MS Windows
briani 27239
Langsom opstart af XP?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 09-06-05 09:33

Hej

Hvad kan der være galt hvis XP, under opstart (ved anden loadeskærm) stopper
og der ikke sker noget i 1½ minut, før den loader videre?
Har prøvet at disable netkortet, men det hjalp ikke.

Systemet er

Asus A7V333 med AMD 2.6 Ghz (333)
512 MB Pc3200
Windows XP Pro DK.
On-board lyd

Mvh Sid

Fra : Repzak

Dato : 09-06-05 09:45

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> [...]
> stopper og der ikke sker noget i 1½ minut, før den loader videre?
> Har prøvet at disable netkortet, men det hjalp ikke.

Windows DCHP

istedet disable netkortet sæt det til en fast IP

ellers findes der et tool der hedder boot vis-tool der kan logge det og
tjekke hastigheden etc

Kasper

Fra : Lars HT

Dato : 09-06-05 09:56

> [...]
> stopper og der ikke sker noget i 1½ minut, før den loader videre?
> Har prøvet at disable netkortet, men det hjalp ikke.

Formodentlig er det opstarten af en service, som volder kvaler. Der er måske
sat en time-out (ventetid) på 30-60 sek., hvor XP desparat prøver at fåp den
op at køre (og du venter). Så opgives forsøget og det hele kører sikkert
normalt derefter - også netværk!

Prøv at se i errorloggen - der vil du sikkert se en fejl, som går igen efter
hver opstart!

Start -> Help and support -> "Use tools to..." -> "advanced system
information" -> "View error log"

Lars

Fra : sls\(2770\)

Dato : 09-06-05 13:08

"Lars HT" <FJERNaslaktoke@yahoo.NREJFdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter hver opstart!
>
> Start -> Help and support -> "Use tools to..." -> "advanced system

Takker for svarene, det er Daddy's computer, prøver når jeg kommer hjem til
ham imorgen.

Mvh Sid