formular og mail
Fra : Thomas gade

Dato : 09-06-05 20:50

jeg har en formular der skal sende data til en mail adr. jeg kan bare
ikke få daterne udskrevet de rigtige steder.

hvordan får jeg disse:

".$_POST['fornavn']."<
".$_POST['efteranvn']."<
".$_POST['adresse']."<
".$_POST['postnr']."<
".$_POST['by']."<
".$_POST['radio']."

til at blive udskrevet i selve mailen og ikke sender feltet som de
bliver nu?

<?php

if (!empty($_POST['fornavn'])
&& !empty($_POST['efternavn'])
&& !empty($_POST['adresse'])
&& !empty($_POST['postnr'])
&& !empty($_POST['by'])
&& !empty($_POST['email'])
&& !empty($_POST['bestil'])
&& !empty($_POST['antal'])
&& !empty($_POST['radio'])) {
$headers="From:
".$_POST['email']."
".$_POST['fornavn']."<
".$_POST['efteranvn']."<
".$_POST['adresse']."<
".$_POST['postnr']."<
".$_POST['by']."<
".$_POST['radio']."<";

if (@$_POST['customer_copy']) {
$headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
}
if(@mail("dazzle@frac.dk", strip_tags($_POST['email']),

stripslashes(strip_tags($_POST['antal'])), $headers)) {
echo "<p>Din bestilling er modtaget.</p>";
}
else {
echo "<p>Din bestilling blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv
igen!</p>";
}
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}

?>

Mvh Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-05 21:47

Thomas gade skrev:

>hvordan får jeg disse:

[klip]

>til at blive udskrevet i selve mailen og ikke sender feltet som de
>bliver nu?

mail() har opskriften (men ikke alle elementer er nødvendige):

mail($from, $subject, $mailcontent, $headers);

Som det er nu, samler du dine variable i adressen. Jeg ville
bruge én variabel til adressen, én til subject osv:

$from=$_POST['email'];
$subject="Hvadsomhelst";
$mailcontent=
$_POST['fornavn']."\n".
$_POST['efternavn']."\n".
$_POST['adresse']."\n".
$_POST['postnr']."\n".
$_POST['by']."\n".
$_POST['radio']."\n\n";
mail($from,$subject,$mailcontent);

--
Bertel

Fra : Thomas gade

Dato : 09-06-05 22:51

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
>Som det er nu, samler du dine variable i adressen. Jeg ville
>bruge én variabel til adressen, én til subject osv:

Takker vil prøve at arbejde videre med det.

mvh Thomas