Vrøvl i danske medier?
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 12:13

Hvad er det for en underlig historie, der pt. går i medierne om, at man kun
kan se net-tv på DR og TV2, hvis man bruger Windows XP?

Mig bekendt findes Microsofts Media Player da både til Mac og til ældre
udgaver af Windows?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-06-05 12:49

S Hansen skrev:

> Mig bekendt findes Microsofts Media Player da både til Mac og til ældre
> udgaver af Windows?

Nyeste udgave findes så vidt jeg ved kun til XP. Men du har ret i at
medierne ofte forsimpler eller ligefrem fordrejer problemstillinger
vedr. internettet.

TV2's net-udspil virker o.k. på ældre Windows-udgaver, men kun med
Internet Explorer 6+

DR's nettv har tidligere fungeret fint med Firefox og Windows 2000. Nu
har de imidlertid lavet en pop op-løsning der ikke virker i Firefox. I
Opera kommer pop op-vinduet godt nok op, men Media Player kan ikke vises
integreret i vinduet. DR Nettv falder dog fornuftigt nok tilbage til en
løsning der bare kalder standardafspilleren for videofiler.

--
Jens Gyldenkærne Clausen