gav et par links:
http://maxo.captainnet.net/installs/tiger/php/

Men, faktisk siger
http://www.marlyse.com/2005/05/07/enabling-php-in-tiger/ at der
alleredet er PHP i Tigerens apache, det skal bare lige slåes til.
Linket forklarer hvorledes det gøres.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-06-05 22:56

> [...]
> http://www.marlyse.com/2005/05/07/enabling-php-in-tiger/ at der
> alleredet er PHP i Tigerens apache, det skal bare lige slåes til.

det er klart, det havde jeg glemt

der er bare problemer, når jeg loader httpd.conf ind, så er der ikke
nogen tekst, kan du sige mig hvad det skyldes?

Tak for svaret

Ole

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-06-05 23:00

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> writes:

> der er bare problemer, når jeg loader httpd.conf ind, så er der ikke
> nogen tekst, kan du sige mig hvad det skyldes?

Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår hvad du mener. Hvad er
indholdet af din httpd.conf, og hvordan loader du den?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-06-05 23:40

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår hvad du mener. Hvad er
> indholdet af din httpd.conf, og hvordan loader du den?

jeg går ind i terminal og skriver

$cd /etc/httpd
$sudo pico httpd.conf

men der er ikke noget tekst

Ole

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-06-05 22:34

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> writes:

> jeg går ind i terminal og skriver
>
> $cd /etc/httpd
> $sudo pico httpd.conf
>

> men der er ikke noget tekst

Hmm, det var godt nok mystisk. Det virker fint for mig. Har du
installeret den sidste sikkerhedsopdatering til Tiger? Jeg lagde blot
mærke til, at der var noget opdatering til apache og php.

Du har vel ikke rodet med webserver opsætningen før?

Jeg har smidt en kopi af httpd.conf på
http://www.gen-v.net/~thomas/httpd.conf hvis du har brug for en frisk
kopi.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-06-05 08:11

> [...]
> mærke til, at der var noget opdatering til apache og php.
>
> Du har vel ikke rodet med webserver opsætningen før?

tak for hjælpen, det vil jeg prøve

Ole

Fra : N/A

Dato : 10-06-05 21:20