Curceren starter i et bestemt felt - Hvord~
Fra : Ingelsen

Dato : 09-06-05 12:02

Hej, jeg har på min hjemmeside et felt til google søgemaskinen.

Kan man ikke få den til automatisk at stille curceren i søge feltet når man
åbner siden??
Jeg mener så man ikke først skal klikke i feltet før man kan indtaste
søgeord..

Hilsen Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-06-05 12:07

Ingelsen skrev:

> Kan man ikke få den til automatisk at stille curceren i søge feltet når man
> åbner siden??

Ja. Her er et script der sætter focus på feltet query i den første form
på siden:

<script type="text/javascript">
   function setFocus() {
      document.forms[0].query.focus();
   }
</script>

NB: Dit spørgmål hører egentlig til i javascriptgruppen -

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 09-06-05 13:36

> Ja. Her er et script der sætter focus på feltet query i den første form
> [...]

Men husk at kalde funktionen fra body::onload - ellers virker det ikke.