Sammensætning
Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-06-05 15:57

Hej,

er ved at kigge på fisk til mit ny-indkørte akvarie, og kunne godt bruge
lidt tips og råd.

Det er et 54l akvarie med fint grus som bund, godt med planter og et
spandfilter.

Kunne godt tænke mig nogle farverige fisk, og havde tænkt lidt henad 1
kampfisk han med 2 hunner, og så en 10-15 guppyer. Evt. også en sugemalle
eller 2.

Hvad har i af idéer?

MVH

Henrik Jensen

Fra : Bainz

Dato : 09-06-05 17:16

det kan sagtens lade sig gøre men søger du farve i dit akvarium bør du også
vælge lidt neon fisk og knap så mange gubbi`er og gubbi`er formere sig helt
vildt så dem kan der hurtig blive nok af.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 22:49

"Bainz" <bainz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det kan sagtens lade sig gøre men søger du farve i dit akvarium bør du
> også vælge lidt neon fisk og knap så mange gubbi`er og gubbi`er formere
> sig helt vildt så dem kan der hurtig blive nok af.

Jo, men med lidt Neon i tanken foruden Gubbierne selv skal det jo nok holde
bestanden nede (begge spiser ungerne = gratis levende foder). Rød neon er
efter min mening den flotteste neon.

Du bør nok gøre dig lidt tanker omkring hvordan du ønsker akvariet
indrettet. Fisk stiller forskellige krav til indretning, beplantning,
skjulesteder, gennemstrømning e.t.c. Kampfisk hører til i den asiatiske
lavlands biotop hvor også labyrintfisk familien hører hjemme. Her er lidt
læsning om indretning af sådan et akvarie:
http://akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel_ny.php?id=181 Om kampfisk og
labyrintfisk kan gå sammen ved jeg ikke, men Jeg har læst om at kampfisk
hanner kan blive agressive overfor gubby hanner, sikkert noget med den
prangende hale at gøre.

Der er så mange muligheder..... søg på nettet, besøg forskellige
forretninger.

MvHans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-05 14:03

PyroStorm_DK wrote:
> Jo, men med lidt Neon i tanken foruden Gubbierne selv skal det jo nok
> holde bestanden nede (begge spiser ungerne = gratis levende foder).
> Rød neon er efter min mening den flotteste neon.

Ja - og de tre kampfisk skal nok også æde deres del af ungerne, så man
skal nok ikke regne med at ungerne overlever.

Men så får de da lidt levende foder - og det er jo ikke så dårligt

Jeg er enig i at Rød Neon er flotte små fisk, men allerflottest
i en pæn stor flok.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk