DVD Database til hjemmebrug?
Fra : Frank Press

Dato : 09-06-05 18:39

Hej!

Jeg søger et program til at lave min egen datebase med.

Så hvis der er nogen der har gode ideer, så bare kom med dem!

Hvor kan man købe det?
Hvilke programmer har i?
Jeg har kigget på denne: www.collectorz.com , er det den man skal vælge?

Så hvis der er nogen der har gode ideer, så bare kom med dem!

Hilsen Frank

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-06-05 18:48

Frank Press wrote:
> [...]
> Jeg har kigget på denne: www.collectorz.com , er det den man skal vælge?
>
> Så hvis der er nogen der har gode ideer, så bare kom med dem!

www.minefilm.dk eller dvdprofiler.

/David

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 09-06-05 19:34

"Frank Press" <dsl171404@vip.cybercity.dk> wrote in news:42a87e9b$0$78287
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Jeg har kigget på denne: www.collectorz.com , er det den man skal vælge?

Jeg prøvede det engang, men efter jeg prøvede dvdprofiler
var jeg solgt :)

Det er tæt på at være det perfekte program - med både
rapportgenerator og onlinedel.

Se fx: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/gadooble

Brugerfladen er fin - der mangler stadig et par småting men
det kan virkelig meget. Registrering sker ved at man bare
skriver stregkoden ind eller smider skiven i - så finder
den selv ud af det.

> Så hvis der er nogen der har gode ideer, så bare kom med dem!

Tidligere lavede jeg en simpel html-database - også for at lære:

http://www.lgj.dk/movies.html

- men det var alt for bøvlet at opdatere - og efter dvdprofiler
er det projekt strandet lidt. Jeg er dog begyndt at lege med
phpmyprofiler som er en php-skal til at bygge dvdprofilers
database op som man selv vil det. Ret smart.

http://www.phpmyprofiler.de/

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 12-06-05 20:55

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message news:<Xns9670D1395B9D5dotlarsgjmaildk@62.243.74.163>...
> [...]
> phpmyprofiler som er en php-skal til at bygge dvdprofilers
> database op som man selv vil det. Ret smart.

Hvis du mangler noget i brugerfladen så skriv til dem, det gjorde jeg
og fik det med ved en senere release. De er utroligt flinke og meget
lydhøre.
Mvh
Klavs.

Fra : Jens B

Dato : 09-06-05 22:36

"Frank Press" <dsl171404@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg søger et program til at lave min egen datebase med.
>
> Så hvis der er nogen der har gode ideer, så bare kom med dem!

Jeg har kun hørt godt om dvdprofiler som jo også allerede er nævnt i denne
tråd. Så det bør du nok klart kigge på.

Personligt har jeg valgt selv at lave en database. Primært få at få det
præcist som jeg vil have det. Ulempen er så, at det kræver at jeg selv
manuelt taster alle filmene ind. Men det er nu ikke så slemt endda synes
jeg. Dog var det noget af et arbejde første gang, da jeg jo allerede havde
en del film i samlingen som alle skulle skrives ind. Til gengæld bliver
beskrivelsen af filmen så på dansk.

Fordelen ved at jeg selv har lavet systemet, er at jeg kan trække data ud
til forskellige formål. Så fra databasen hiver jeg ud til 3 versioner.
1: På min hjemmeside har jeg lavet en log-in funktion, hvor venner kan logge
ind og se hvad jeg har af film. Ved at jeg selv har lavet det, passer det så
i designet til resten af siden.

2: Jeg har også en XHTML version, som er tilpasset i størrelsen til min
mobiltelefon. Så har jeg altid en oversigt over mine film, lige ved hånden.

3: Til eget brug, har jeg valgt at lave yderligere en version, så jeg
slipper for at skulle logge ind på min hjemmeside. Det er stadig bare
almindelig HTML, men jeg har forsøgt at tilpasse designet, så det passer ind
i Outlook. Og har så lagt en genvej, sammen med de andre genveje i Outlook.
Så nu har jeg altid min filmdatabase lige ved hånden, i Outlook som jeg
alligevel altid har åbent. http://www.p800.dk/Billeder/videofilm1.jpg Det
synes jeg selv er meget cool.

Andre fordele ved at jeg selv har lavet det er, at jeg kan få en grafisk
oversigt frem, så jeg præcist kan se, hvor i reolen jeg kan finde filmen:
http://www.p800.dk/Billeder/videofilm2.jpg

Og så er det lavet således, at det bliver registreret når venner låner film.
Og der bliver så automatisk sendt rykkere via E-mail for hver uge de har
haft filmene.

Jeg er så også gået igang med at lave en database over mine CD'er. Og igen
er det en fordel selv at have lavet det, da dette så bliver integreret, til
én samlet løsning.

Jens

Fra : PerX ...

Dato : 10-06-05 01:45