MS Windows
briani 27239
Båndbredde begrænsning af PC ved brug af I~
Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-06-05 19:40

Hej

Jeg er ved at undersøge om vi skal skifte over til ip-telefoni og så opsige
TDC´s dyre fastnet. Men jeg er lidt skuffet, da jeg synes at lyden hakker
noget i telefonen når man bruger internettet samtidigt. Det synes kærsten er
irriterende Hvad kan man gøre ved det?

Min opkobling er 512/512 så der burde vel være plads nok til begge dele?
Jeg har forsøgt at begrænse den båndbredde min pc bruger ved brug at
internettet med følgende programmer: Netlimiter og bandwidth controller
Manager. Men synes ikke rigtigt at det hjælper. Netlimiter kan jeg ikke få
til at virke på min PC men bandwidth virker ok. Det begrænser min båndbredde
til ca 300/300kbit/s. men det hjælper ikke meget på den hakkende lyd i
telefonen. Jeg bruger du-meter til at måle min hastighed med og
middelværdieren er fint på de 300kbit men det ser ud til, at der kommer
spidser med værsenligt højere bitrater. Jeg tror om det måske er de spikes
som giver hakket i lyden. Andre der har samme erfaring?

Nå det blev til en lang smøre, men nu kommer jeg da endelige til det
egenlige spørgsmål:
Findes der andre og bedre programme end de ovennævte programmer, nogen som
ikke tillader høje peaks i bitraten??

På forhånd tak
Martin

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 09-06-05 20:31

> [...]
> egenlige spørgsmål:
> Findes der andre og bedre programme end de ovennævte programmer, nogen som

Har du prøvet at sætte rtp packet size ned til 0.015 min stod til 0.030 før,
det er størrelsen på de pakker der bliver sendt. det hjalp på min samtidig
med at jeg satte QOS til CBQ. Alt dette i en sipura 2100.

vh
jeppe

Fra : Martin Nielsen

Dato : 10-06-05 20:09

> Har du prøvet at sætte rtp packet size ned til 0.015 min stod til 0.030
> før, det er størrelsen på de pakker der bliver sendt. det hjalp på min
> samtidig med at jeg satte QOS til CBQ. Alt dette i en sipura 2100.

Jeg vil prøve at ændre rtp packet size til 0.015, den står til 0.030 nu,
håber at det hjælper.
Jeg kan desværre ikke gøre noget ved QOS da det er en SPA-3000 jeg har.

Jeg vender tilbage med resultatet.

mvh
Martin