Hele skriver
Fra : Jensen

Dato : 09-06-05 07:57

Sakset fra http://socialdemokraterne.dk/
8. juni 2005

Socialdemokraterne tager skarpt afstand fra brandstiftelsen på
integrationsministerens bopæl.

- Jeg blev både vred og trist, da jeg i radioen hørte, hvad der var sket
for
Rikke Hvilshøj. Det er uhyggeligt, når demokratiet angribes med den slags
midler. Vi kan kun prise os lykkelige for, at ingen kom noget til, siger
socialdemokraternes formand, Helle Thorning-Schmidt, som reaktion på den
påsatte brand hos integrationsminister, Rikke Hvilshøj. Hun understreger,
at
Rikke Hvilshøj kan regne med opbakning og støtte fra sine kolleger i
Folketinget.

Socialdemokraternes integrationsordfører, Anne-Marie Meldgaard, føler med
Rikke Hvilshøj og hendes familie, der må have det forfærdeligt efter
nattens
hændelser.

- Jeg håber, hun hurtigt kommer sig over chokket. Det er rystende når
politik skal føre til angreb i den private sfære. Det må aldrig blive
hverdag, at politikere og deres familier skal udsættes for angreb af den
karakter. At en såkaldt aktionsgruppe har taget ansvaret ændrer intet.
Utilfredshed med den førte politik må aldrig føre til den slags
uacceptable
metoder, siger Anne-Marie Meldgaard.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.