Apostrof forsvinder i upload
Fra : Frowning Freezer

Dato : 09-06-05 11:09

Når jeg uploader en fil (alm. POST file upload i PHP) skærer den
filnavnet over ved en eventuel apostrof. F.eks. bliver filnavnet
"Don't be fooled.pdf" til "t be fooled.pdf"! Kan man gøre noget ved
det? Eller er det bare umuligt at uploade filnavne med en apostrof i
uden at den laver ballede?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-06-05 00:48

Frowning Freezer wrote:
> [...]
> "Don't be fooled.pdf" til "t be fooled.pdf"! Kan man gøre noget ved
> det? Eller er det bare umuligt at uploade filnavne med en apostrof i

Prøv at escape apostroffen: "Don''t be fooled.pdf" - altså sætte den 2 gang.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Frowning Freezer

Dato : 10-06-05 17:00

>Prøv at escape apostroffen: "Don''t be fooled.pdf" - altså sætte den 2 gang.

Ja men problemet er jo at man ikke har nogen kontrol over det felt
idet det bliver udfyldt af Browse knappen (og jo henviser til den
lokale fil på computeren), og efter submit har man jo ingen muligheder
for at rette noget inden processen med upload går igang....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-06-05 15:42

Frowning Freezer wrote:

> [...]
> lokale fil på computeren), og efter submit har man jo ingen muligheder
> for at rette noget inden processen med upload går igang....

Så skal du nok have fat i noget string replace - og her hopper jeg af, for
så meget php kan jeg ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/