/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
spoolsv.exe kører ikke
Fra : Heine Svendsen


Dato : 09-06-05 19:10

Jeg anvender et gammelt dos regnskabsprogram, som skriver direkte
til lpt1 porten.
Når jeg har skrevet en faktura ud, spørger programmet, om jeg vil
slette fakturaen (vel egtl. en midlertidig printfil, som ligger i
dos-programmets egen mappe).
Hvis jeg siger OK til at slette filen og gør det lidt for hurtigt
(før printeren er kommet rigtigt i gang), så får jeg kun halvdelen
af siden printet ud.

I dag kom jeg til at trykke OK stort set med det samme og slet intet
blev printet.
Kort efter ville jeg printe med et regulært Windows-program, men
alle printere manglede i printermappen/controlpanelet.
Efter nogen søgning frem og tilbage fandt jeg ud af at tjenesten
Printerspooler" ikke var startet.
Jeg startede den manuelt og nu dukkede alle mine printerdrivere op
igen, men de kan stadig ikke printe. De påstår, at tjenesten
printerspooler ikke er startet, selv om det jo er det, jeg har gjort
manuelt.

Jeg forestille mig, at problemet skyldes, at jeg har slettet den
midlertidige dos-printer-spool-fil inden den var helt færdig med at
sende til windows spooleren (men den burde jo gå direkte til
lpt1-porten), dermed er windows spooler filen blevet ødelagt - ikke
spoolerprogrammet, men den fil, som printjobbene ligger i og nu kan
der ikke spooles mere ind i den.
Da jeg ikke ved, hvilken fil, jeg skal lede efter, kan jeg ikke få
lortet til at virke.

Jeg har genstartet.
Jeg har gendannet og fortrudt gendannelsen.
Jeg har hentet spoolsv.exe ind igen fra ghost-backup.
jeg har geninstallere service pak 2 i håb om at dårlig fil ville
blive erstattet.

Håber at slippe for at læse hele drev c ind igen fra ghost da sådan
en sag jo aldrig er helt up-to-date.
Hjæææælp

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030
Musik & Computer finder du på http://www.indigo2.dk

 
 
Heine Svendsen (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Heine Svendsen


Dato : 09-06-05 19:47

Hej!

Jeg endte med at hente sikkerhedskopien af hele mappen
c:\windows\system32\spool ind igen, og så fungerer det.
Det var sidste trin for en komplet sletning af drev c, så der er
glæde i det lille hjem.


--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030
Musik & Computer finder du på http://www.indigo2.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste