share HP scanner på lokal netværk
Fra : Kenn.hansen

Dato : 09-06-05 12:23

Hej .-...
kan man dele en scanner på sit lokale netværk ?
Det er en alm. hp scanner 4070 med USB 2.0 .

Kenn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-06-05 13:10

"Kenn.hansen" <Kenn.hansen@mail.dk> wrote:

>kan man dele en scanner på sit lokale netværk ?
>Det er en alm. hp scanner 4070 med USB 2.0 .

Så vidt vides går den slags ikke i rent windows miljø...

Men har du en linux maskine i netværket hvor scanneren kan tilsluttes,
er det ikke noget problem. Installer SaneTwain driveren på de relevante
windows maskiner, og du er kørende....

http://sanetwain.ozuzo.net/

Udmærket løsning som jeg selv bruger....

Har du ingen linux server, så er XP's fjernskrivebord et udmærket
alternativ.
<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Mads Bahrt

Dato : 09-06-05 14:07

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> http://sanetwain.ozuzo.net/
>
> Udmærket løsning som jeg selv bruger....
>
> Har du ingen linux server, så er XP's fjernskrivebord et udmærket

Nogle scannerproducenter leverer deres eget ustandardiserede software
til deling over netværk under windows. Det vil muligvis kunne hentes på
deres hjemmeside.

MVH
Mads