Foto
IBM760 5420
Teil 3020
EOS 350D og compact flash kort speed - er ~
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-06-05 09:18

Jeg købte for nyligt et Canon EOS350D kamera. Samtidigt med at jeg
købte kameraet, købte jeg også "det aller hurtigste" flash kort som
forretningen havde. Manden i forretningen havde ydet en god service,
så jeg valgte at købe kortet hos ham, så han fik en chance for at
tjene en smule på handelen, og jeg slap for at skulle på jagt efter et
kort.

Kortet er fra dane-elec. Det er 512MB og skulle være det hurtigste man
kunne få. Det kostede ca. 400 kr.

Et par uger senere købte jeg et 2GB Apacer kort i en anden forretning.
Kortet var det det sidste som forretningen havde tilbage af den gamle
langsomme type. Jeg købte kortet selv om det var langsomt. Kortet
kostede 1045 kr.

Der er overhovedet ingen forskel på de to kort når de anvendes i
kameraet. Kameraet tager de 14 billeder der kan ligge i bufferen.
Derefter falder hastigheden drastisk, men som sagt opleves der ikke
nogen forskel på hastigheden på de to kort. Dette gælder uanset
hvilken billedekvalitet der er indstillet.

Det forekommer mig at der enten ikke er forskel på "hurtige" og
"langsomme" kort når de anvendes i EOS 350D, eller at den ene
forretning har snydt mig.

Hvis kameraet stilles til den bedste JPG indstilling, så er det i
stand til at gemme hvert billede på kortet på ca. 2 sekunder. Og dette
gælder på både det hurtige og langsomme kort.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-06-05 09:36

"Jesper Pedersen"
> [...]
> stand til at gemme hvert billede på kortet på ca. 2 sekunder. Og dette
> gælder på både det hurtige og langsomme kort.

?? http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
tror efterhånden de fleste tjekker herinden de handler, men hvis du
har fået en venlig behandling, så er der vel ikke så meget at klage
over - -max-

Fra : Holyman

Dato : 09-06-05 10:22

On 9 Jun 2005 01:18:25 -0700, xylo2@hotmail.com (Jesper Pedersen)
wrote:

> [...]
>stand til at gemme hvert billede på kortet på ca. 2 sekunder. Og dette
>gælder på både det hurtige og langsomme kort.

hmm.. 2 sekunder.. det er længe.. Min 350D gammer dem langt hurtigere.

Det er ikke fordi du har picture-preview sat til 2 sekunder- altså så
den viser billedet i 2 sekuder på LCD-skærmen'

Fra : Kristian Svane

Dato : 09-06-05 10:58

"Jesper Pedersen" <xylo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så jeg valgte at købe kortet hos ham, så han fik en chance for at
> tjene en smule på handelen, og jeg slap for at skulle på jagt efter et

Hvis du skal have et kort med bål i, kan jeg anbefale et Sandisk Extreme
III.

På mit 350D tager det ca. 30 billeder før det går ned i hastighed. Det
spiller bare!

Mvh Kristian Svane